Skip to main content
Vraag

Klacht over niet toegepaste korting en behandeling van trouwe oudere klanten

• May 23, 2025
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Beste,

Als trouwe klant van Proximus, en iemand van iets oudere leeftijd, wens ik hierbij mijn ongenoegen te uiten over de manier waarop een eerder toegekende korting werd behandeld.

In januari 2025 nam ik telefonisch contact op met jullie klantendienst omdat de maandelijkse korting van €5 plots niet meer werd toegepast op mijn factuur. De medewerker met wie ik sprak, verzekerde mij toen dat deze korting opnieuw voor een jaar zou worden verlengd. Tot mijn verbazing werd de korting slechts één keer toegepast, en daarna niet meer.

Ik heb de indruk dat oudere klanten, die minder vlot gebruik maken van digitale tools, hiervan het slachtoffer zijn. Het lijkt alsof Proximus ervan uitgaat dat deze groep klanten niet snel zal opmerken dat de korting ontbreekt, of geen actie zal ondernemen om dit recht te zetten. Dit wekt de indruk dat men hiervan profiteert.

Ik stel me dan ook de vraag waarom Proximus deze korting niet automatisch blijft toepassen, zonder dat de klant daar telkens opnieuw om moet vragen. Het structureel toepassen van de netto prijs zou niet alleen transparanter zijn, maar ook efficiënter – zowel voor de klant als voor uw helpdeskmedewerkers.

Ik hoop dan ook dat Proximus bereid is dit beleid te herzien en zijn trouwe, oudere klanten niet over het hoofd te zien of te onderschatten.

Met vriendelijke groet,

Agnés

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • May 23, 2025

@Agnes Knops  Op je vraag:

Ik stel me dan ook de vraag waarom Proximus deze korting niet automatisch blijft toepassen, zonder dat de klant daar telkens opnieuw om moet vragen.”

Is het antwoord: 

Proximus heeft deze korting oorspronkelijk in het leven geroepen voor onze trouwe klanten, maar deze was in principe slechts voor eenmalig 12 maanden.
Wij verlengen deze opnieuw puur vanuit commercieel oogpunt.
Wij bekijken dan als het opnieuw mag/kan verlengd worden (voorwaarden enz) voor 1 jaar.
Er moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan en deze korting is niet altijd compatibel met andere kortingen, promoties en (gecombineerde) aanbiedingen.
Het is daarom mogelijk dat we deze korting in de toekomst niet meer kunnen of mogen verlengen.
Het is eigenlijk een gunst en geen recht.

TIP: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat de PX moderatoren dit verder kunnen onderzoeken en je zo vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je ook hiermee vlotter te kunnen verder helpen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 23, 2025

@Agnes Knops Zie info van ​@Martin - alvast bedankt hiervoor. De getrouwheidskorting is terug geactiveerd via order R000000110000YC0N2.Bevestiging van de wijziging volgt op mail.Groetjes,Joel.