Skip to main content
Vraag

Internet heractivatie business account

• July 13, 2026
  • 3 reacties
  • 14 Bekeken

Vandaag werd ons internet afgesloten wegens niet betaling van 2 facturen.
Dit klopt, deze waren niet betaald, echter werden deze ook niet verzonden naar het email adres wat we hadden geregistreerd als contact email adres. Wegens recente verhuis en overschakeling naar Proximus waren we verkeerd onder de indruk dat de betalingen automatisch gaan.

Na 2 livechats  en 2 telefoons (vol bugs van de AI assistant) kreeg ik eindelijk duplicaten van deze facturen naar het correcte email adres. Ik vroeg of ik deze rechtstreeks telefonisch kon betalen met een creditcard om dit direct terug te activeren, dit kan niet en moest via overschrijving.

Deze heb ik per direct via instant overschrijving betaald. Opnieuw contact opgenomen via telefoon, het internet zou een 2u na betaling terug actief moeten zijn.
Maar zeiden ze, betaling ontvangst kan 3 dagen duren, ik vertelde dat ik een instant overschrijving had, en ook betaalbewijzen kon doorsturen. Er werd mij verteld via de livechat de betaalbewijzen te uploaden en dat ze dan direct terug kunnen activeren. Zo gezegd zo gedaan, maar de meerdere medewerkers van de livechat lieten weten dat ze ondanks betaalbewijzen niks kunnen doen. 

Opnieuw telefonisch contact, met de vraag of ik de betaalbewijzen niet gewoon direct per e-mail kan doorgeven, nee dit gaat niet. Enkel opnieuw de bevestiging dat het tot 3 dagen kan duren vooraleer er heractivatie is, en er dus blijkbaar ook geen enkele mogelijkheid is om de betaalbewijzen door te sturen of iemand dit buiten het “automatische’ systeem te laten overrulen bij ontvangst van de betaalbewijzen.

In 2026 geen mogelijkheden geven aan business klanten om direct te heractiveren, en er 3 dagen voor nemen in een automatisch systeem, ondanks instant overschrijving, ondanks bezit van overschrijvings bewijzen. Is onvoorstelbaar… 

3 reacties

Martin
  • July 13, 2026

@Mvh123456789  FYI:
Om dit verder te kunnen onderzoeken en je verder te kunnen helpen, zullen de Proximus-medewerker vrijwel zeker altijd uw klantgegevens nodig hebben. Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 13, 2026

@Mvh123456789  Dag, zoals Martin laat weten is het best dat je wat meer gegevens invuld onder je profiel. 

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 13, 2026

@Mvh123456789  Zoals bij elke onderneming worden de facturen verzonden via Peppol.