In juli 2024 zegde ik mijn TV-abonnement op en nam de optie TV Light in mijn pack. D.w.z. geen tv meer via decoder maar enkel via web en Pick-app en een (beperkt) aanbod zenders. Deze optie kost €9/maand. Pas later merkte ik op (na 10 maand) dat naast die €9 ook maandelijks buiten het abonnement nog de optie ‘Pickx-app’ wordt aangerekend apart aan €4,95. Ik nam hiervoor contact en men bevestigde mij dat dit niet klopt. optie TV Light is nét dat: TV enkel via web en Pickx-app. Pickx-app is daar dus bij inbegrepen.
De aanrekeningen (juli ‘24 tem mei 25) werden gecrediteerd en kreeg de boodschap dat dit niet meer zou aangerekend worden.
De volgende aanrekeningen (juni - juli ‘25) werd het echter opnieuw gefactureerd. Ik nam opnieuw contact, het werd weer erkend als fout, werd weer gecrediteerd en weer beloofd dat het niet meer zou worden aangerekend. Ik drong hierop aan, er werd me op redelijk norse wijze bevestigd dat het nu in orde was.
Mijn laatste 2 aanrekeningen wordt de Pick-app echter opnieuw aangerekend. Ik nam opnieuw contact.
Momenteel ‘onderzoekt’ men mijn case.
Graag een definitieve oplossing.
Voor alle duidelijkheid: betalen voor optie TV Light (€9) en dan nog eens €5 aanrekenen voor gebruik app slaat werkelijk nergens op. Kijken via de app is wat TV Light net is.