Skip to main content

Ik heb een indoor camera die enkel blijkt te werken op 2.4GHz.

Ik vraag mij af hoe dat zit met mijn Bbox … kan die dit aan of moet ik hiervoor een aparte instelling doen?

Ik vermoed dat dit de reden is, dat de camera zowat iedere dag zijn verbinding verliest, als ik hem al geconnecteerd krijg.

Bij een bbox3 kan je eens proberen door  bv “one SSID” uitzetten om te zien of het orde komt zo:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor zie je na de deactivatie weer verschillende namen (SSID’s) voor de verschillende wifi frequentie banden 2.4 en 5.0

=====================================

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je  via MyProximus App in de Wifi instelling: 
Kijk onder Internet (bvb Internet Maxi Fiber)
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF)> uitzetten = OFF

(ON/OFF) Proximus-Home-XXXXXX
Wachtwoord
************
2.4 GHz
WPA2-Personal
(ON/OFF) Proximus-Home-XXXXXX-5GHz
Wachtwoord
************
5 GHz
WPA2-Personal

In dit vb werd One SSID uitgezet = OFF en wifi-2.4 ingeschakeld = ON & wifi-5.0 ingeschakeld = ON

 


Reageer