Skip to main content
Vraag

plots via mail een andere overeenkomst die ik niet heb gevraagd

• October 31, 2025
  • 12 reacties
  • 150 Bekeken

Ik ben overgestapt van Telenet naar Proximus op 29/9 voor een flexpack met 4 gsm nummers , internet en tv aan een promoprijs.

de gsm nummers zijn daags daarop overgezet, en ik kon afspraken maken voor de fiber installatie.

op 16/10 hebben ze de fiber binnengelegd.  Daags daarop een sms dat de activatie niet kan doorgaan door een probleem.  Nu nog steeds wachtende voor de fiber gelukkig heb ik nog mijn Telenet internet.

vandaag 31/10/25 krijg ik een mail met een nieuwe overeenkomst . Met enkel de 4 gsmnummers aan 15 euro per maand  en 59 euro te betalen door een zogenaamde late canceling??? ( in het flexpack is dat 1 nummer aan 15 euro en de 3 andere aan 10 euro per stuk.)

Ik vind dit wel straf , ik heb geen nieuwe overeenkomst aangemaakt of aangevraagd . Ik wacht op de installatie van fiber en men mij meermaals heeft gezegd dat dit geen probleem was. En nu probeert men mij  een duurdere optie op te solferen om dat waarschijnlijk de fiber nog wel even zal duren.

Ik had daarvoor al horrorverhalen gehoord over de dienstverlening bij Proximus , en ik heb momenteel al spijt dat ik mij heb laten vangen door het mooi voorgestelde fiber verhaal.

ik hoop dat iemand dit oppikt 

een teleurgestelde nieuwe klant 

12 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 3, 2025

@peter cr  Dag Peter, ik denk dat hier wat misgegaan is. Ik heb dossier  57600393 opgemaakt en het dadelijk geescaleerd naar de goede dienst. De kosten voor annulatie zullen zeker niet aangerekend worden. De beheerder van dit dossier zal contact met u opnemen .

• Auteur
  • Rising star
  • November 3, 2025

Alvast bedankt luc 👍

• Auteur
  • Rising star
  • November 4, 2025

Even een kleine update 

ik heb deze ochtend een vriendelijke man aan de lijn gehad die hetging oplossen🤔

enkele uren daarna krijg ik terug via mail een aanpassing van mijn bestelling , 2 x raden?

idd weer verkeerd . Er is volgens mij gewoon terug een nieuwe aanvraag opgestart waar men vergeet van 3 

bijkomende mobiele nummers toe te voegen aan het flexpack , een extra tv box en een wifi booster .

en 2 nieuwe afspraken om de fiber te installeren waarvan de eerste waarschijnlijk is om de fiber binnen te trekken maar dat is reeds gebeurd 😏 op 16/10.

ik denk ik ga gewoon naar een Proximus shop daar gaan ze dat kunnen rechtzetten . Iemand raden?

idd de man deed echt zijn best maar na 40 minuten bellen met de backoffice was het antwoord . Ja meneer ik zal gewoon een klacht aanmaken want er is niet veel aan te doen.

iedereen doet blijkbaar maar wat bij Proximus. Hebben die mensen dan geen tijdlijn in hun software om vorige acties en gesprekken te bekijken ?

Ik dacht dat het bij Telenet erg was maar wat ik hier allemaal van onzin heb gehoord op 2 dagen slaat alles.

wat die afspraken voor fiber betreft ben ik bijna zeker dat het niet zal doorgaan omdat er geen signaal o de kabel zit.

zo dit moest ik even kwijt , als er een moderator zich geroepen voelt om eens naar mijn dossier te kijken graag.

met vriendelijke groet 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 5, 2025

Dag ​@peter cr de achterliggende dienst volgt je dossier nog verder op. Het belangrijkste is nu de aansluiting, daarna zullen ze het Pack administratief rechtzetten. De eerste afspraak is voor Fiberklaar, de tweede afspraak voor een Proximus technieker. 

• Auteur
  • Rising star
  • November 5, 2025

Heidi , bedankt voor de aandacht

maar nu zie ik op mijn Proximus app dat ze de 4 mobiele nummers overgezet zijn naar mobile essential.

daar ben ik niets mee , dat is Max 5 GB en 150 min bellen?  Terwijl wij hadden ingetekend op mobile flex easy met 20 G en onbeperkt bellen per nummer.

het gaat van kwaad naar erger , elke dag wat anders . Ik wordt dit circus kotsbeu.

kan er iemand eens naar mijn dossier kijken  zonder oogkleppen op en het eerste contract bekijken , dat is het enige juiste!

die nummers moeten onmiddellijk terug worden aangepast met 5GB  ben ik niks!

ik denk dat heel het boeltje verhuist , en klacht ga indienen bij testaankoop en de ombudsman.

een overgefrusteerde nieuwe klant 

https://shopmag.be/nl/prive/flex-builder/compose?type=flexpack&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B0%5D%5Buid%5D=adcf5830-6f56-419d-be4b-b12ed2b68d27&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B0%5D%5BfullControl%5D=0&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B1%5D%5Buid%5D=adcf5830-6f56-419d-be4b-b12ed2b68d27&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B1%5D%5BfullControl%5D=0&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B2%5D%5Buid%5D=adcf5830-6f56-419d-be4b-b12ed2b68d27&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B2%5D%5BfullControl%5D=0&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B3%5D%5Buid%5D=adcf5830-6f56-419d-be4b-b12ed2b68d27&mobile%5Bsubscriptions%5D%5B3%5D%5BfullControl%5D=0&mobile%5Bgift%5D=no-gift-hardcoded-uid&tv%5Bdecoder%5D=e26500e9-8b82-40bd-ac55-883b532f7b65&tv%5BdecoderCount%5D=2&tv%5Bsubscriptions%5D%5B0%5D%5Buid%5D=a40ead9d-2ab4-4268-974e-84ab93a17572&homeXp%5Buid%5D=3b6b65ff-c301-4459-9570-7a7b8e8abda7&homeXp%5Bfiber%5D=0&homeXp%5Binternational%5D=0&homeXp%5Bboost%5D=0&homeXp%5BwifiBooster%5D=3fb9a873-35c6-41d0-b21c-a7a2d1bd46bb&source=email

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 7, 2025

@peter cr Ik heb deze doorgegeven aan de betrokken dossierbeheerder(dossier 57611563).
Hij/zij zal het verder nakijken en in orde brengen. Nadien zal er ook contact met je worden opgenomen.
Onze excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joel

• Auteur
  • Rising star
  • November 7, 2025

Alvast bedankt Joël ,

kan jij noteren dat ik vanaf 8/11 tot en met 23/11 telefonisch niet bereikbaar ben ! Graag reageren per mail of whatsapp.

mvg

peter

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 7, 2025

@peter cr Ik heb de info bezorgd aan de collega’s.Groetjes,Joel

• Auteur
  • Rising star
  • November 24, 2025

beste

tot op heden nog geen enkele reactie , sinds 4/11

ik vind dit echt beschamend.

ik overweeg er sterk over om terug naar mijn oude provider te gaan 

mvg

Peter

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 24, 2025

@peter cr Er is een lopend order voor je vaste installatie, zoalang dit loopt zijn er geen wijzigen mogelijk. Dit zal nadat je in dienst bent geregulariseerd worden .

• Auteur
  • Rising star
  • December 1, 2025

Laatste nieuws

men heeft vorige week woensdag 3 van de 4 gsm nummers overgezet  van essential  naar easy . Omdat we hadden geklaagd dat 5 G niet toereikend is en het originele flex pakket pas in werking treed na installatie fiber. Ben vrijdag naar een Proximus shop geweest om te vragen hoe het kwam dat nog steeds 1 gsm nummer net was overgezet naar easy? 
men ging kijken en effectief bij dat bewust nummer stond een zandloper. De man zei dat komt vandaag in orde. 🤔

vandaag zit ik nog steeds met de essential ipv easy . Kan iemand van de moderators dat nakijken a.u.b.?

alvast bedankt 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • December 1, 2025

@peter cr 

er is een dossier lopende hierover en mijn collega gaat verder zoeken waarom het nog niet in orde is.

Hij zal je op de hoogte houden.

Hopelijk raakt het inderdaad snel in orde.

excuses voor het ongemak.

vriendelijke groeten

Tina