Beantwoord

V5 en V6 decoder ontvangen

  • 28 March 2019
  • 28 reacties
  • 1212 Bekeken

Ik heb men oude decoder mogen inruilen (bij het herzien van mijn abonnement).
Alsook wou ik een 2e decoder voor de slaapkamer.
Nu stuurt men mij een V5 en een V6 decoder op...????
Waarom niet gewoon 2 V decoders om ineens mee te zijn met de tijd denk ik dan maar.
De V6 is via bleutooth bedienbaar, dus hier zie ik een probleem rijzen, maar mijn logica zegt dat wanneer je 2 V6 decoders hebt dan beide de bleutooth functie niet gebruikt...
Indien mogelijk zou ik graag mijn V5 omruilen naar een V6 (is hier een meerprijs aan verbonden in de verhuring?)
icon

Beste antwoord door Martin 6 June 2020, 12:01

Bekijk origineel

28 reacties

Mss is er bij het afstellen via de decoder van de afstandsbediening op BT, dat die beide gelinkt worden op één op andere manier, ben ook benieuwd naar de uitleg van iemand van Proximus hieromtrent.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Wim,

Ik kan een nieuwe de nieuwe decoder laten opsturen via bpost of je kan hem afhalen in een pick up point.

Welk verkies je?

Groeten Geert
omruilen is goed voor mij, maar ik vraag me af of er een meerprijs aan verbonden is in de verhuring van een V5 of een V6.
Ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan op men factuur...
Alsook denk ik er over om een 3e decoder bij te nemen (dit mag dan de V5 blijven) en een EXTRA V6 bij te nemen.
Zie ik het dan juist dat er op mijn factuur enkel 2 extra decoders in verhuring worden aangerekend???
U mag me ook altijd telefonisch even contacteren hoor aangezien mijn Mobilus abonnement te "licht" lijt voor mijn belgebruik... Ik wil alles eens bespreken en op punt stellen.
Ik kan ook naar een service punt gaan, maar ik heb soms het gevoel dat die mensen zelf door het bos de bomen niet zien.
De huur hangt niet af van de soort decoder
De eerste decoder aan 8€/maand zit in de prijs van je pack inbegrepen maar staat wel als 8€ vermeld.
Bijkomende decoders worden aan 6€/maand aangerekend bovenop de packprijs.
dus voor mijn verdere vragen gaat u me niet bellen om alles op punt te stellen of om een 3e decoder bij te nemen?
Reputatie 7
Badge +3
Je betaalt maandelijks huur voor een decoder dus het omruilen is gratis. Voor een nieuwe derde decoder aan te vragen kan ik je laten terugbellen door de klantendienst. Op welk nummer kan dat? Je mag dat doorsturen via een privé bericht.

Geert
Dit is iets wat Support medewerker GeertC verder met je gaat afspreken.
PS: is ondertussen gebeurd ☺️
Reputatie 7
Badge +3

Ik kan je altijd laten terugbellen, je mag dan een contactnummer doorsturen via deze link:

Geert

je kunt ook nagaan hoeveel tv's je kunt aansluiten, hier
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Ik begin me druk te maken, ik krijg geen antwoorden op mijn vragen...
ik weet al lang dat ik 3 tv's kan aansluiten, daarom neem ik het ook in overweging.
Ik heb u ((GeertC) of de customer service een prive bericht gestuurd met mijn uitleg maar aangezien mijn uitleg zo speciaal is heb ik gevraagd me telefonisch even te contacteren.

Het lijkt alsof jullie een opleiding krijgen om naast de kwestie antwoorden te sturen op vragen van klanten...
Reputatie 7
Badge +3
Privé bericht is verstuurd, je zal deze middag opgebeld worden door een medewerker.

Geert
ik weet al lang dat ik 3 tv's kan aansluiten, daarom neem ik het ook in overweging
Dit was louter ter info want ik kon trouwens niet weten dat je dit al dan niet wist aangezien ik ook van proximus niet ben, Proximus medewerkers kun je herkennen aan het Proximus embleem links van hun naam
excuus dan voor mijn reactie. probleem wordt opgelost.
toch bedankt om te willen helpen
Reputatie 7
Badge +3
Dat is graag gedaan.

Geert
excuus dan voor mijn reactie. probleem wordt opgelost.
toch bedankt om te willen helpen

Geen enkel probleem hoor,
dat was inderdaad mijn bedoeling om zoveel mogelijk info te geven in de hoop je er een beetje verder te kunnen mee helpen.
En fijn te horen dat je probleem dan opgelost geraakt.

beste Proximus, ik heb vandaag (04 juni 2020)een nieuwe decoder v5 mini ontvangen in de plaats van mijn v4 decoder die stuk was.

ik heb gevraagd om een V6 decoder te ontvangen, maar die was volgens jullie nog in testfase net als de v7 decoder.

als ik dan hier deze berichten lees, is de V6 decoder al jaren in gebruik, dus Proximus heeft me weer wat blaasjes wijsgemaakt.

Eerlijk duurt het langst en dat zijn jullie duidelijk niet.

 

@Bart68 Als ik je een raad mag geven  zou ik de v5-mini behouden en wachten tot de V7 uitkomt want met de V6 zijn er toch nog wat problemen en als je op het forum (en niet alleenop dit forum hier) wat rond kijkt zie je ook dat er zijn die vragen om de v6 te mogen omruilen voor een v5-mini tot de v7 uitkomt, maar als je er echt op staat om een v6 te ontvangen dan laat ik dat aan iemand van proximus over uiteraard om dit verder met u af te handelen.

Reputatie 7
Badge +4

@Bart68  Is er een specifieke reden waarom je speciaal een V6 wil ipv een V5 mini ? Deze V5 mini is een heel stabiel toestel dat nog door de meeste van onze klanten gebruikt wordt. Ook ik gebruik deze thuis zelf en ben er heel tevreden van. De focus wordt nu inderdaad vooral gelegd op de testen van de V7 en minder in het verbeteren van de V6. Het lijkt me dus niet echt nodig om deze decoder om te ruilen als hij goed werkt.

Zeker niet, maar als proximus al v6 verdeelt, waarom nog de v5 ook verdelen? Je zou toch denken dat de v6 nog een verbetering is tov de v5? Ikzelf heb 2 decoders thuis een v5 (met harde schijf) en een v4(die nu stuk is). En nu heb ik een v5 ipv van de v4 opgestuurd gekregen. Ik ben er wel van overtuigd dat deze goed zak werken hoor. 

V5 is de oudere versie met HDD en v5-mini is de versie die erna gekomen is zonder HDD.

Reputatie 7
Badge +4

Zolang de iets oudere toestellen nog goed werken en geüpdated kunnen werken is het niet echt nodig om die helemaal af te schrijven. Ondertussen evolueren  we ook naar nieuwe modellen die eventueel een aantal extra functies hebben. Beide toestellen kunnen dan toch zonder problemen naast elkaar blijven bestaan ? Op een bepaald moment zal er inderdaad, net zolas nu met de V4, voor gekozen worden om de V5 niet meer te gebruiken. Dit als hij verouderd is. 

Ook een om reden dat er ten slotte in de toekomst alleen zal via de cloud opnames kunnen gebeuren maar dat zal waarschijnlijk pas zijn als al de v5 uit circulatie zijn, enfin dit denk ik toch!

Reputatie 6
Badge +3

Proximus gaat ook eerst hun oudste stock proberen uit te delen alvorens een V6 te versturen. Tenzij voor vervanging van de een V6. De V6 is de eerste decoder met UHD ondersteuning. Voor Proximus gaat er ook een grotere kost komen van opslagservers wanneer er enkel maar met cloudopnames gewerkt wordt.

Ze hebben geen probleem gemaakt om v6 decoders te leveren als je daarom vroeg kreeg je een en voor nieuw aansluitingen zeker, maar het is een beetje verkeerd uitgedraaid de bug waren hardnekkiger dan verwacht en daarom werd de v6 uitdeling afgeremd wegens te veel klachten

Nu is mijn vraag of ik de v5 met harde schijf beter als 1ste decoder installeer en de v5 compact als 2de decoder of net omgekeerd. Ik moet blijkbaar ook de v4 decoder eerst deactiveren, voor ik de nieuwe v5 installeer. 

Reageer