Ik ben na mijn verhuis moeten overstappen van Scarlet naar Proximus omdat op mijn nieuwe adres fiber ligt. Er was mij door verschillende medewerkers aan de telefoon verzekerd dat Proximus het Scarlet Trio-tarief zou aanrekenen: 41 euro per maand. Ik heb nu mijn eerste Proximus-factuur gekregen en daar wordt mij 64,99 euro per maand aangerekend. Aan de telefoon krijg ik geen duidelijke verklaring.
Dag
ter bijkomende info volgens Testaankoop geldt dit alleen voor :
Alleen voor nieuwe Scarlet klanten
Proximus vermeldt expliciet dat dit aanbod voor fiber enkel geldt voor nieuwe Scarlet-klanten.
Volgens de operator is deze splitsing nodig om ervoor te zorgen dat de overgang voor iedereen zo soepel mogelijk verloopt, aangezien het een geleidelijk proces is dat enkele maanden in beslag zal nemen.
Buiten gebruik stellen van het oude VDSL-netwerk
Proximus heeft erg lang gewacht om zijn optische vezelnetwerk ter beschikking te stellen van de Scarlet klanten. En dat heeft voor velen onder hen onaangename gevolgen gehad. Waar de operator glasvezel installeert, wordt het oude VDSL-netwerk na 5 jaar automatisch buiten gebruik gesteld. De gevolgen? Sinds begin 2022 zijn een aantal Scarlet-klanten gedwongen om over te stappen naar een andere provider of dreigen ze geen internet en andere telecomdiensten meer te kunnen gebruiken.
Niettemin heeft Proximus de betrokken Scarlet-klanten een commercieel gebaar aangeboden: zij zullen gedurende 2 jaar hetzelfde tarief als bij Scarlet kunnen behouden en tegelijk kunnen genieten van een Proximus-abonnement met aansluiting op het glasvezelnetwerk.
“Dat tarief kon niet per mail bevestigd worden, maar zou automatisch in orde komen met de eerste factuur” (wat ik toen al een heel vreemde manier van werken vond).
Vriendelijke groet
Marc
Scarlet biedt nu toch ook fiber aan volgens mij?
Fiber bij scarlet momenteel alleen mogelijk voor nieuwe klanten.
Dank en vriendelijke groet
Marc
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.