Vraag

Aansluiting proximus appartement

  • 18 December 2022
  • 1 reactie
  • 490 Bekeken

Appartement aangekocht in een gebouw met 4 appartementen. Er is een technische ruimte waarbij de coax kabel van telenet wordt vertakt in 4 om elke appartement een aansluiting van telenet te geven. Nu is er ook een oude voeding van Belgacom (2 rode pijlen) dat binnenkomt in de technische ruimte. Ik ben geen fan van telenet en wil proximus aansluiting hebben. Fysieke winkel en telefonische dienst kunnen mij niet verder helpen… Technieker voor installatie wist het ook niet..
Welke kabel (DSL/UTP/Andere??) dien ik te trekken van mijn berging, naar de technische ruimte om en hoe dien ik deze kabel te verbinden met het oude bakje van Belgacom om toch Proximus te hebben?
Alvast bedankt voor uw hulp!

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Verdeelkast Proximus in de technische ruimte | Proximus Forum

Dit lijkt mij een verdeeldoos van Proximus (RTT) van uit dewelke Proximus zelf telefoonkabel (voor telefonie en internet) naar het betrokken appartement voorziet (dient te voorzien) en waarop in uw berging de NTP2007 contactdoos van Proximus dient te worden aangesloten (voor de verdere aansluiting van uw Bbox en telefoon) 

Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum zullen u vanaf morgen wel verder kunnen helpen

Een Proximus technieker (ter plaatse?) had mijns inziens dit ook moeten weten (of op zijn minst intern info daaromtrent kunnen opvragen)

De vraag is en blijft uiteraard of deze verdeeldoos nog aangesloten op het publieke telefoonnetwerk van Proximus

 

 

 

Reageer