Skip to main content
Vraag

Automatische reset bbox Fiber

• November 25, 2025
  • 6 reacties
  • 47 Bekeken

Ik heb sinds ongeveer. 6 maanden Fiber en ondervind volgend probleem.

Op willekeurige tijden gebeurt er een reset van de bbox met als gevolg geen wifi. Ik heb verschillende mesh router in huis die dan ook resetten en alle apparaten een nieuw adres gaan geven.

Dit is zo hatelijk als je van thuis uit werkt en de VPN (en soms ook je werk) verliest of TV aan het kijken bent.

Hoe kan ik die resets vermijden? Of misschien beter, waarom gebeuren die resets?

6 reacties

Martin
  • November 25, 2025

@isdmro 

In geval het nog niet zou gebeurd zijn, vul dan zoveel mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen om  dit verder na te trekken en of zij eventueel fouten op je lijn detecteren.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die belangrijk is i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

PS: maar je spreekt van een een bbox, is dit dan een nog een oude bbox en in dit geval vermeld ook best of je die al 8 jaar of langer hebt?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 25, 2025

@isdmro 

Kan je het adres waar dit zich voordoet vermelden bij de opmerkingen op je profiel?

Geert

Martin
  • November 25, 2025

Ter bijkomende info: GeertC bedoelt met :

→ vermelden bij de “opmerkingen” op je profiel? 
voor forumleden hier is dit 
→ vermelden bij “Ticket“ op je profiel?

• Auteur
  • Apprentice
  • November 25, 2025

Profiel aangevuld.

Nieuwe router gekregen bij Fiber installatie. ongeveer. 6 maand geleden ...

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 25, 2025

@isdmro 

ik heb je aansluiting uitgemeten, de resultaten geven geen onderbrekingen weer.

Heb je zowel de fibermodem als de internetbox eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • November 25, 2025

Kan momenteel de VPN connectie met de klant niet onderbreken. Ik laat iets weten.