Skip to main content
Vraag

Aansluiting inkomende kabel op NTP2007/TF2007

• April 12, 2026
  • 7 reacties
  • 62 Bekeken

Tijdens de verbouwing is de internetkabel gesnuiveld. Mijn vraag is of ik de inkomende kabel (4 kabels, geel, groen, rood en wit) rechtstreeks kan aansluiten op het NTP2007/TF2007 bakje binnen? 

Zo ja, met welke twee kleuren zou dit dan moeten gebeuren? 

Bedankt voor de info alvast! 

7 reacties

Martin
  • April 12, 2026

FYI: Als ik het nog goed voor heb is :

• meestal: rood + wit  die je moet aansluiten.
  • (geel + groen vaak reserve )

• Auteur
  • Apprentice
  • April 12, 2026

@Martin Bedankt voor je reactie. Ik probeer het morgen uit en laat weten of het gelukt is! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • April 12, 2026

Nee, het is ofwel geel - wit, ofwel groen - rood, dit zijn loodkabels van voor 1976. Best ook de donkere vernislaag van de draden afschrapen/schuren voor zeker een goed contact te hebben.

Martin
  • April 12, 2026

@Niels3010 

Indien je vaste telefoon hebt op die lijn kan je ook met een spanningsmeter meten tussen welke twee draden je 50V= meet.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • April 13, 2026

@Niels3010 Ik stel voor dat wij een technieker ter plaatse laten komen om het aan te sluiten zoals het hoort. 

• Auteur
  • Apprentice
  • April 13, 2026

@raf85, geel en wit zijn verbonden met de a en b poort en dit werkt inderdaad. De andere combinatie heb ik niet geprobeerd. Bedankt! 

Zou ik in de toekomst best een nieuwe kabel voorzien? Er zit wel al een wachtbuis in de grond momenteel. 

Martin
  • April 13, 2026

@Niels3010 

FYI: moest je problemen ondervinden met je vdsl verbinding dan kan je altijd een nieuwe ronde VVT telefonie kabel gebruiken, is in veel grootwarenhuizen en doe het zelf zaken te koop. Deze heb ik ook gebruikt om mijn NTP2007 aansluitdoos  15 m  te verplaatsen. 
Bijvoorbeeld: Profile VVT kabel 1x4x0,6 mm per lopende meter | Hubo

PS: mss zal het niet nodig zijn om een nieuwe te trekken zeker als er (binnenkort) fiber zou aanwezig zijn 
 -  Sluit jouw woning aan op fiber - Supersnel internet | Proximus
       ( Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus )
 - Check snel of jouw adres aansluitbaar is op Fiberklaar

Je zegt dat het nu terug werkt, maar kontroleer toch ook best eens of je internetsnelheid snelheid → https://speedtest.net  minstens (of hoger is) aan de gegarandeerde snelheid die je moet kunnen halen die Proximus aangeeft hier → https://proximus.be/internetsnelheid