Skip to main content
Vraag

Proximus internet/decoder stopzetten, verbrekingsvergoeding?

• November 20, 2025
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Zit als volgt; ik heb internet, decoder, 3 smartphone abo’s. 
Ik heb decoder/vast internet genomen met 6 maanden promo enz… 
Ik ben nu aan mijn 4de volledige maand bezig. Maar ik ben die lage snelheid moe, ik moet hier al mijn games op een ssd zetten, 1 game van 120GB kost 3 uren eer die geinstalleerd is, om gek van te komen. 

Daarmee overweeg ik heel mss (ben nog niet zeker) om vast internet en de decoder stop te zetten. 
Iemand die weet hoe het werkt ivm verbrekingsvergoeding of is die er niet (zou me verbazen). 
Is de het laatste 2 maanden dan? En zoja, hoeveel? 

De smartphone abo’s behoud ik. 

IK had dit via de chat gevraagd maar dienen Harold begreep dat niet en den 2de keer de dag nadien had ik die opnieuw en die liep snel weg en sloot de chat af. Is incompetent. 

5 reacties

Martin
  • November 20, 2025

Gewoon ter info:

@Andy_043 Proximus heeft tot nu toe bij mijn weten bij opzeg nog nooit verbrekingsvergoeding gevraagd.

Edit: nog iets terugvonden van een tekst van vroeger die ik bijgehouden heb:

Uw contract wordt behoudens andersluidende bepaling gesloten voor onbepaalde duur. U kan uw contract van bepaalde of onbepaalde duur op elk ogenblik schriftelijk opzeggen. In geval van opzegging, een schadevergoeding kan worden gevraagd aan klanten die, gratis of aan een lagere prijs, een product hebben ontvangen waarvan het verkrijgen verbonden was aan de intekening op een abonnement.

Dus voor alle zekerheid best op een officieel antwoord wachten in verband met die 6 maanden promo of ze daar iets kunnen voor aanrekenen omdat die 6 maanden nog niet voorbij zijn!

TBI: ik geef je dese ondertussen ook mee → Proximus Opzeggen - Zet je contract meteen online stop

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 20, 2025

@Andy_043 U kan alles opzeggen zonder verbrekingskosten behalve de 3 gsm-nummers waaraan een joint offer(gsm-toestel)aan gekoppeld is.Groetjes,Joel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • November 20, 2025

Oke. Eindelijk eens mensen die weten waarover ze praten, heel erg bedankt.
Als proximus hier fiber gaat hebben dan kom ik terug, maar 100mbps download is om gek van te komen, dat is nimmer van deze tijd. 
Ik heb gevraagd naar fiber maar der is nog niet eens sprake van hier. Jammer. 

Alvast bedankt voor de info. 

Mutlie
  • November 20, 2025

100mbps? Chapeau !! Dat is de maximale snelheid. Ik doe het met 50.
Maar eerlijk is eerlijk, dat kon je 4 maanden geleden van tevoren weten, niet waar?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • November 20, 2025

100mbps? Chapeau !! Dat is de maximale snelheid. Ik doe het met 50.
Maar eerlijk is eerlijk, dat kon je 4 maanden geleden van tevoren weten, niet waar?

Er is wat tussen gekomen, daarmee.