Skip to main content
Vraag

Vraag over aanrekening.

• July 20, 2026
  • 11 reacties
  • 78 Bekeken

Op31 mei bemerkte ik in de lijst van de nog te betalen facturen een bedrag van 18,75 Euro.
Dit bedrag werd ter betaling aangeboden aan de bank en is op 1 juni van mijn rekening gehaald.
Er werd niet medegedeeld waar deze aanrekening op sloeg en eigenaardig genoeg werd het ook niet opgenomen in de opsomming van de betaalde facturen. Ze is gewoon spoorloos.
Ik heb toen contact opgenomen met de klantendienst maar zij geraakten er blijkbaar ook niet wijs uit en stelden voor te wachten tot de 3e week van juni dan zou het mogelijk geregeld zijn op de nieuwe factuur. Niet dus.
Ik heb daarna de klantendienst nogmaals gevraagd waarover het eigenlijk, ging maar verder dan te verklaren dat ik ergens 91 Euro i.p.v. 109 Euro zou betaald hebben.
Bij nazicht van mijn facturen en bij nazicht van de afhouden door de bank is er nergens een spoor van 91 Euro.te vinden.Ik heb steeds 109 Euro betaald.
Op 24 juni heb nogmaals een mail ontvangen van Proximus (mevr. Mandy) dat ik maar 91 Euro zou betaald hebben.
Op 11juli heb ik nogmaals geinformeerd naar de juiste datum . Blijkbaar lukt het niet mij deze inlichtingen te geven.

11 reacties

Martin
  • July 20, 2026

FYI: Proximus moderatoren zullen waarschijnlijk maar ten vroegste a.s. woensdag reageren daar ik vermoed dat zij de brug doen met de 21ste juli.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 22, 2026

Dag ​@Pierre_026 zoals mijn collega Mandy je al liet weten ontvingen wij op 15/05/2026 een bedrag van 91,23 EUR in plaats van 109,98 EUR. Op 01/06/2026 ontvingen wij het verschil van 18,75 EUR. Ik heb je een facturatieoverzicht van de laatste maanden per mail verzonden. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Rising star
  • July 22, 2026

Goede middag Heidi,

Bedankt voor uw antwoord maar ik heb hier toch nog wel serieuze vraagtekens bij.
Op 15/05/2026 zou 91,23 Euro betaald zijn. Echter heb ik dit bedrag nooit betaald . Ik heb daarvoor nooit een factuur ontvangen en de bank blijkbaar ook niet want er is geen enkele betaling geweest door de bank t.v.v Proximus. Toch staat dit bedrag vermeld op uw lijst van de door mij betaalde facturen.Rond 30/06/2026 heb ik contact gehad met Bart van de klantendienst en ook hij geraakte er niet wijs uit.
Hij ging van de veronderstelling uit dat het een foutieve aanrekening was en het zou geregeld worden op de factuur van 08/06/2026 . Dit is niet gebeurd. 
Trouwens al mijn facturen worden betaald rond de 27e van de maand. Moest ik werkelijk die 91,23 Euro betaald hebben dan zou ik eens een maand tweemaal betaald hebben.
Kan U dat nog eens nazien?
Groeten,
Pierre.

Mutlie
  • July 22, 2026

@Pierre_026 
Misschien kan u een kopie van het bankuittreksel dat de bewegingen van 15 mei bevat overmaken aan Proximus/Heidi/Mandy? En dan ook ineens het uittreksel van +/- 27 mei waar Proximus wel is betaald voor het juiste bedrag? 
Best maakt u de gegevens die niet van belang zijn anoniem, maar op zodanige wijze dat duidelijk is wat er effectief aan Proximus is betaald.
Immers, tot hiertoe is het een “ja-neen discussie” terwijl u met een simpel bewijsstuk Proximus toch makkelijk kan overtuigen van uw gelijk, niet waar?
Tenzij Proximus toch nog gelijk zou hebben natuurlijk. 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 22, 2026

@Pierre_026 Ik kreeg intussen meer info van onze financiële dienst: de betaling van een andere klant werd door het gebruik van een foutieve mededeling aan jouw account gelinkt. Dat wil zeggen dat wij die 91,23 EUR nu omboeken naar de juiste klant en jij ons dus nog een bedrag van 91,23 EUR verschuldigd bent. (109,98 EUR - 18,75 EUR = 91,23 EUR)

Je mag dit bedrag overmaken op BE82 2100 0008 8968 met als mededeling +++763/7842/80445+++.

Onze excuses voor de verwarring!

• Auteur
  • Rising star
  • July 24, 2026

Goede Middag Heidi,

Ik heb gisteren zoals gevraagd 91,23 Euro overgeschreven op het rekeningnummer dat u mij gegeven heeft.
Nu zie ik vandaag dat er nogmaals 91,23 Euro aangerekend wordt  maar ditmaal via domiciliëring.
Kan u dat even nazien?

Groeten,
Pierre.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 24, 2026

@Pierre_026  Dag Pierre ik heb je een overzicht gemaild met hetgene er is aangerekend en wat er is ontvangen.

• Auteur
  • Rising star
  • July 27, 2026

Ik kom nog even terug op mijn opmerking van 24/07.
Op 23/07 heb ik het gevraagde bedrag , zoals gevraagd door Heidi , betaald per overschrijving .
Op 24/07 bemerkte ik dat de som nogmaals door Proximus aangeboden werd aan de bank , ditmaal om betaald te worden via domiciliëring.
Ik heb jullie daar dan op 24/07 ook attent op gemaakt maar blijkbaar werd daar geen enkel gevolg aan gegeven.
Ik vraag jullie dan ook het te veel betaalde bedrag terug te betalen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 27, 2026

@Pierre_026 ik ga het nakijken! Ik kom er asap op terug.

Gr, Elke

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 27, 2026

@Pierre_026 uw facturatie klopt volledig. Het gevraagde bedrag dat u 24/7 betaald heeft, had betrekking op de factuur van de maand mei.

De laatste betaling die is aangeboden betreft de factuur van juli.

Gr, Elke

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 29, 2026

@Pierre_026 zoals telefonisch besproken hebben we effectief een extra betaling van u ontvangen, deze zal u teruggestort worden

Gr, Elke