Skip to main content

Klantendienst knikt ja maar doet nee

• July 9, 2025
  • 4 reacties
  • 32 Bekeken

Na jaren klant te zijn bij Proximus, factuur toch eens herbekeken. Internet en gsm, géén tv. En 20€/maand voor  Xiaomi 12 pro. 91/maand. Na 1 telefoontje korting gekregen: nog 82€/maand. 
Begin mei overgestapt naar Mobile Vikings: voor identiek hetzelfde slechts 52€/maand, dus na aftrek gsm-bijdrage toch nog 10 euro goedkoper. 
Eind mei krijg ik een factuur van 40.67€. Gebeld naar klantendienst dat ik was overgestapt op 5 mei. Die dame zei me om nog niet te betalen, ze zou het rechtzetten. Zou te zien zijn op volgende afrekening. 
Maand erop: nieuwe factuur van 39.61 euro. NIET “ter vervanging van”, nee nee: extra. Daarin inbegrepen 10€ wegens “administratiekosten herinnering” van de vorige factuur. 
Gebeld naar klantendienst (met de mededeling dat ik weet dat de gesprekken worden opgenomen, dus dat ze dààr maar eens moet gaan zoeken): “meneer, nog niks betalen, we gaan dit rechtzetten, als ik het zo bekijk, moet u enkel die laatste factuur nog betalen, MIN die 10 euro administratiekosten, dus 29.61 euro.” Vandaag mail gekregen: “Bedrag in je voordeel: 12€”. Opgelost, dacht ik. Maar na klikken op “klik hier voor de details” blijkt dat daar NIKS van terug te vinden is, EN dat beide facturen nog steeds als “Vervallen sinds 46 dagen” en “Vervallen sinds 15 dagen” aangeduid staan.
Eerste telefoontje, wachttijd inbegrepen: 32 minuten.
Tweede telefoontje, bijna geen wachttijd: ruim 40 minuten.
Moet ik nu NOG eens bijna een uur aan de lijn hangen, zonder een oplossing in het verschiet?
Kan Proximus niet gewoon een eindfactuur sturen met “29.61€ diensten + 40€ afbetaling Xiaomi= 69.61€”? Dan betaal ik die, en is dit hoofdstuk eindelijk correct afgesloten...

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Mutlie
  • July 9, 2025

Opdat de PX medewerkers dat kunen bekijken (en hopelijk oplossen) :

Zorg er voor dat  je → ForumProfiel.  is bijgewerkt zodat de medewerkers je gegevens hebben/kunnen terugvinden. Enkel de proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Sla de wijzigingen op (onderaan links klikken) en meld ook even dat het is gebeurd.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 9, 2025

Dag ​@PeterN67 je eindafrekening is in opmaak, er blijft nog 57,54 EUR te betalen - ik verwacht dat deze aanpassing in de loop van de dag of morgen ook voor jou zichtbaar zal zijn. Mvg, Heidi

• Auteur
  • Apprentice
  • July 9, 2025

Heel vriendelijk van u… Al klopt het één niet met het ander...

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 9, 2025

@PeterN67 het zal kloppen als negatieve aanrekening 7593257037 volledig afgewerkt is, maar dat kan ik niet forceren. Groetjes, Heidi