Beantwoord

Adblocker

  • 21 March 2020
  • 13 reacties
  • 1598 Bekeken

Als ik een filmpje op VTM Go wil bekijken krijg ik steeds de mededeling “De video kan niet afspelen als er en adblocker actief is”. Als ik naar de instellingen van mijn browser (chrome) kijk bij Instellingen dan staat bij Advertenties “Toegestaan”. Dus, concludeer ik, er is geen adblocker actief.

Ik heb de invoegtoepassingen bekeken, ook daar is geen adblocker bij. Nu vertelde mij iemand dat er misschien een adblocker in de router zit. Heb net de instellingen van de router bekeken en zie ook niets.

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door familievandesype 21 March 2020, 23:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Bij mij stonden adblock en adblock+ aan. Hoe die tot daar geraakt zijn weet ik ook niet.

Adblock heb ik nu behouden en www.vtm.be op de witte lijst gezet. Dan wordt de vinger rechts bovenaan groen ipv rood

Daarna adblock+ verwijderd waarna vtm wel wilde. Het is iets over Blijf in uw kot!

 

In firefox staat er blijkbaar geen blocker,dus daar inloggen bij vtm en spelen.

In Vivaldi kun je de blocker pauzeren voor vtm.

 

Reputatie 6
Badge +3

Welk beveiligingsprogramma heb je geïnstalleerd op jouw PC? 

Dit kan ook voorvallen wanneer je gebruik maakt van een DNS server die advertenties blokkeert. Bijvoorbeeld Alternate DNS: https://alternate-dns.com/  Die op je router zijn ingesteld.

 

@HarryA In je bbox/router zit geen adblocker ingebouwd

Cvanloon, Bedankt voor je reactie.
In mijn browser is geen adblocker nog adblocker+ toegevoegd. Ook geen vinger rechtsboven of een rode zeshoek te zien naast de adresbalk. Enkel bij Instellingen - Privacy en beveiliging - Site instellingen kan ik Advertenties toestaan of blokkeren. En dat staat op toestaan.

familievandesype, bedankt voor je reactie.
Ik heb Kaspersky internet security. Die plaatst een extensie in de browser maar die heb ik tijdelijk uitgeschakeld (wel niet verwijderd maar uitgeschakeld) maar dat maakte geen verschil. Ik weet niet of die iets met advertenties doet, ik vind het in ieder geval nergens vermeld. Wat de server betreft, daar weet ik niets van, het gaat gewoon via mijn Proximus aansluiting.

Martin, ik heb mijn profiel bijgewerkt en alle info is er vermeld.

Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen doen?

Reputatie 5
Badge +2

Dat zal bij u windows 10 zijn zeker. Kun je daar geen lijst openen van de extensies van chrome en kijken of er toch een blocker tussen staat. En hemeens verwijderen. Maar windoss 10,ik ken daar niet veel van he!

Reputatie 6
Badge +3

@HarryA : Er zit een advertentie blokkeer functie in Kaspersky. Deze zou de oorzaak kunnen zijn. Bekijk deze link: https://support.kaspersky.com/15204 Je zou ook de website van vtmgo op de uitzondering lijst kunnen zetten. Deze functie blijft ook werken wanneer enkel de extensie uitgeschakeld is. Om volledig uit te schakelen moet je dit doe in de instelling van Kaspersky.

@HarryA : Er zit een advertentie blokkeer functie in Kaspersky. Deze zou de oorzaak kunnen zijn. Bekijk deze link: https://support.kaspersky.com/15204 Je zou ook de website van vtmgo op de uitzondering lijst kunnen zetten. Deze functie blijft ook werken wanneer enkel de extensie uitgeschakeld is. Om volledig uit te schakelen moet je dit doe in de instelling van Kaspersky.

Hip hip hoera! En zeggen dat ik reeds meermaals heb zitten zoeken in Kaspersky. Ik had altijd gekeken onder de functie Privacybescherming en bij Meer tools en nooit iets gevonden. ‘t Zit dus bij Instellingen. Gigantisch bedankt.

@HarryA heb je dan een een uitzondering ingevoerd in de advertentie blokkeerlijst  voor VTMGO

had je dan geen last met http://proximuspickx.be  ook.

@Martin  Ja, ondertussen heb ik de antibanner van Kaspersky terug “Aan” gezet en VTM Go op de uitzonderingenlijst gezet (en een paar andere sites). proximuspickx.be ken ik helemaal niet. Ik heb ze nu dus ook op de uitzonderingenlijst gezet. Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt. Bedankt voor de tip.

@HarryA bedankt voor de feedback

Ter info: Ivm Proximus pickx

Hoe krijgt u tv op uw gsm, tablet of computer?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

@Martin Bedankt.

Reputatie 6
Badge +3

Blij om te horen dat je probleem opgelost is. Het is inderdaad soms zoeken waar de instelling zich juist bevind. Hartelijk bedankt, om ook even terug te koppelen.

ja ik heb ook dikwijls geen geduld genoeg om te zoeken met google, maar het hangt heel veel af hoe je de zoekterm opstelt.