Vraag

Oproepen naar 1212 en/of 1313

  • 12 April 2024
  • 9 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Op mijn aanrekening van 5 april 2024 staat er bij verbruik/allerlei het volgende vermeld…

Oproepen naar 1212 en/of 1313 -  periode 1mrt-31mrt /aantal:1 / duur of volume: 0u00:45.

Hiervoor werd me een bedrag van € 3,04 aangerekend.

Ik heb helemaal niet naar 1212 en/of 1313 gebeld, sterker nog ik zou zelfs niet weten waarvoor die nummers dienen. 

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de storingen en onderbrekingen die werden veroorzaakt door werkzaamheden in mijn straat waarvoor een paar keer de technieker moest langskomen?

 


9 reacties

@Patrick48 

blijkbaar kan het probleem ook eventueel aan de kabel liggen zie bv:

Automatisch oproepen naar 1212 

Ondertussen is Proximus bij mij thuis geweest. Na veel ongeloof van de mensen vd helpdesk (‘meneer, het is niet mogelijk wat u zegt, er moet gebeld zijn, kan niet anders’) heeft de technieker (heel behulpzaam by the way) bevestigd dat het probleem aan de kabel ligt aan het begin van mijn oprit. 

TBI:

  • 1212: Dit nummer is het Nederlandstalige inlichtingennummer. Je kunt 1212 bellen om informatie te krijgen over telefoonnummers, adressen, bedrijven en andere nuttige gegevens. Het wordt vaak gebruikt om contactgegevens op te zoeken.
  • 1313: Dit nummer is het Franstalige inlichtingennummer. Net als 1212 biedt 1313 informatie over telefoonnummers, adressen en bedrijven, maar dan in het Frans.

Hier zal nu wel maar pas maandag iemand van PX op reageren.

 

Reputatie 4
Badge +1

Alvast bedankt Martin.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb helemaal niet naar 1212 en/of 1313 gebeld, sterker nog ik zou zelfs niet weten waarvoor die nummers dienen.

 

Ik zou beginnen met één per één alle Apps op uw toestel te controleren, en welke permissies je deze Apps hebt gegeven.

Sommige Apps vragen tijdens het installeren naar bepaalde toestemmingen. Veel mensen geven op die manier hun Apps allerhande permissies zonder het zelf te beseffen.

Sommige Apps kunnen op die manier in de achtergrond SMS’sen versturen, ontvangen of onderscheppen, nummers bellen …

Zeg dus nooit “ik heb het nummer niet gebeld” (jouw GSM kan dat wel gedaan hebben) 😁

Een app dat belt naar de inlichtingen?

Reputatie 7
Badge +4

Als ik het goed begrepen heb, ging het over een vaste lijnaansluiting

 

Er zijn op het Nl- en Fr-forum hierover nog dergelijke berichten terug te vinden, maar toegegeven het is mij niet direct duidelijk hoe eventuele lijnstoringen en/of kabelwerken dergelijk problemen zouden kunnen veroorzaken (tenzij bv. via “valse pulskiezen cfr rotary dial”Rotary dial - Wikipedia )

 

= hier kan mijns inziens enkel Proximus toelichting verschaffen en/of een mogelijke oplossing bieden

Mss kan je op sommige vaste telefoontoestellen dit nummer blokkeren (en op smartphones)

Reputatie 4
Badge +1

Als ik het goed begrepen heb, ging het over een vaste lijnaansluiting

 

Er zijn op het Nl- en Fr-forum hierover nog dergelijke berichten terug te vinden, maar toegegeven het is mij niet direct duidelijk hoe eventuele lijnstoringen en/of kabelwerken dergelijk problemen zouden kunnen veroorzaken (tenzij bv. via “valse pulskiezen cfr rotary dial”Rotary dial - Wikipedia )

 

= hier kan mijns inziens enkel Proximus toelichting verschaffen en/of een mogelijke oplossing bieden

 

Het gaat hier inderdaad om een vaste lijn dus kan het niet veroorzaakt worden door apps .

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick48 

een beltijd van 45 sec is precies wel de tijd die nodig is om een inlichting op te vragen en geen vergissing…

we hebben een eenmalige comm. geste voorzien op je aanrekening.

zie ook privébericht in verband met info kabelbreuk.

mvg

Tina

Reputatie 4
Badge +1

 

@tina.b 

Ik heb helemaal niet naar 1212 en/of 1313 gebeld om die kabelbreuk te melden of inlichtingen te vragen. maar naar het nummer 0800 22 800.

Reageer