Alsook wou ik een 2e decoder voor de slaapkamer.
Nu stuurt men mij een V5 en een V6 decoder op...????
Waarom niet gewoon 2 V decoders om ineens mee te zijn met de tijd denk ik dan maar.
De V6 is via bleutooth bedienbaar, dus hier zie ik een probleem rijzen, maar mijn logica zegt dat wanneer je 2 V6 decoders hebt dan beide de bleutooth functie niet gebruikt...
Indien mogelijk zou ik graag mijn V5 omruilen naar een V6 (is hier een meerprijs aan verbonden in de verhuring?)
Ik heb ondertussen de v4 gedeactiveerd en de v5 en v5 compact geïnstalleerd, alles werkt zoals het hoort. Hopelijk voor jaren kijkplezier. allen bedankt voor de hulp. Bart
Bedankt Martin
de volgorde is niet van tel tenzij je bandbreedte niet groot genoeg is dat ze niet allebei op HD kunnen ingesteld staan want dan zou de eerste bv in HD kunnen werken en de tweede dan maar in SD, maar indien je beide decoders in HD werkten dan speelt dit geen rol.
Je moet inderdaad eerst deactiveren want anders zouden er 3 decoders bandbreedte reserveren als je oude niet geschrapt is.
In feite als je het de-activatie nummer belt worden alle decoders van de lijn gedeactiveerd en de eerste die je terug opzet wordt ook de eerst decoder en vervolgen de tweede enz… tot max 3 decoders.
kun je ook checken hier https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Nu is mijn vraag of ik de v5 met harde schijf beter als 1ste decoder installeer en de v5 compact als 2de decoder of net omgekeerd. Ik moet blijkbaar ook de v4 decoder eerst deactiveren, voor ik de nieuwe v5 installeer.
Ze hebben geen probleem gemaakt om v6 decoders te leveren als je daarom vroeg kreeg je een en voor nieuw aansluitingen zeker, maar het is een beetje verkeerd uitgedraaid de bug waren hardnekkiger dan verwacht en daarom werd de v6 uitdeling afgeremd wegens te veel klachten
Proximus gaat ook eerst hun oudste stock proberen uit te delen alvorens een V6 te versturen. Tenzij voor vervanging van de een V6. De V6 is de eerste decoder met UHD ondersteuning. Voor Proximus gaat er ook een grotere kost komen van opslagservers wanneer er enkel maar met cloudopnames gewerkt wordt.
Ook een om reden dat er ten slotte in de toekomst alleen zal via de cloud opnames kunnen gebeuren maar dat zal waarschijnlijk pas zijn als al de v5 uit circulatie zijn, enfin dit denk ik toch!
Zolang de iets oudere toestellen nog goed werken en geüpdated kunnen werken is het niet echt nodig om die helemaal af te schrijven. Ondertussen evolueren we ook naar nieuwe modellen die eventueel een aantal extra functies hebben. Beide toestellen kunnen dan toch zonder problemen naast elkaar blijven bestaan ? Op een bepaald moment zal er inderdaad, net zolas nu met de V4, voor gekozen worden om de V5 niet meer te gebruiken. Dit als hij verouderd is.
V5 is de oudere versie met HDD en v5-mini is de versie die erna gekomen is zonder HDD.
Zeker niet, maar als proximus al v6 verdeelt, waarom nog de v5 ook verdelen? Je zou toch denken dat de v6 nog een verbetering is tov de v5? Ikzelf heb 2 decoders thuis een v5 (met harde schijf) en een v4(die nu stuk is). En nu heb ik een v5 ipv van de v4 opgestuurd gekregen. Ik ben er wel van overtuigd dat deze goed zak werken hoor.
beste Proximus, ik heb vandaag (04 juni 2020)een nieuwe decoder v5 mini ontvangen in de plaats van mijn v4 decoder die stuk was.
ik heb gevraagd om een V6 decoder te ontvangen, maar die was volgens jullie nog in testfase net als de v7 decoder.
als ik dan hier deze berichten lees, is de V6 decoder al jaren in gebruik, dus Proximus heeft me weer wat blaasjes wijsgemaakt.
Eerlijk duurt het langst en dat zijn jullie duidelijk niet.
toch bedankt om te willen helpen
Geen enkel probleem hoor,
dat was inderdaad mijn bedoeling om zoveel mogelijk info te geven in de hoop je er een beetje verder te kunnen mee helpen.
En fijn te horen dat je probleem dan opgelost geraakt.
Geert
toch bedankt om te willen helpen
Dit was louter ter info want ik kon trouwens niet weten dat je dit al dan niet wist aangezien ik ook van proximus niet ben, Proximus medewerkers kun je herkennen aan het Proximus embleem links van hun naam
Geert
ik weet al lang dat ik 3 tv's kan aansluiten, daarom neem ik het ook in overweging.
Ik heb u ((GeertC) of de customer service een prive bericht gestuurd met mijn uitleg maar aangezien mijn uitleg zo speciaal is heb ik gevraagd me telefonisch even te contacteren.
Het lijkt alsof jullie een opleiding krijgen om naast de kwestie antwoorden te sturen op vragen van klanten...
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Ik kan je altijd laten terugbellen, je mag dan een contactnummer doorsturen via deze link:
Geert
PS: is ondertussen gebeurd
Geert
De eerste decoder aan 8€/maand zit in de prijs van je pack inbegrepen maar staat wel als 8€ vermeld.
Bijkomende decoders worden aan 6€/maand aangerekend bovenop de packprijs.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.