Hallo,
ik ga langs deze weg mijn vraag stellen want noch de helpdesk, noch de shopmedewerkers kunnen ons een antwoord geven.
De situatie is als volgt: we hebben een tweede verblijf in een voormalig fabrieksgebouw waar men een dertigtal lofts van heeft gemaakt.
In mei is men begonnen met de aanleg van fiber. In het technisch lokaal hangt een grote doos van waaruit men via kabelgoten verbinding heeft gemaakt naar verdeeldozen in de trappenhallen.
In totaal zijn maar een zestal lofts voorzien van het witte aansluitdoosje.
De onderaannemer van Proximus is vrijdagnamiddag vertrokken met de mededeling dat hij de week nadien in Seraing moest werken en dat zij na het Pinksterweekend gingen terugkomen.
Helaas gans juni niemand gehoord of gezien en we zijn bijna half juli.
We kregen van Proximus een afspraak op 3 juli om de aansluiting te maken. Met handen en voeten uitgelegd dat er in onze loft nog geen bakje geinstalleerd was maar de technieker moest ter plaatse komen om de situatie te bekijken. In de mail stond dat hij vanuit de trappenhal de installatie ging doen. Hij kwam en vertrok want er was niets om aan te sluiten.
De bewoners die wel al een bakje hebben kunnen geen afspraak maken want eerst moet iedereen aangesloten zijn voor ze abonnementen willen afsluiten, dit volgens de helpdesk en de shopmedewerkerS. Dit sprak de technieker tegen, maar soit.
Nu heb ik een nieuwe afspraak voor 22 juli maar aangezien er geen werken uitgevoerd zijn vrees ik dat deze technieker weer onverrichter zake zal vertrekken.
Noch de syndic, noch de bewonerS krijgt ook maar iemand aan de lijn die antwoord kan geven op de vraag wanneer men verder komt werken en waarom men niet individueel kan activeren.
Medewerkers van Proximus die dit lezen, hebben jullie een antwoord?
Nog een extra vraagje, volgens de onderaannemer die de installatie deed in mei zou de fibermodem draadloos kunnen verbinden met de internetbox. Gaat dit ook draadloos of enkel via UTP?
Sorry voor het epistel maar veel dank van een hoop wachtende bewoners die eindelijk een oplossing zagen voor een internet aan 15kb/s.
Johan
Vraag
Afwerking fiberinstallatie
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.


