Skip to main content
Vraag

TV box facturatie problemen

• May 7, 2026
  • 14 reacties
  • 118 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Terwijl onze configuratie identiek was gebleven toch 9 euro kost voor tv box sinds april 2026.
Dit werd met excuses gecrediteerd maar nu bij afrekening mei 2026 andermaal opnieuw ten onrechte op de aanrekening. Bijzonder vervelend om telkens een probleem te melden, de facturatie bij Proximus loopt behoorlijk scheef...

14 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 7, 2026

@JH-BE Dossier 58622917 is hiervoor al in behandeling, naar aanleiding van je mail. De dossierbeheerder zal je verder informeren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 7, 2026

@HeidiE Bedankt, jullie facturatiesysteem moet dringend geëvalueerd worden want onterechte aanrekeningen zijn de slechtste reclame voor een bedrijf.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 7, 2026

@HeidiE Ik krijg zonet volgende email terwijl ik helemaal niemand heb gesproken, Proximus Phishing?

Beste klant,

Naar aanleiding van ons gesprek sturen we jou graag de informatie met betrekking tot het aanbod dat we hebben besproken:

Pickx App

Bedankt voor je vertrouwen en tot binnenkort!

Met vriendelijke groeten,

Het Proximus-team

Martin
  • May 7, 2026

Gewoon reeds ter info:
de link (Pickx App = https://proximus.link/YuiQX6YYNxrs ) is in ieder geval niet verdacht en is een link naar een Proximus pagina =
https://www.proximus.be/nl/id_catr_tv/particulieren/pickx-tv-en-opties.html die dan wordt geopend.

Dus Phishing zal het wel niet zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 7, 2026

@Martin Er was helemaal geen gesprek met Proximus omtrent de Pickx App, de tekst is in die zin niet correct want correspondeert niet met de realiteit.

Mutlie
  • May 7, 2026

Het mailadres van de afzender zegt veel en als je met de muis (pc ) over een link beweegt zie je links beneden waar die naar toe gaat. Een exotisch webadres is uiteraard te mijden, maar hier is het duidelijk geen verdacht adres.

Op mijn smartphone kan ik in de proximus mail app op de afzender klikken en dan zie ik het volledige afzender adres. Hoe ik de link kan zien weet ik dan weer niet.

Wat de reden van de mail betreft - we gaan ervan uit dat de mail écht is- heb je gebeld of gechat met Proximus over de decoder? Dat zou het kunnen verklaren maar wijst tegelijkertijd op een interpretatie fout van Proximus.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 7, 2026

@Mutlie Er was helemaal geen communicatie, vandaar mijn lakonieke ‘Phishing’ comment.
De tekst is niet ok want suggereert dat er een gesprek plaats vond wat niet het geval was.

Mutlie
  • May 7, 2026

Het zou een mogelijkheid geweest zijn, maar inderdaad, het is vreemd.

En de afzender is wel degelijk proximus? Zou moeten want de link leidt naar een proximus website.

Martin
  • May 7, 2026

Ik heb nochtans ook al zo’n mails binnengekregen zonder dat ik gebeld had of op een andere manier contact had opgenomen, volgens mij is dit gewoon ergens iemand die een vergissing maakt en het eigenlijk voor iemand anders bedoeld was of zoiets…... 
En ik heb dit hier trouwens nog van anderen gelezen in het verleden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 9, 2026

@Martin helemaal juist, degelijke emails zijn verwarrend en incorrect.
Ze suggereren dat er een gesprek plaats vond terwijl dat in de realiteit helemaal niet het geval was.
Vreemde praktijken...

Mutlie
  • May 10, 2026

Even hierop terug komen. Ja, ik zocht iets en vond dan dit terug. Ik heb dit dus ook voorgehad en het zag er bedrieglijk echt uit, behalve de link in de mail dan.
Kijk maar eens naar mijn schermafbeelding

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 10, 2026

@Mutlie Een duidelijk voorbeeld van een security leak, niet ok dat 5 jaar later er weinig aan gedaan is.

Hackers slagen er blijkbaar in om communicatie te monitoren en bedrieglijke email event based te triggeren.

Er blijft werk aan de winkel...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 13, 2026

@HeidiE Wanneer mag ik eindelijk creditnota bekomen (dossier 58622917)?
Plots zonder enige wijziging in configuratie 9 euro extra op factuur voor tv box, echt niet ok.
Jullie hoeven echt geen voorbeeld te nemen aan die concurrent in Mechelen, behandel aub jullie klanten op een correcte manier en maak werk van correcte facturatie.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 18, 2026

@JH-BE Dossier 58622917 is nog in behandeling en ik heb geen zicht op de drukte bij deze dienst.

Ik corrigeer alvast de aanrekening van mei, creditnota volgt.