Vraag

Premium sms

  • 9 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 8882 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,
Bij mijn mobilus abonnement heb ik nog niets overschreden en toch staat er +€4,78. Komt dit doordat ik (waar ik niets van weet wat premium sms is) 2 keer een premium sms heb gebruikt?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html
+
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_max_price/particulieren/support/myproximus-en-facturen/kosten-controleren/betaalnummers-sms-en-en-apps/betaalnummers-en-betaalsms-en-hoeveel-kost-het.html
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Wouter, kan je ons via een privébericht jouw klantrekeningnummer doorsturen? Dan bekijken we het verder voor jou. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Hier zelfde. Ook extra bedrag vermeld terwijl ik amper sms'en verstuur. Wat is dan Premium sms aub?

Reputatie 6
Badge +1

Heb dit deze maand ook gehad. Bankkaart verloren. Nieuwe besteld en ontvangen. Dan moet je de code opvragen via SMS een verkort nummer, vb 8790, en daar zaten kosten aan verbonden. Is maar € 0,16 maar toch. Dit staat dan vermeld in MyProximus als Premium SMS. Had er anders ook nooit van gehoord :thinking:

hier staat nochtans dat die altijd gratis zijn > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_max_price/particulieren/support/myproximus-en-facturen/kosten-controleren/betaalnummers-sms-en-en-apps/betaalnummers-en-betaalsms-en-hoeveel-kost-het.html

Maar > klik hier

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

ter info: bv. KBC 

https://www.kbc.be/particulieren/nl/betalen/pin-via-sms.html

Sms je persoonlijke cijfercombinatie naar het nummer 2446

Bank xyz neemt diensten af van sms-dienstenleverancier abc (niet de telecom operator zelf) en deze dienstenleverancier dient te worden vergoed of door “de klant” of door de bank (of deels door beiden)

uiteraard dient ook de operator te worden vergoed voor zijn diensten (via de sms-dienstenleverancier)

 

Reputatie 6
Badge +1

@Antoon1

ter info: bv. KBC 

https://www.kbc.be/particulieren/nl/betalen/pin-via-sms.html

Sms je persoonlijke cijfercombinatie naar het nummer 2446

Bank xyz neemt diensten af van sms-dienstenleverancier abc (niet de telecom operator zelf) en deze dienstenleverancier dient te worden vergoed of door “de klant” of door de bank (of deels door beiden)

uiteraard dient ook de operator te worden vergoed voor zijn diensten (via de sms-dienstenleverancier)

 

@M_016. Ter info het was KBC 😉 dat verklaart het.

Reputatie 7
Badge +3

@RitaR  Hierbij de definitie van Premium SMS:

De klant kan gebruik maken van bepaalde (multimedia)diensten die niet van Proximus zijn. Hij/zij stuurt een sms naar een verkort nummer bestaande uit vier cijfers (shortcode).
Bij bepaalde diensten (nieuws, horoscoop, weerbericht, enz.) betaal je bij ontvangst van een sms. Dergelijke diensten noemen we "SMS Premium".

De diensten worden door een ander bedrijf aangeboden maar komen wel op de Proximus-factuur. Ze kunnen  duurder zijn dan de prijs van een gewone sms of mms in België. De klant kan zich op elk moment uitschrijven door het woord "STOP" te sms'en naar het overeenkomstige nummer.

Groetjes, Antonella

Reageer