Beste
23 verschillende Wifi kanalen zichtbaar in mijn woning!?
Waarvan 14 Wifi kanalen van Proximus, is dat niet wat overdreven veel?
Zoveel buren heb ik zelf niet. Wat ik zie in de Wifi kanalen lijst:
- 2 Wifi kanalen van de buren links, van twee huizen met telkens één gezin.
- 1 Wifi kanaal van ons. Ik heb zelf de 5.0 GHz-band uitgezet.
- 20 Wifi kanalen van de buren rechts, waar er +-7 gezinnen wonen. Waarvan enkel de Proximus allemaal dubbel zijn.
Waarom zet Proximus automatisch bij een nieuwe installatie zowel de 2.4 GHz-band als de 5.0 GHz-band aan en niet één van de beide?
Waarom zet Proximus zoveel Wifi verbindingen in één woning waar maar 7 appartementen zijn?
Eveneens gaan deze Wifi kanalen s’nachts niet uit.
En heb ik sinds kort gemerkt dat ik nu zelfs de Wifi niet meer uitkrijg. Deze springt telkens na het uitzetten automatisch terug op. Dit sinds een laatste firmware update die eveneens automatisch werd uitgevoerd.
Dit lijkt mij niet gezond voor mijn kind, de buren hun kinderen en de volwassenen.
Laatste 3-5 jaren, dus sinds de 2.4 GHz-band en de 5.0 GHz-band, en vele Wifi kanalen bij onze buren rechts, hebben wij last van overdreven vermoeidheid, oorsuizen, …, terwijl wij zeer gezond eten en leven.
Zelfs na dagelijks 9 uren slapen zijn wij vermoeid, bleek, …, voor wij hier kwamen wonen en de eerste jaren dat wij hier woonden, dus voor de 2.4 GHz-band en de 5.0 GHz-band en voor dat onze buren rechts zoveel Wifi kanalen hadden, hadden wij hier geen last van.
Zie screenshot van de Wifi kanalen in bijlage. Voor de ‘privacy’ heb ik de Wifi kanaal nummers verwijderd.
Ik zend dit ook naar Proximus support.
Graag jullie mening en ervaring hierover.