Vraag

Terugbetaling 'spookorder'

  • 26 February 2024
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Beste,

 

Als nieuwe beginnende zelfstandige had ik het lumineuze idee om een nieuwe S24 Ultra te preorderen met abonnement via Proximus. Op 19 januari plaatste ik de order, doch had al snel door dat hier iets niet in orde was. Naarmate de dagen vorderden, bleef de status van mijn bestelling onveranderd. Mijn nieuw toegewezen klantennummer deed mij ook al vermoeden dat mijn bestelling mislukt was (klantennummer 123456). Bij telefonisch contact met de medewerkers op de voorgestelde dag van verzending bleek dat ze mijn bestelling nergens konden terug vinden, doch dat ik nog enkele dagen geduld diende te hebben daar enkele gsm’s niet in stock waren. Uiteindelijk begin februari naar een Proximusshop gegaan, waar ik te horen kreeg dat dit mogelijks een spookorder betrof. De bestelling werd geannuleerd en een ticket werd opgesteld (op 3 februari). Ter plaatse dan maar de gsm aangekocht en een abonnement afgesloten. Ik werd kort daarop gecontacteerd omtrent de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag van de spookorder (€499.00) en kreeg de melding dat de terugbetaling binnen de 2 weken zou in orde gebracht worden (zou dus ten laatste 2 weken geleden mogen zijn). Ondertussen nog niets ontvangen, nogmaals telefonisch en per chat contact opgenomen, men was van niets op de hoogte en kon opnieuw geen supportticket of dergelijke terugvinden, dus nogmaals een nieuwe ticket aangemaakt. Verleden week opnieuw opgebeld daar er nog altijd geen nieuws was, men was opnieuw van niets op de hoogte, opnieuw een ticket aangemaakt. Telkenmale wordt er mij medegedeeld dat het “nodige” gedaan werd en dat er een medewerker met mij contact zal opnemen en dat ik geduld dien uit te oefenen.

Ik moet er echter geen tekening bij maken dat het bedrag van €500 voor een kleine zelfstandige niet lang kan gemist worden, en al zeker niet als men er niets voor gekregen heeft.

Ik wordt ondertussen al een goede maand van de ene collega naar de andere collega rondgestuurd die mij zal contacteren, ik dien mails af te wachten, een andere dienst volgt de case op, ik dien dit en dat… maar ondertussen is er nog niets veranderd in mijn terugbetaling.

Een klacht neerleggen via de website blijkt ook volledig onmogelijk daar ik gewoon opnieuw naar de chat of het algemeen telefoonnummer doorgestuurd wordt.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft of mij kan doorverwijzen?

 

Hartelijk bedankt,

gefrustreerde groeten,

 

Ian

 


4 reacties

@Ian97 

Omdat de PX forummedewerkers dit verder zouden kunnen natrekken helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er nog om gevraagd zal worden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Ian97

Omdat de PX forummedewerkers dit verder zouden kunnen natrekken helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er nog om gevraagd zal worden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Privé-informatie werd aangevuld, doch bezit niet over enige ticketinfo.

Reputatie 7
Badge +3

@Ian97

Er loopt een open dossier.

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de dossierbeheerder met vraag om alles na te kijken en je op de hoogte te houden.

Excuses

mvg,

Tina

Bedankt voor de feedback.

Dan kijk ik alvast uit naar een kerend antwoord van Proximus.

 

MVG,

Ian

Reageer