Vraag

TV Box op factuur

  • 9 March 2024
  • 24 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste, 

Ik stel de vraag in naam van mijn moeder (naam en klantnummer in ticket op profiel):

ze heeft de aanrekening van maart 2024 ontvangen, en dat is opeens hoger dan de voorbije facturen. Bij het nazien staat er deze maand “TV Box” bij, ter waarde van 11 euro. Dat heeft er nog nooit opgestaan (toch niet wat ik kon zien in de voorbije facturen) en ze weet ook niet van waar dit opeens komt.
Kunnen jullie even verduidelijken van waar dit komt, aub? 


24 reacties

Hoeveel decoders zijn er aangesloten? en afhankelijk van het pack is de eerste decoder inbegrepen in de prijs.

Reputatie 7
Badge +1

Hoeveel decoders zijn er aangesloten? en afhankelijk van het pack is de eerste decoder inbegrepen in de prijs.

@Martin. Heb hier in een topic dit ook gemeld. Er wordt €11 aangerekend voor mijn 2 de TV decoder met een korting van €3. En dit vanaf vorig jaar juli. Reactie van PX de decoders zijn duurder geworden, €11, maar voor als nog een korting van €3. Heb dit in de topic aan jou gemeld. Wordt door niemand op gereageerd 😥 kan best zijn dat de 2 de TV decoder naar €11 is gegaan 🤔 zal afwachten voor mijn factuur na het weekend 🤔 Hier moet PX op reageren 😉

@Antoon1

Het is inderdaad allemaal heel verwarrend op hun site vind je het volgende:

 

  1. De eerste decoder is altijd inbegrepen in je pack Flex. Wil je een extra decoder toevoegen? Dan bestel je gewoon je pack en tijdens de productconfiguratie krijg je de mogelijkheid om tot 2 extra decoders toe te voegen.
    Voor elke bijkomende decoder betaal je slechts € 8/maand.
  2. Een extra TV nodig bij je thuis?

    Huur een 2de TV Box voor € 8/maand.
    Huur een 3de TV Box & geniet van 2€ korting.

Even de derde decoder buiten beschouwing gelaten:

Dus in het eerste punt spreken ze over 8€ voor een tweede decoder
wat dus overeen komt met die 11€ - 3 € korting  die op je factuur vermeld staat!

In het tweede punt komt dit op het zelfde neer 8€ voor de 2de decoder

Alleen is de vraag waarom vermelden ze dan 11€ - 3 € op de aanrekening voor de tweede decoder wat natuurlijk wel op het zelfde neer komt als 8 €, maar toch raar als je het mij vraagt?

En de 3e zou dan maar 6 euro kosten.

Afgezien daarvan staat in de openingspost een bedrag van 11euro, niet van 8. Mogelijk is de korting over het hoofd gezien?

daarvoor weten we niet genoeg aangezien het nog niet duidelijk is of het bij Evy_01’s moeder om een flex pack gaat en mogelijk nog over een oud pack en waarschijnlijk daarom dat er 11€ staat zonder 3 euro korting.

Reputatie 7
Badge +1

@Martin @Mutlie Zie onderstaand antwoord PX op 01 februari per mail nav mijn vraag. Vooral het woord alsnog in het antwoord baart mij zorgen. Dus zeg het maar 🤔😉

Goedemorgen

Bedankt voor uw mail.

Door de prijsverhoging vna 1/7/2023 zijn deze naar 11 euro gegaan.

Maar de klanten krijgen alsnog 3 euro korting zodat dit 8 euro blijft.

Vandaar staat er ook nog 8 euro vermeld op de site.

Op de factuur staat die 11 euro met 3 euro korting vermeld omwille van de prijsstijging.

Indien u nog vragen heeft mag u ons altijd mailen of bellen op het nummer 0800 22 800.

ja,  dat is inderdaad de korting voor de tweede decoder t.o.v. de 1ste decoder aan 11€ die in de packprijs zit. Dat PX later zou eventueel van gedacht kunnen veranderen en voor de tweede decoder de korting van 3€ niet meer geven dat kunnen ze natuurlijk altijd net zoals de prijsstijgingen die er al af en toe geweest zijn! Maar of ze dit ook gaan doen is een andere vraag natuurlijk. Is er ook geen sprake dat er nog een provider op komst is en dit is de enige manier om de prijsstijgingen af te remmen. 

Reputatie 3
Badge +1

Nog eens extra gecheckt:

  • ze heeft inderdaad een 2e tv met 2e decoder staan
  • er is inderdaad ook 3 euro “tv box voordeel”, dus 11 euro - 3 euro
  • maar dit is de eerste keer dat die tv box er op staat, dus op de factuur van januari en februari 2024 stond die niet. Ik heb ook wat zitten scrollen in haar facturen van 2023, en daar stond die tv box ook niet op? 

 

Dan zal de reden zijn dat deze tweede decoder vroeger niet zal gedetecteerd geweest zijn in PX hun systeem als er toen niks aangerekend werd.

Reputatie 7
Badge +3

@Evy_01 Hoeveel tv’s zijn er aangesloten bij uw moeder.Groetjes,Joel

@Joel M zie antwoord van Evy_01 = 

  • ze heeft inderdaad een 2e tv met 2e decoder staan

Nog eens extra gecheckt:

  • ze heeft inderdaad een 2e tv met 2e decoder staan
  • er is inderdaad ook 3 euro “tv box voordeel”, dus 11 euro - 3 euro
  • maar dit is de eerste keer dat die tv box er op staat, dus op de factuur van januari en februari 2024 stond die niet. Ik heb ook wat zitten scrollen in haar facturen van 2023, en daar stond die tv box ook niet op? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Evy_01 ik lees op pagina 3 van haar laatste aanrekening: 

‘Na een fout van onze kant is de huur van de TV Box al enige tijd niet in rekening gebracht.

We zijn genoodzaakt om deze situatie te regulariseren zonder terugwerkende kracht.

Deze aanpassing is van toepassing vanaf deze aanrekening.’

Reputatie 3
Badge +1

Oei, amai, dat hadden we inderdaad niet gezien. Ze ging er van uit dat een 2e inbegrepen was in haar pack (ik heb maar 1 tv en decoder dus dat konden we niet vergelijken). 

In ieder geval bedankt om dit niet met terugwerkende kracht te doen, dat zou pas verschieten geweest zijn. 😬

Wij hebben sinds vorige maand hetzelfde voor, dat er nu plots huur wordt aangerekend voor onze 2de box.

 

Ik vind dit absoluut niet kunnen want mijn tweede box was een aangekocht exemplaar waarvoor ik dus geen huur zou moeten betalen!

 

Hun uitleg is van ja maar als er dan iets aankomt dan mag je hem ruilen... Ok, kan goed zijn maar zolang mijn toestel nog werkt heb ik hier geen boodschap aan. Als mijn toestel vroeg of laat defect is of niet meer voldoet aan de eisen dan zou ik pas op die moment beslissen om een andere box te nemen en daarvoor dan huur te betalen. Ik hoef nu geen huur te betalen voor de box die MIJN bezit is… Hoe absurd is dit?

 

Alsof de overheid zomaar even mag beslissen dat ik vanaf nu huur zou moeten betalen voor mijn aangekocht huis... Wat als ik die 2de box afkoppel, moet ik MIJN box dan ook inleveren alvorens de huur wordt stopgezet??? 

 

Ik betaal dus nu huur aan Proximus voor mijn eigen toestel dat ikzelf heb aangekocht en waarvoor Proximus geen investering heeft moeten doen 👌. De wereld op zijn kop! SCHANDALIG

@Kevin_Jessica 

FYI: Als dit een decoder die bij PX aangekocht werd  zal je ook geen huur moeten betalen voor deze decoder.

Maar als de PX moderatoren de draad hier terug opnemen kunnen ze u verder meer info geven.

Ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij Kevin Jessica.

Reputatie 7
Badge +3

@Christian_0145 jouw dossier is in behandeling @Kevin_Jessica vul je in het profiel hier je klantgegevens aan voor nazicht?

@Christian_0145 
Zie je andere post, voor jou is het geregeld.

@Kevin_Jessica 
Ik hoop dat je je factuur nog hebt, want Proximus gaat er precies van uit dat iedereen de decoder huurt en rekent vanaf dit jaar ineens huur aan, weliswaar niet terug werkend. PX lost zo mogelijk fouten uit het verleden op, maar creëert daarbij ook zeker nieuwe.

 

TBI: Als je de factuur niet meer hebt wordt er ook verder bij PX onderzoek gedaan naar naar het bewijs van die aankoop.

TBI: Als je de factuur niet meer hebt wordt er ook verder bij PX onderzoek gedaan naar naar het bewijs van die aankoop.

Zouden ze dat omwille van klantvriendelijkheid beter niet eerst doen? Nu is het gewoon wild factureren.
Er zijn op dit forum al meerdere klachten. Hoeveel mensen hebben die factuur niet meer? Hoeveel durven klagen? Wat als ze op de helplijn 0800 22 800 een onbereidwillig persoon treffen?
 

Ja dat zou ideaal zijn.
Maar we roeien verder met de riemen die we hebben ;)
Wat ik wel niet weet wat er gebeurd indien je zelf geen factuur/bewijs meer hebt en PX vind er ook geen bewijs van terug dat je die decoder bij hen aangekocht hebt!

Dit is zo een beetje vergelijkbaar met het bewijs van aankoop als je die voor de garantie nodig hebt, als je die niet hebt wordt het ook een zeer moeilijke bevalling.

Tis alleszins geen goei reclame als je de decoder bij hen gekocht hebt en nu huur moet betalen voor je eigendom. Dat is m.i. een zware en vermijdbare fout, maar wie ben ik.
Anderzijds, als we het hebben over oude decoders (v5?), op een zeker moment worden die niet meer ondersteund, dus ….

@Christian_0145 jouw dossier is in behandeling @Kevin_Jessica vul je in het profiel hier je klantgegevens aan voor nazicht?

Ik heb zonet mijn gegevens aangevuld. Mvg

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Kevin_Jessica negatieve aanrekening 7493158919 opgemaakt, onze achterliggende dienst kijkt verder na!

Reageer