Beantwoord

2-3Mbps down/500kbps up centrum Brussel ... kan dat nog in 2021?

  • 13 October 2021
  • 8 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Dit gaat over een Proximus business account in Sint-Gilles. Techniekers komen langs en die zeggen dat er geen plek meer is in de ROP en dat de koperdraad direct met de centrale verbonden is. Mocht er een VDSL klant wegvallen dan kan die klant misschien nog eens proberen een deftige aansluiting te krijgen.

Is het normaal dat hier premium geld gevragd word voor een wel bijzonder slechte lijn?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door tina.b 14 October 2021, 08:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op het Fr-forum wordt nogal eens melding gemaakt van straatkasten (KVD/ROP) die volzet zijn (in de Brusselse gemeenten) en waarbij aansluitingen (soms zelfs nog in adsl) tijdelijk moeten gerealiseerd worden (in afwachting van de beschikbaarheid van glasvezel aldaar of van een vdsl2 klant die zijn abo opzegt en een vdsl2 poort in de straatkast vrijmaakt)

Ik vermoed dat er evenwel alternatieve oplossingen bv. via de teledistributie beschikbaar zijn indien nodig

Eventueel kan Proximus bv. misschien (voor dezelfde abokost) de “Tessares” xdsl&4G oplossing voorstellen om voorlopig een betere/hoegere internetsnelheid te kunnen bekomen (geen oplossing voor TV evenwel)

Prtoximus zou ook Ultra Dense VDSL kaarten kunnen steken dan verdubbelt het aantal aansluitingen, maar zal meer iets te maken hebben met kosten baten mss.

Als ik mij niet vergis geeft de “Tessares” xdsl&4G oplossing ook geen TV mogelijkheden via decoder voor het ogenblik 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_089 

kan je in je profiel al je gegevens invullen ?

Dan kunnen we dit verder laten nakijken

Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als t gebeurd is….

vriendelijke groeten

Tina

Badge

@M_016  : inderdaad, in hetzelfde gebouw zit er minstens 1 Proximus VDSL klant met een correcte 100/40Mbps aansluiting. 

@tina.b : ik heb mijn gegevens aangevuld.

Het blijft me toch een raadsel hoe Proximus in de hoofdstad van Europa installaties verkoopt die niet vlot kunnen werken. Met een 2-3/0,5Mpbs kan je geen TV kijken.

In elk geval, hartelijk dank voor jullie inzichten.

Groet, Peter

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_089 

over welk  specifiek adres heb je het  ? kan je dat invullen in je profiel of via privébericht doorsturen ? 

 

Badge

@tina.b  ik stuur een private msg

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_089 

ok, gezien,

info opvragen over de techn situatie kan wel even duren :-)

groeten

Tina

Reageer