@Johan Arthur Konijn
Er is een dossier 52757517 opgemaakt.
we zoeken een collega om dit na te kijken.
Zet je in je profiel nog een contactnummer dat we kunnen gebruiken aub?
groeten
Tina
@Johan Arthur Konijn
best je TF-nummer hier verwijderen want je zet dit ten grabbel op een openbaar forum!
Dit kun je zelf nog tot één uur nadat je uw bericht gepost hebt.
Maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag, dus zet daar dit TF-nummer in dit geval). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Dag Martin,
Ik heb mijn nummer verwijderd. Ik vond het ook al een vreemde vraag, aangezien mijn telefoonnummer vermeld staat in mijn profiel.
Intussen heeft mijn zus reeds contact gezocht met Omerus (de betrokken gerechtsdeurwaarder)
en ook met Test-Aankoop (want daar is mijn zus lid). Wordt dus zeker vervolgd...
@Johan Arthur Konijn
excuses, het was niet duidelijk dat de vaste lijn in je profiel ook het contactnummer kon zijn voor de dossierbeheerder.
We kijken alles na en de dossierbeheerder zal je contacteren.
Groeten
Tina
@Johan Arthur Konijn
Beste,
deze telefoonkosten zijn ons aangerekend door Act With Care als “derde diensten”.
Hierdoor kunnen wij geen tegoednota opmaken: Act With care is verantwoordelijk voor de aanrekening ervan.
Ik hoop dat ze je klacht daar onderzoeken.
Je kan de deurwaarder alvast vragen het dossier tijdelijk on hold te zetten voor verder onderzoek.
Excuses dat wij nu niet kunnen helpen.
Groeten
Tina
Ter info:
Tenzij er een reeds een gerechtelijke uitspraak zou geweest zijn, treedt “de deurwaarder” slechts op als “een incassobureau” voor Proximus en dient er voor de effectieve invordering zo wie zo door “de deurwaarder” zich te richten naar de vrederechter bevoegd voor de de gemeente/stad waar uw grootmoeder is ingeschreven (vonnis)
Ik begrijp uit bovenstaande dat het (weer eens) een dienst door derden betreft; conform de toepasselijke wetgeving dient een door de klant geformuleerde klacht door de telecomoperator aan de betrokken diensten leverancier worden overgemaakt voor verder gevolg (art 9)
Het Belgisch Staatsblad. (fgov.be)
Blijkbaar werkt Act for Care met 070 nummers
Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus
het is mij evenwel onbekend in hoeverre deze 070-nummers naar een call center of naar verwanten van de aangeslotene (oma) afgeleid worden (070 aan 0.30 €/min 1777 euro = 6000 minuten!!)
Mocht dit eventueel een call center geweest zijn is er mijns inziens zeker geen adequate dienstverlening door Act for Care geweest en is de kans reëel dat de vrederechter de vordering van “ de deurwaarder” naar de prullenmand verwijst
Zou u geen gehoor vinden bij noch bij “de deurwaarder” noch bij Proximus, noch bij “Act for Care” lijkt het mij opportuun - alhoewel de procedure blijkbaar toch reeds enige tijd loopt (een incassobureau voor zover mij bekend wordt pas ingeschakeld- na meerdere aanmaningen/ingebrekestellingen) - de bemiddeling te vragen van de ombudsdienst telecommunicatie
Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)
met een duidelijke bondige toelichting welke stappen dienaangaande reeds genomen werden bij Proximus en de betrokken dienstenleverancier Act for Care
Succes
Extra info over de 070 nummers van ACT WITH CARE BVBA
www.actwithcare.be/wetgeving-070nummers
wetgeving 070nummers | ACT WITH CARE BVBA
Wet van 05/06/2005 artikel 116/1 paragraaf 1: diensten via 070 nummers
070/211161
070/211162
070/211163
070/211164
070/211165
-
1. Dienstenaanbieder: ACT WITH CARE BVBA, Kortrijkstraat 149, 8550 Zwevegem, België
-
KBO nummer: 0896049772
-
2. BTW nummer: BE0896049772
-
3. Omschrijving van de dienst:
-
Inbelnummer ten behoeve van de verwerking van noodoproepen komende van PAS toestellen geplaatst bij de eindgebruiker.
-
Dit nummer wordt exclusief gebruikt voor het genereren van beperkte noodoproepen geplaatst door de eindgebruiker en beperkte technische meldingen afkomstig van het PAS toestel.
-
4. URL's gebruikt door de dienst: Deze dienst gebruikt geen url’s: NIET VAN TOEPASSING
-
5. Prijs per minuut: type II (0,30 €/min)
-
6. Contactadres indien klachten:
-
7. Nummer van de vergunning volgens de wet van 7 mei 1999 op de kansspelen, de weddenschappen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van de spelers en haar uitvoeringsbesluiten: NIET VAN TOEPASSING
-
8. Startdatum/einddatum van deze dienst: 1/7/2017- 1/7/2025
-
9.De hierboven vermelde gegevens die de voorbije 6 maanden van toepassing waren, indien ze verschillen van de actuele gegevens
Wet van 05/06/2005 artikel 116/1 paragraaf 1: diensten via 070 nummers
070/211161
070/211162
070/211163
070/211164
070/211165
-
Dienstenaanbieder: ACT WITH CARE BVBA, Kortrijkstraat 149, 8550 Zwevegem, België
-
KBO nummer: 0896049772
-
Omschrijving van de dienst:
-
Inbelnummer ten behoeve van de verwerking van noodoproepen komende van PAS toestellen geplaatst bij de eindgebruiker.
-
Dit nummer wordt exclusief gebruikt voor het genereren van beperkte noodoproepen geplaatst door de eindgebruiker en beperkte technische meldingen afkomstig van het PAS toestel.
-
Deze dienst gebruikt geen url’s: NIET VAN TOEPASSING
-
Prijs per minuut: Type I (0,15 €/min) type II (0,30 €/min)
-
Contactadres indien klachten:
-
Nummer van de vergunning volgens de wet van 7 mei 1999 op de kansspelen, de weddenschappen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van de spelers en haar uitvoeringsbesluiten: NIET VAN TOEPASSING
-
Startdatum/einddatum van deze dienst: zie contract per eindgebruiker
-
De hierboven vermelde gegevens die de voorbije 6 maanden van toepassing waren, indien ze verschillen van de actuele gegevens: NIET VAN TOEPASSING
Dag Tina,
Bedankt voor de info.
Mijn zus heeft intussen de deurwaarder gecontacteerd. Het dossier is on hold gezet.
Er loopt nog een onderzoek.
Dank voor de medewerking, en de info
Wat ik niet goed begrijp in deze discussie:
- dit zijn oproepen naar een (duur) betaalnummer (070). Dus wel degelijk door Proximus aan de klant gefactureerd (en waarvan Proximus een gedeelte afstaat aan de uitbater van het nummer).
- volgens Proximus (@tina.b) zijn deze telefoonkosten zijn aan Proximus aangerekend door Act With Care als “derde diensten”.???
Daar zit toch een tegenstelling in. Oproepen naar 070 nummers zijn toch geen “derde diensten” ???
@philippe_d
Conform de wetgeving van het jaar X (= sinds jaar en dag) zijn 070 en 090x nummers “premium nummers” (diensten door derden) en worden alle inkomsten van deze nummers BTW vrij doorgestort naar de betrokken dienstenleverancier die vervolgens zelf Proximus/operator vergoed door a) transport en b) inning/facturatie
Rechtstreekse aanrekening voor diensten van derden | BIPT
Edit: voor alle duidelijkheid de beller betaalt 21% BTW en deze wordt door de dienstenleverancier (niet door de operator) doorgestort aan de administratie BTW
Oma heeft vandaag een nieuw bericht ontvangen van Omerus
Ik lees:
Geachte mevrouw V.I E,
“Proximus heeft ons het volgende laten weten:
Naar aanleiding van hun onderzoek blijkt dat U word aangerekend op diensten van derden door de alarmcentrale. Aangezien dit los staat van Proximus moeten zij helaas meedelen dat zij geen toestemming hebben gekregen om het bedrag te crediteren.
Hieronder vindt u een detail van het openstaande saldo: Vordering van:€ 2068,49”
Voor Proximus is daarmee de kous af?
Dankjewel, Proximus..
We hebben het Oma nog niet verteld
@Johan Arthur Konijn
beste,
het spijt me, maar het klopt wat de deurwaarder zegt : het is wat wij ook gezegd hebben: proximus kan dit niet crediteren want wij moeten betalen aan de leverancier Derde diensten.
De bal ligt in het kamp van Act With Care die de aanrekening hebben gedaan en die van jullie ook de vraag hebben gehad voor onderzoek, niet?!
Ik hoop dat zij je klacht serieus nemen en een schikking willen treffen.
vriendelijke groeten
Tina
Bericht van Mintus:
Goeiemiddag,
Ivm met uw telefoon betreffende de hoge factuur door het alarmtoestel heb ik nog eens contact opgenomen met de firma Act with Care.
Ik kreeg onderstaande info door. Als u deze info doorgeeft aan Proximus kunnen zij kijken om de factuur te crediteren. U mag gerust in uw schrijven vermelden dat deze info van de firma Act with Care komt en dat u deze doorkreeg via onze dienst van Mintus, dit kan helpen om Proximus te overtuigen.
Wij adviseren dat jullie naar Proximus een schrijven richten om dit voorval toe te lichten en vragen tot creditering van de betreffende factuur.
Hiervoor kunnen jullie volgende informatie meenemen in het schrijven:
De personenalarmtoestellen zoals dat van mevrouw Van Iseghem zenden periodieke technische meldingen uit ‘Machine 2Machine’ naar het nummer van het controle platform. Deze meldingen zijn cruciaal voor de veiligheid van de thuiswonende zorgbehoevende.
Het toestel van mevrouw heeft tussen de periode van 19/03/2023 tot 31/03/2023 een technische melding uitgestuurd waarbij wij niet kunnen achterhalen waarom de lijn open stond en niet werd afgesloten, met een hoge telefoonkost als gevolg.
Het toestel heeft tijdens deze periode geen data of voice verkeer gemaakt.
Mevrouw verbleef tijdens deze periode in het ziekenhuis & het toestel werd bij mevrouw ondertussen ook stopgezet.
We zijn uiteraard bereid om alle nodige informatie aan te leveren ten behoeve van de provider indien dit zou gevraagd worden.
Met vriendelijke groeten,
Wim Vande Woestyne
Deskundige administratie
Technische Dienst
Conclusie: hoeveel berichten en instanties zijn nog nodig om Proximus te overtuigen dat zij
tegemoet moeten komen? Wij hebben écht niet genoeg aan een goedkope “Sorry”!!!
Oma kan met haar pensioentje dat bedrag niet betalen.
Dag @Johan Arthur Konijn Testaankoopdossier 52820793 is hiervoor in behandeling. Via de gebruikelijke procedure zal je door hen op de hoogte gesteld worden. Mvg, Heidi
Ik begrijp dat verdere communicatie via dit kanaal niet meer mogelijk is (gezien de klacht).
Het zou toch heel interessant zijn om te weten hoe het opgelost werd, en wat het probleem was. Dus krijgen we hopelijk toch ooit een beetje feedback
@philippe_d
Conform de wetgeving van het jaar X (= sinds jaar en dag) zijn 070 en 090x nummers “premium nummers” (diensten door derden) en worden alle inkomsten van deze nummers BTW vrij doorgestort naar de betrokken dienstenleverancier die vervolgens zelf Proximus/operator vergoed door a) transport en b) inning/facturatie
Rechtstreekse aanrekening voor diensten van derden | BIPT
@M_016
Jouw link is in deze discussie niet relevant. Dit gaat over mobiele telefonie!
Bij mobiele telefonie bestaat er inderdaad een systeem van “rechtstreekse aanrekening voor diensten van derden”. Met jouw GSM kan je aankopen doen (voorbeeld bus tickets, parkeer tickets, ...), abonnementen afsluiten (vb beltonen, enz). Deze kosten worden de GSM gebruiker gefactureerd via de telefoonrekening of belkrediet
In deze discussie gaat het over “premium nummers” waarvan een deel van de gesprekskosten doorgestort worden aan de houder van het nummer.
Wat er dus gebeurd is:
Het 070 nummer werd door het alarmsysteem gebeld (dit zijn normaal korte M2M controle gesprekken), maar de lijn is om een of andere reden blijven “open” staan (zonder enige vorm van communicatie) dit gedurende 12 dagen aan 30cent per minuut?
Er is dus ergens een technisch mankement geweest, waardoor de lijn niet correct afgesloten werd na M2M communicatie. Net zoals je met de telefoon naar een duur nummer zou bellen, maar na het gesprek je telefoon vergeet in te haken …
Ik maak dan de bedenking
- bij wie ligt de fout dat de lijn niet afgesloten werd? het alarm apparaat? Proximus?
- kan iemand een 070 nummer bellen en daarbij dit soort hoge kosten maken met één gesprek? Ik dacht dat er bij “premium nummers” (vb sex lijnen) altijd een maximale kost was, waarna het gesprek automatisch wordt afgesloten???
Ik vind dat Proximus er zich heel gemakkelijk vanaf maakt, door te beweren dat de dienstenleverancier (Act with Care) de aanrekening hebben gedaan. In het geval van een 070 nummer is er geen “aanrekening” door een derde, maar zijn het gewoon de gesprekkosten die (gedeeltelijk) doorgestort worden…
Een technisch onderzoek waarom een lijn dagen aan één stuk kan open staan zonder enige communicatie (spraak, data) is hier toch nodig???
Misschien krijgen wij geen feedback in deze specifieke zaak, maar een discussie in verband met premium nummers, diensten voor derden, etc .. interesseert mij wel
@philippe_d
Lees er a.u.b. de wetgeving en de info op de website van het BIPT dienaangaande eens na !
Er is geen onderscheid tussen vast en mobiel m.b.t. 09ox & 070 nummers die alle sinds het jaar X van het type “premium” zijn
Proximus stort het integrale bedrag door aan de dienstleverancier
Proximus ontvangt van de dienstleverancier enkel een vergoeding voor transport en facturatie
&
Nee in tegenstelling tot 090x nummers is er geen maximum duur voor 070 nummers
&
Vermits de betrokken zender meester is van de verbinding dient de oorzaak in eerste instantie daar te worden gezocht
mening
De meest logische oplossing zou mijns inziens zijn dat:
Act wit Care afzien van zijn vergoeding
Proximus afzien van zijn transport/facturatiekosten
De beller gecrediteerd wordt door Proximus en er vervolgend een afrekening tussen Proximus en Act wire Care plaatsvindt
&
De vraag is hier voor zover ik kan inschatten: wat doet Act with Care, vermoedelijk factureert Proximus omdat Act with Care stelt dat er een dienstverlening geweest is (klacht ongegrond)
De vraag is bv. of een vrederechter ook zo hierover zou denken
Concreet ga ik op deze post niet meer verder reageren, we zullen mogelijks wel ooit horen hoe het verder afloopt
Dag allemaal,
Voor wie het aanbelangt…
Op 8 februari 2024 is Oma overleden! Ze werd 103 jaar oud.
Misschien toevallig, we zijn persoonlijk een tijdje gespaard gebleven in info rond
het bovenaan beschreven “Proximus & Act with Care”-probleem,
maar intussen is er een nieuwe mail naar Oma gezonden door de deurwaarder,
met het gekende verhaal: € 2150 te betalen binnen de 10 dagen.
“Gelukkig” moet oma daar niet meer wakker van liggen
Mijn medeleven met het overlijden van je oma.
Gelukkig heeft zij dit Kafka verhaal niet bewust meegekregen. Hopelijk wordt er toch nog een oplossing gevonden.