Skip to main content
Vraag

Kan geen mobiele betalingen doen zoals voor een ticket voor de bus van de lijn enz


Ik kan geen mobiele betalingen doen zoals voor de bus van de lijn etc. Ik kan via de instellingen ook niks vinden om deze aan te passen of te activeren

 

This topic has been closed for comments

14 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 30 april 2020

Ter info:

MyProximus - mijn producten - mobiel bekijk en configureer mobiele opties - instellingen - mobiele betalingen off → on

Indien u dit niet zou kunnen doen kan enkel Proximus u hiervoor verder helpen … mogelijk evewel pas vanaf maandag  (eventueel bellen naar 0800 22800 indien nodig)


Martin
  • 33570 reacties
  • 30 april 2020

Forum|alt.badge.img+3

Wanneer het om een Full Control abonnement gaat is het ook onmogelijk om via SMS tickets te kopen en te betalen voor parkeerplaatsen,openbaar vervoer.


Martin
  • 33570 reacties
  • 1 mei 2020

Wat is daar dan de reden van ?


Forum|alt.badge.img+3

Full control is toch om extra kosten te vermijden zoals extra betaal SMS’en. Ofwel vergis ik mij.


Martin
  • 33570 reacties
  • 1 mei 2020

Volgens mij om niet boven een limiet te gaan om verassingen te vermijden zoals dit anders nogal frequent gebeurt


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 1 mei 2020
familievandesype schreef:

Wanneer het om een Full Control abonnement gaat is het ook onmogelijk om via SMS tickets te kopen en te betalen voor parkeerplaatsen,openbaar vervoer.

Tenzij Proximus-medewerkers mij zouden tegenspreken, vermoed ik dat @familievandesype gelijk heeft cfr. infofiche abo full control = enkel belminuten/sms/data nationaal/roaming EU tot volume/budet opgebruikt premium numbers/sms vallen hier niet onder

uiteraard zijn er ander oplossingen hiervoor bv. m-ticket (betaald via Bcc/cc)

Ik lees evenwel niet dat de auteur een full control zou hebben

 

 


Martin
  • 33570 reacties
  • 2 mei 2020

ik zou het toch heel raar vinden ik zie niet direct in waarom zou een full control dit niet zou toelaten 

maar zo kunnen we natuurlijk blijven gissen en
daarom herhaal ik nog eens 
❓ mijn vraag aan iemand van Proximus zelf om hierin duidelijkheid te willen brengen.
of het met een Full Control abonnement onmogelijk is om via SMS tickets te kopen en te betalen voor parkeerplaatsen, openbaar vervoer. ❓


Forum|alt.badge.img+3

Mijn bedoeling van mijn antwoord was gewoon nog een mogelijke oorzaak te vermelden buiten m-pay.  Dat zijn betaaldiensten (extra uitgaves buiten jouw abonnement). Dat is het enigste waar ik kan aan denken voor de full control beperking. Maar het is inderdaad afwachten tot maandag tot Proximus hierop kan antwoorden.


Martin
  • 33570 reacties
  • 2 mei 2020

weeral wachten  pfffff   :slight_smile:


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 2 mei 2020

Ik herzie mijn mening = wel mogelijk maar gaat van het budget/belkrediet  af (dus minder belminuten/….)

Full control is mijns inziens een verdoken P&G en het belkredite Full Control indien bereikt kan aangevuld worden door “herladen zoals een P&G)

Maar we wijken mijns inziens af van de vraag van de auteur (die enkel door Proximus kan beantwoord worden)


Martin
  • 33570 reacties
  • 2 mei 2020

Dat hebben de proximus medewerkers hier vroeger al gepost dat dit inderdaad een andere soort P&G is, dus we blijven weeral wachten op de uitspraak/bevestiging van iemand  van iemand van Proximus zelf :slight_smile:

❓ mijn vraag aan iemand van Proximus zelf om hierin duidelijkheid te willen brengen.
of het met een Full Control abonnement onmogelijk is om via SMS tickets te kopen en te betalen voor parkeerplaatsen, openbaar vervoer. ❓


AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 4 mei 2020

Aan allen

Een FullControl abonnement laat het niet toe om extra kosten buiten de bundel te maken. Echter, indien er belwaarde wordt herladen op een FullControl (net zoals bij een herlaadkaart), kan dit belkrediet worden gebruikt voor alles dat kosten met zich meebrengt en dat niet in de bundel is inbegrepen.

 

@Sigrid Vdb Op jouw prepaid gsm-nummer stond de mogelijkheid tot mobiele betalingen inderdaad niet actief. Ik heb deze mogelijkheid geactiveerd, waardoor het nu zou moeten lukken.

 

Groetjes,

Antonella


Martin
  • 33570 reacties
  • 4 mei 2020

@AntonellaD bedankt voor de duidelijke uitleg :thumbsup_tone3: