Vraag

4G router

  • 25 January 2022
  • 11 reacties
  • 2830 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heeft Proximus een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb een prepaidkaart in een Mifi gestoken en heb daarmee internet in België maar aan de Franse grens. Belgische netwerken zijn niet te ontvangen, Orange.fr wel.

De Mifi stopt echter na 24u. Ik moet hem telkens terug opzetten. Terwijl die internetverbinding nodig is om de domotica te bedienen en controleren.

Wat ik nodig heb is een 4G modem met abonnement.


11 reacties

waarschijnlijk iets zoals Orange in zijn aanbod heeft wat je bedoelt → Flybox | Orange

4G-modem - Installatiegids | Proximus  maar deze is eigenlijk een oplossing die proximus toepast om trage ADSL lijnen op te krikken. Dus weet ik niet of je dan met een mobiel abo deze kan gebruiken als alleenstaande modem? Mobiele abonnementen | Proximus

Je USB-modem of wifi-router installeren | Proximus

 

Reputatie 3
Badge

Ik zou de Flybox kunnen nemen, maar die werkt niet op een buitenlands netwerk.

 

ik weet niet of proximus iets dergelijks kan aanbieden? 

Best afwachten tot er een reactie komt van een Proximus forummedewerker voor een mogelijke oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad Orange Flybox of Telenet Tadaam 4G oplossingen werken (normaal) niet op buitenlandse netwerken

Uiteraard is het in principe mogelijk zonder dergelijke Proximus Mobilus abonnementen in roaming te gebruiken met/in 4G modems zoals bv. Huawei B535 LTE cat 7 (= Flybox)

De vraag stelt zich evenwel waarom de verbinding na 24h altijd/systematisch verbroken wordt:(en niet automatisch terug hersteld wordt is dit te wijten aan de MiFi, aan de roaming operator of aan Proximus settings (via abo of prepaid)

 

P.S.

Orange France heeft ook een Flybox 4G oplossing (mijns inziens zelfs “beter/geschikter” dan deze van Orange België), de vraag is evenwel op welke wijze u er als Belg gesitueerd in de grenstreek met weinig of geen dekking door belgische operatoren bij Orange in Frankrijk zou kunnen aankomen

4G Home : Débit internet trop faible ? Orange a la solution !

&

Zelf pleit ik er reeds sinds jaar en dag voor een dergelijk Proximus aanbod (gelijkaardig aan Orange France met internet & TV)  in de “meer rurale” gebieden (witte/grijze zones)

 

Reputatie 3
Badge

Ik zou die Franse oplossing wel willen gebruiken, maar een abonnement wordt niet verkocht aan een buitenlander. Prepaid wel, maar geen enkele operator aanvaardt een Belgische Visakaart om te herladen. Dus dat wordt een rit naar een Espace Orange van 60km H/T.

@M_016 weet je soms of de 4G-modem - Installatiegids | Proximus niet kunt gebruiken als alleenstaande 4G modem dan zou dit toch overeenkomen met een fybox

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

Uiteraard kan dat, maar het betreft een (verouderde) Cat 3 LTE type (zelfs de Huawei B535 cat 7 is reeds een ouder type)

Het probleem van de auteur is dat de verbinding elke 24h verbroken wordt (en zich niet automatisch terug hersteld), de vraag waarom, de oorzaak ervan en de oplossing ervoor vinden is ze beantwoorden (naast het probleem van dekking door Proximus 4G op zijn locatie te verhelpen om systematisch roaming op een Frans netwerk te voorkomen)

 

 

 

dus als ik het goed begrijp kun je achter die LTE modem die proximus gebruikt voor hun tessarus oplossing direct bv een pc/laptop aansluiten om te surfen?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin de betrokken Sagem 4G modem is uiteraard als 4G modem bruikbaar maar evenwel niet in de Tessares xdsl&4G configuratie (= in de settings kant Proximus)

 

4G/5G Fixed Wireless Access (FWA) | Sagemcom

 

 

Maar er wordt afgeweken van de initiële vraag van de auteur

=

waarom wordt de 4G verbinding telkens na 24h verbroken en wat kan Proximus aanbieden op zijn locatie (dekking 4G) om hem te helpen

Inderdaad ik dacht dat die modem ook ingezet werd in tessares, een vergissing van mijnentwege.


Maar het wil niet zeggen als er effen afgeweken wordt (wel was het een vraag ivm 4G modems) dat de Proximus forumedewerkers niet de initiële vraag van topic starten niet meer moeten of niet meer zullen lezen.

Reputatie 3
Badge

Ik heb ondertussen gevonden wat het probleem was.

De modem was overgeschakeld naar BYTEL. Volgens de modem was er verbinding en download, maar volgens de laptop ‘Verbonden zonder internet’

Ik heb dan de modem ingesteld op ‘vast’ orange.fr. Soms valt het signaal weg nu, maar het komt steeds terug. Zo kan ik mijn CV controleren en instellen.

Ik verkies orange.fr, want die antenne is de hoogste op de mast.

Reageer