Skip to main content

reactivatie

  • November 8, 2025
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Beste proximus ik lees hier zoveel dezelfde klachten en dat al 5jaar 

ik denk dat het tijd is dat jullie wat  doen aan dit geklungel van te laat betalen 

hoe is het mogelijk dat het langer als 3uur duurt voor de reactivatie sommige moeten 24 uur wachten en anderen zelf langer als de zogenaamde 72uur we zijn 2025 jullie gebruiken ai voor alles behalvewaar het nodig is beschamend herpak je !

3 reacties

Martin
  • November 8, 2025

FYI: Normaal gezien word je door PX verschillende malen verwittigd, zodat je niet zou moeten afgesloten worden.

Een factuur of een aanrekening uit het oog verliezen … dat kan gebeuren. Als je niet op tijd betaalt, helpen we je met herinneringsberichten. Vermijd aanmaningskosten en betaal zo snel mogelijk.

Hoe verwittigen we je?

Je factuur of aanrekening vermeldt de vervaldatum ("Te betalen voor …"). Op die datum moeten wij, tenzij je een bedrag betwist, je betaling volledig ontvangen hebben.
Is dat niet het geval, dan stuurt Proximus je een of meerdere herinneringen. Dit verloopt in 3 stappen:

  1. Je ontvangt een of meerdere sms’en of e-mails. Dat betekent dat je niet of niet correct betaald hebt, of, in geval van domiciliëring, stond er te weinig geld op je rekening.
  2. Betaal je niet, ondanks de gratis sms'en en e-mails? Dan sturen we je een aanmaning per brief, met bijbehorende administratieve kosten.
  3. Betaal je nog niet na deze aanmaningen, kan je telefoon, tv en internet tijdelijk geschorst worden of, na een ingebrekestelling, zelfs definitief afgesloten worden.

Hoe los je het op?

We vragen je zo snel mogelijk te betalen.
Als je in de Proximus+ app of op myproximus.be met Bancontact betaalt, ontvangen we je betaling het snelst.

Cfr.: Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt
________________________________________________________

Maar aan deze uitleg heb je nu natuurlijk niet veel meer, aangezien je al afgesloten bent:

De PX-moderatoren komen pas maandag hier terug langs op het forum, en kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

________________________________________________________


Mutlie
  • November 9, 2025

Misschien is de oplossing simpel en helpt het je toestel even te herstarten?


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 10, 2025

@Tonytony 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

Zonder je gegevens kunnen we jammer genoeg niets nakijken.

Zoals hierboven aangegeven kan het herstarten van de modem ook helpen, want misschien is activatie bij ons al gebeurd maar nog niet herkend door je modem.

mvg

Tina