Skip to main content

Sinds 1 november 2024 komen mijn emails niet meer toe in mijn @busmail.net e-mailadres (de gegevens van mijn busmail.net staan  in het ticket prive in mijn profiel).

Ik kan inloggen zonder probleem via  diverse mail apps en proximus webmail , doch sinds 1 november 2024  - 00.05 uur komen er geen mails meer toe en verzenden lukt ook niet meer sinds dan. 

Ik krijg deze foutmelding bij versturen met het @busmail.net e-mailadres  :  “Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.  De reactie van de server was: 451 #4.1.8 Domain of sender address <xxxxxxxxxxx@busmail.net> does not resolve”

Lijkt erop dat de mail server van Proximus de @busmail.net niet meer erkent of heeft uitgeschakeld sinds 1 november 2024.

Ik heb niets aangepast in mijn mailprogramma , vermits het ook niet lukt via de Proximus Mail App en Proximus Webmail zit het probleem bij Proximus zelf .

Ik gebruik dit email adres sinds 1999 nog uit de Belgacom periode en prille internet begin. 

Ik zou graag de reden weten waarom dit plots zonder enige mededeling werd uitgeschakeld/geblokkeerd in de Proximus mailservers ( als ik de verkregen uitleg van de helpdesk moet geloven).  

Kan dit worden doorgegeven voor dringend nazicht aan de bevoegde dienst binnen Proximus bedankt.

Update             

Er is dus een probleem met de domeinnaam  busmail.net.

Ik kreeg van iemand dit doorgestuurd.

Mailo moet u helaas meedelen dat uw bericht niet kon worden afgeleverd bij de volgende ontvanger: Ontvanger: xxxxxxxx@busmail.net

Uitleg: Het domein busmail.net bestaat niet

Datum: 04 2024 07.31

Provider Result

→ best ook dnsmaster@clearmedia.be contacteren

&

WHOIS-zoekresultaten

@Pat52  de domeinnaam vervalt per 7 januari 2025, het kan zijn dat deze nog moet verlengt worden of dat deze gestopt zal worden.

@Pat52 Deze mailbox staat nog open bij ons en kan nog gebruikt worden. Afgelopen weekend waren er echter problemen op onze servers voor deze mailboxen. Dit zou nu verholpen moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

Kan je eens testen of je nog problemen ondervindt ? 

@Pat52 Deze mailbox staat nog open bij ons en kan nog gebruikt worden. Afgelopen weekend waren er echter problemen op onze servers voor deze mailboxen. Dit zou nu verholpen moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

Kan je eens testen of je nog problemen ondervindt ? 

@HadewychT Het is terug in orde nu , maar ik mis wel enkele mails , zullen verloren zijn gegaan.

Bedankt voor de update.

@Pat52 Graag gedaan. 

Als je meer details over de mails kan geven (in welke map, datum, afzender, als je die hebt), kan ik een ticket aanmaken om te proberen om ze te recuperen. 

@Pat52 Graag gedaan. 

Als je meer details over de mails kan geven (in welke map, datum, afzender, als je die hebt), kan ik een ticket aanmaken om te proberen om ze te recuperen. 

@HadewychT Bedankt voor het aanbod, de ontbrekende mails zijn ondertussen toch nog aangekomen. Voor 2 afzenders heb ik mijn mail adres moeten herbevestigen daar hun systeem mij automatisch had geschrapt omdat ze melding hadden gekregen dat de aan mij verzonden mail niet kon worden afgeleverd omdat het busmail.net domein niet bestond .

@HadewychT   Ook wil ik nog even melden dat mails komende van het forum om te verwittigen van een reactie enz… nog steeds met meer dan 24 uur vertraging pas aankomen, kreeg net nu pas de mail over uw 1ste reactie van afgelopen maandag toegestuurd.

@HadewychT  Blijkbaar toch nog problemen .Ik heb de afzenders van mails die niet toekomen in het ticket prive’ gezet in mijn profiel . (Afzender krijgt geen foutmelding  wel melding bericht succesvol verzonden , maar komt niet toe in mijn mailbox).

Kan u hier een ticket voor laten opmaken voor nazicht , bedankt.

Reageer