Beste,
Sinds kort ben ik klant bij Proximus met een VDSL2-abonnement via een Flex-pack (internet, tv en vaste lijn). Ik woon in een landelijk dorp in de Westhoek, op ongeveer 1 km van de centrale. Ik heb een internetbox, geen Bbox
Momenteel haal ik downloadsnelheden van ongeveer 15 à 16 Mbps en een uploadsnelheid van 1,8 Mbps. Dat werkt op zich, maar is vrij beperkt, zeker omdat ik vier dagen per week van thuis uit werk voor een verzekeringsmaatschappij. Grote bestanden, veel Teams meetingen. Ik klaag niet, ik wist dat de snelheden lager zijn dan dat ik had bij Telenet.
Ik heb bewust voor Proximus gekozen omdat dit voordeliger is voor mij als alleenstaande, hoewel ik weet dat Telenet hogere snelheden kan bieden.
Nu heb ik online gelezen dat Proximus in sommige gevallen een 4G-backup modem voorziet wanneer de snelheid lager is dan 20 Mbps. Klopt dit, en kom ik hiervoor eventueel in aanmerking?
Daarnaast lees ik ook over DLM en vectoring die de snelheid op VDSL2-lijnen kunnen verbeteren. Kan iemand mij uitleggen wat dit precies inhoudt, en of er kans is dat mijn lijn hierdoor nog een snelheidsverhoging krijgt?
Aangezien ik in een landelijke regio woon, vermoed ik dat fiber hier niet meteen beschikbaar zal zijn.
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Met vriendelijke groeten
Victor