Skip to main content
Vraag

Vroegtijdige stopzetting smarthone abo

• July 11, 2025
  • 7 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo, ik heb een vraagje voor iemand die ik ken. 

Die wil z’n gsm abo stop zetten, die staat nu op ong 50 euro. 
Dat is de restwaarde dat die moet betalen. 
Op zijn factuur staat er 1 juli -31 juli 55 euro wat die maandelijks betaald. Einddatum 3 augustus staat er. 

Wat verwarrend is als we eens online alles checken is dat men steeds zit te leuteren over 30 dagen opzegtermijn? Er staat; restwaarde betalen en dan nog eens 55 euro in augustus. 
Dat is 105 euro in totaal als die nu stop zet want die zegt dan zogezegd zijn abo te laat op? 
We geraken er niet aan uit. 

Maar als mijn maat zou wachten om stop te zetten en het vanaf 1 augustus stopzet, dan is er geen restwaarde meer, wat dan, betaald die dan nog eens een laatste maand 55 euro? Of tot 3 augustus die 3 dagen? 

Het is echt zo onduidelijk. 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • July 11, 2025

FYI: Ik denk niet dat er een opzegtermijn is en dat je dit op datum kunt stopzetten, maar nu gaan de PX moderatoren niet meer reageren hier, pas maandag ten vroegste.

Als er in de berekening een fout zou gebeurd zijn, zullen de PX moderatoren in dit geval wel kunnen rechtzetten.

Maar dan zet je best in je → ForumProfiel onder het veld “ticket zoveel mogelijk (privé) klantgegevens van je vriend zodat ze dit verder kunnen uitvissen, en over welke gsm nummer het gaat  ...…..

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 14, 2025

@Andy_043 

De dataoptie kan ten allen tijde worden stopgezet.  De restwaarde wordt dan op de volgende aanrekening bijgeteld.

Om de juiste toedracht te kennen voor je maat zouden we zijn klantennummer moeten kennen?

Er is een verschil tussen de restwaarde en het bedrag van de dataoptie die maandelijks wordt betaald… 

het abonnement kan behouden blijven. 

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

je kan het betrokken gsm nummer in het veld “Ticket” noteren en dan kijken we het na…

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 14, 2025

Het abo zou volledig stop gezet worden. 
Er staat nu dat die ong 50 euro zou moeten betalen. Stel dat die vandaag het stopzet, hoe zit dat dan? 
Omdat proximus altijd bezig zit over 30 dagen opzegtermijn? Betaald die dan die 50 euro op de factuur van augustus maar moet er nog eens een deel betaald worden vh abo aangezien er ook nog eens 30 dagen opzegtermijn is? 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 14, 2025

@Andy_043 

om de juiste info te kunnen geven hebben we het gsm nr nodig waar het om gaat!

dus vul dit aub in in je forum profiel veld Ticket!

Volgens mij is er geen opzegtermijn voor een gsm abo of promotoestel, zo lang je de verbrekingsvergoeding zal betalen.

Indien je het gsm abo wilt overzetten naar een andere operator, mag het bij ons niet stopgezet worden!

Graag meer concrete info voor correct antwoord :-)

met dank

Tina

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 14, 2025

Heb het aangepast

Galaxy Z Fold5 512GB Icy Blue

Einddatum 03/08/2025

Te betalen bij vroegtijdige stopzetting contract € 43,69

Of is het best dat die nog 15 tal dagen wacht om et volledig stop te zetten? En moet die dan nog iets betalen in augustus want het is dat dat ons niet duidelijk is? 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 14, 2025

beste Andy,

idd, de verbrekingskost vandaag is 43,69… en elke dag gaat die wat omlaag  omdat vervaldag korterbij komt…

Het abonnement opzeggen kan altijd. 

De aanrekening van juli voor het abo is al gemaakt. Als het abo nu wordt stopgezet wordt het abo herberekend vanaf stopzetting  (zowel data optie als gsm abo) en bedrag wordt later teruggestort.

Je betaalt tot datum van stopzetting. 

De verrekening  van teveel betaald abo gebeurt in augustus op de gewone aanrekendatum.  Hier zal dan de verbrekingsvergoeding ook bij vermeld staan. 

Als je dus nu volledig opzegt, is er alleen de verbrekingsvergoeding en eventueel verbruik van juli, dat wordt aangerekend en dient betaald te worden in augustus.

Duidelijk genoeg zo?  Dus je hoeft niet per se te wachten...aan jullie de keuze.

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 14, 2025

Ok