Sms'n naar verkorte nummers werkt niet!!! HELP

  • 24 september 2017
  • 7 reacties
  • 3178 Bekeken

Om mijn bankkaart te kunnen activeren moet ik een 4-cijferig nummer intoetsen; maar ik krijg steeds de melding dat ik daarvoor niet bevoegd ben; hoe kan dit? Het is namelijk voor mijn dochter, en zij heeft een pay and go kaart. Please help ons!

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Moet je een bankkaart dan niet meer activeren op een bankcontact ?
Is het om een smartphone te koppelen aan een bankkaart ?
Graag meer info, welke bank, naar wel nummer te sms'en,,,,
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem is niet 100% duidelijk
Mogelijkerwijze gaat het over dit of een gelijkaardig probleem:

https://promo.ing.be/CardsByMail/Landing?LANG=NL

Mocht zulks het geval zijn, dient te worden aangestipt dat de sms enkel aanvaard wordt vanaf het door de bank gekende gsm-nr (van uw dochter)
Het is bij de KBC bank en het nummer dat mijn dochter moet intikken is 2446 om een tijdelijke code te ontvangen om daarna te wijzigen en zo haar bankkaart te activeren. Met mijn gsm-nummer lukt het niet.
Reputatie 7
Badge +4
Dus waarschijnlijk moet het gebeuren vanaf gsm van uw dochter (tenzij er aan de bank een ander nr opgegeven werd)

Ter info:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/contact.html?zone=footer-2

016 43 25 07 of kbc.helpdesk@kbc.be
ma-vr: van 8 tot 22 uur
za: van 9 tot 17 uur
Reputatie 7
Badge +4
Info KBC-brief
"Op het gsm-nummer dat u ons hebt doorgegeven...

Stuur een sms naar 2446 met in het tekstveld ddmmjjjj3327 (geboortedatum)
U ontvangt automatisch een sms met de pincode van uw kaart
M_016 dat hebben we gedaan maar dat lukt dus niet, ze krijgt steeds de melding dat ze niet bevoegd is
Reputatie 7
Badge +4
Dienstleverancier :
2446 Oberthur +32 476 31 08 55 d.cook@oberthur.com
Kost:
2446 1 €/sms

Vraag:
Is er een "blokkering payment content" (bv. 2xxx) actief op de GSM van je dochter?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html

Indien ja moet dit (tijdelijk) uitgeschakeld worden (bv. via My Proximus - Mijn producten - Opties)
Indien nee lijkt het mij aangewezen beroep te doen op helpdesk KBC op het probleem op één of andere manier op te lossen

Reageer