Skip to main content
Vraag

onterechte roamingkosten

• September 15, 2026
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Op mijn recente factuur/verbruik zie ik dat de Daily Roaming Pass voor Zwitserland is aangerekend. Ik bevond mij echter op de luchthaven van Genève in de Franse sector (EU-zone). Mijn telefoon is ongewild verbonden met een Zwitserse zendmast (border roaming). Ik verzoek u vriendelijk om deze kosten eenmalig te crediteren

Na jarenlang Telenet klant te zijn, ben ik voor het overige zeer tevreden van Proximus. 

Dus dit zou een fijn gebaar zijn. 

hartelijk dank 

2 reacties

Martin
  • September 15, 2026

@NJ.hendrickx 

Proximus-medewerkers zullen morgen uw klantgegevens nodig hebben. 
Zijn al je klantgegevens in uw → ForumProfiel aangevuld? 
Zodat de medewerkers die gegevens niet meer aan u moeten opvragen, wat leidt tot tijdverlies.
In het privéveld "Ticket" kan je nog bijkomende relevante info vermelden indien je dit nodig acht, bv: het betrokken telefoonnummer waarover het gaat.
Deze gegevens in privévelden zijn omwille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers. Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.   

NB: nu heb je uw klantnummer op het openbaar forum gezet waar iedereen alles kan lezen, het is veiliger van dit in je forumprofiel te zetten. Binnen het uur dat je uw bericht gepost hebt kan die nog verwijderen uit je bericht. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • September 16, 2026

@NJ.hendrickx een gsm kiest standaard automatisch het netwerk met het beste ontvangstsignaal. Daardoor kan het toestel soms verbinding maken met een andere operator, bijvoorbeeld in een grensgebied. Daarom raden we aan om in dergelijke situaties de netwerkkeuze manueel vast te zetten in plaats van automatisch. Uit commercieel standpunt corrigeer ik éénmalig deze aanrekening.

PS ik heb uw klantnummer uit uw openbaar bericht gehaald. We hebben alle gegevens in uw ForumProfiel. 

Gr, Elke