Skip to main content
Vraag

meer info

• October 9, 2026
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Geachte klantendienst van Proximus,

Ik ben klant bij Proximus en mijn klantnummer is 3xxxxx75. Ik heb enkele vragen over mijn abonnement en zou graag schriftelijke bevestiging krijgen van de informatie die ik van uw partners heb ontvangen.

Ik heb een aanbod met drie gratis maanden afgesloten. Een technicus zou het internet bij mij thuis installeren, maar tijdens de installatie bleek dat er een probleem is met de internetaansluiting in mijn woning. De installatie kon daardoor niet worden voltooid. De verhuurder moet dit probleem eerst laten oplossen, maar het is momenteel onduidelijk hoelang dit zal duren. Hierdoor kan ik voorlopig geen gebruikmaken van mijn vaste internetverbinding en heb ik niet ten volle van het aanbod kunnen genieten.

Daarnaast had ik bij Mobile Vikings een simkaart met onbeperkt mobiel internet. Ik heb vooraf telefonisch contact opgenomen met Proximus en uitdrukkelijk gevraagd om mijn Mobile Vikings-aansluiting niet stop te zetten, zodat ik gebruik kon blijven maken van mijn bestaande diensten zolang de installatie bij Proximus niet voltooid was. De medewerkster verzekerde mij dat dit niet zou gebeuren. Helaas werd mijn Mobile Vikings-aansluiting toch stopgezet, waardoor ik genoodzaakt was de simkaart van Proximus te gebruiken.

Mijn Proximus-simkaart bevat momenteel 85 GB mobiele data. Dit is voor mij onvoldoende, vooral omdat ik thuis nog geen werkende router of vaste internetverbinding heb.

Ik heb contact opgenomen met de partners via wie ik het contract heb afgesloten. Zij vertelden mij dat ik mijn abonnement niet zomaar naar onbeperkt internet kan wijzigen, omdat ik dan mogelijk meer zou moeten betalen zonder optimaal van het huidige aanbod te kunnen profiteren. Ze vertelden mij ook dat ik na het opgebruiken van de 85 GB nog internet zou hebben, maar met een lagere snelheid.

Daarnaast werd mij meegedeeld dat ik niets hoef te betalen zolang de installatie van mijn vaste internet niet volledig is afgerond.

Daarom zou ik graag duidelijkheid krijgen over de volgende vragen:

1. Kosten: Klopt het dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen zolang mijn vaste internetverbinding nog niet is geïnstalleerd en geactiveerd?

2. Mobiele simkaart: Mag ik de Proximus-simkaart voorlopig gratis blijven gebruiken zolang de installatie niet voltooid is?

3. Dataverbruik: Wat gebeurt er precies wanneer ik de 85 GB opgebruik? Blijft mijn mobiele internet dan beschikbaar zonder extra kosten, maar tegen een lagere snelheid?

4. Gratis aanbod: Wordt de periode van drie gratis maanden aangepast of verlengd, aangezien ik voorlopig geen gebruik kan maken van mijn vaste internetverbinding?

5. Oplossing: Is er een mogelijkheid om mij tijdelijk meer mobiele data of onbeperkt mobiel internet aan te bieden zonder extra kosten, zolang het probleem met de internetaansluiting niet is opgelost?

Ik wil graag vermijden dat ik onverwacht kosten aangerekend krijg of dat er misverstanden ontstaan over mijn abonnement.

Kunt u mijn situatie nakijken en mij schriftelijk bevestigen welke voorwaarden en kosten in mijn geval van toepassing zijn?

Alvast hartelijk dank voor uw tijd en hulp.

Met vriendelijke groeten,

Amin

3 reacties

Mutlie
  • October 9, 2026

Amin,

Ik heb echt waar geen idee of iemand met slechte bedoelingen iets kan aanvangen met je klantnummer, maar het is sowieso een slecht idee om welk dan ook privaat gegeven te publiceren op een openbaar forum dat voor iedereen vrij toegankelijk is. Ook spammers, phishers en ?

Eerst en vooral dus: verwijder je klantnummer! Dit kan binnen het uur na je post.

Om je vraag te kunnen beantwoorden neem ik aan dat de Proximusmedewerkers  je klantgegevens  kunnen nodig hebben.
Vul je klantgegevens in je→ ForumProfiel aan.
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers omwille van privacyredenen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat is voldaan.

Martin
  • October 9, 2026

​@Ameenalyousef Vervolledig je ➡️ ForumProfiel met je naam, telefoon- en klantnummer zodoende de PX moderatoren je makkelijker terugvinden! Anders gaat hierdoor veel tijd verloren. In het veld "Ticket" kun je nog relevante/specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
        → Meld het a.u.b. hier zodra dit gebeurd is.

NB: klantnr. zet je best ook niet op een openbaar forum maar in je forumprofiel.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 9, 2026

​@Ameenalyousef 

Ik heb hiervoor dossier 59414296 aangemaakt en met hoge prioriteit doorgestuurd naar de bevoegde dienst.

Zij zullen de situatie verder onderzoeken en nagaan welke mogelijkheden en voorwaarden van toepassing zijn. Zodra hun onderzoek is afgerond, nemen zij zelf opnieuw contact met je op.

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

.Groetjes,Joel.