Skip to main content

besten,

 

ik ontving deze week 2 brieven van de gerechtsdeurwaarder in opdracht van PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM nav onbetaalde facturen. ik ben al jaren goede klant van zowel proximus als scarlet en viel compleet uit de lucht…

 

na wat onderzoek blijkt het volgende :

 

er zijn blijkbaar (minstens) 2 abonnementen afgesloten op mijn naam, geboortedatum is de mijne, adres staat op appartementsgebouw in antwerpen, zonder postbusnummer (ikzelf ben van gent en heb geen enkele link met antwerpen). de facturen werden nooit betaald, er werden blijkbaar aanmaningen verstuurd maar ik werd op geen enkel moment gecontacteerd hierover (veronderstel dat het naar antwerpen gestuurd werd, het gmail email adres gelinkt aan de accounts is niet van mij). uiteindelijk werden beide accounts na paar maanden van wanbetaling afgesloten met hoge schulden.

 

nu vordert PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM gerechtsdeurwaarder om deze kosten op mij te verhalen en weet men mij plots wel wonen. ik probeer deze mallemolen te stoppen maar dit lukt mij niet, dus ik kan een deurwaarder verwachten na 2802. gerechtdeurwaarder verwijst naar scarlet, scarlet verwijst naar de politie. er is een klacht ingediend en het politieonderzoek is lopende.

 

ik denk aan identiteitsfraude ofwel intern misbruik van mijn gegevens, hoe de fake accounts aangemaakt zijn kan men mij niet zeggen (online, telefonisch of via een shop).

 

het teleurstellende voor mij, als trouwe klant van scarlet en proximus, is dat ik plots te maken krijg met deurwaarder voor facturen waarmee ik niks te maken heb. ik betaal altijd mijn facturen correct en heb nog nooit te maken gekregen met zoiets.

 

zou het waarderen mocht PROXUMUS voorheen SCARLET BELGIUM op zijn minst de zaak on hold zetten zodanig ik niet te maken krijg met een deurwaarder die hier beslag komt leggen na 2802, want ik ben uiteraard niet van plan die openstaande bedragen te betalen waar ik niks mee te maken heb.

 

alvast bedankt

 

mvg,
het goddelijk monster

 

Ter info: zet best al zoveel mogelijk gegevens omtrent de mail adressen die niet van u zijn enz….

in je forumprofiel onder het privé gemarkeerd tekstveld “ticket”, indien de PX moderatoren nog meer info nodig hebben zullen ze het u dan wel vragen maandag als ze hier terug langskomen. 


beste

 

aangezien er een politieonderzoek bezig is wil ik niet te veel info openbaar zetten, maar alle gegevens kan PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM zelf opzoeken veronderstel ik onder referentie 50275494 & 50275599

 

alvast bedankt, ik hou jullie op de hoogte, hopelijk niet tot in de rechtbank

 

mvg,
het goddelijk monster


@het goddelijk monster

Ok, ik ben alleen maar een forumlid en probeer je maar wat verder te helpen door info te geven in zo verre ik dat natuurlijk ook maar kan..

Als er iemand die van Proximus zelf is, hier maandag de draad opneemt kunnen zij altijd bijkomende info vragen indien dit vandoen moest zijn.

NB: Privé velden in je → ForumProfiel zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!


@het goddelijk monster 

ik heb onder het vermelde klantennummer in je forumprofiel een nieuw dossier opgemaakt en je bericht van het forum erin geplaatst.

De dossiers waarnaar je verwijst zijn oude gesloten dossiers bij proximus, dus op basis van die dossiers wordt er geen actie ondernomen.

Als het nieuwe dossier in behandeling wordt genomen zal de dossierbeheerder je PV’s e.d. opvragen.

Onder je huidige klantennummer is geen openstaande rekening nu.  

mvg,

Tina

 


beste

 bedank voor uw reactie… ‘t gaat over SCARLET mobile accounts blijkbaar, maar op de brief van de gerechtsdeurwaarder staat er als eisende partij PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM

contact met Scarlet over deze zaak verloopt vrij moeizaam, luisteren goed maar daar blijft het ook bij….

 

Beste klant, 

 

Een vervelende situatie. De gerechtsdeurwaarder zal uit moeten zoeken wie je naam misbruikt heeft, de geboortedatum komt ook overeen met je eigen klantnummer.

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Marcel

Scarlet klantendienst 

 

ik denk niet dat het aan de gerechtsdeurwaarder is om onderzoeksdaden te stellen, die voert gewoon de opdracht uit van de eisende partij ttz PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM

ik heb ondertussen contact opgenomen met de Ombudsdienst voor telecommunicatie

mijn excuses voor het misverstand

 

mvg,
het goddelijk monster


@het goddelijk monster 

(Ik spreek niet voor Proximus of Scarlet)
In mijn beroepsleven (al enkele jaren op pensioen) heb ik het voorgehad dat een oudere dame mij contacteerde dat de deurwaarde haar had gecontacteerd. Feit was dat de dame nog een te betalen bedrag had openstaan, maar dit was zo recent dat de schuld nog niet vervallen was.
De deurwaarder of deurwaarderskantoor bestond echt, maar had met de zaak niet te doen. Malafide personen maakten misbruik van de identiteit en gegevens van het kantoor. Hoe ze aan de gegevens van die dame zijn gekomen hebben we het raden naar.
Heb je de deurwaarder gecontacteerd? En de gegevens gebruikt teruggevonden via https://www.gerechtsdeurwaarders.be/bailiff ?
Enkel zo kan blijken dat de deurwaarder effectief werkt in opdracht van Scarlet, niet waar?


beste

na contact met Proximus/voorheen Scarlet Belgium blijken zij inderdaad de eisende partij voor facturen waarvan ik niets van af wist en waar ik nooit voor ben gecontacteerd. er zijn blijkbaar 2 accounts afgesloten op mijn naam/geboortedatum - het adres en email adres gekoppeld aan deze accounts is niet van mij. dat is wellicht de reden dat ik hierover nooit communicatie ontving. bij overmaken van dossier naar gerechtsdeurwaarder kwamen deze wél bij mij terecht.

dit gezegd zijnde ontving ik reeds communicatie van de Ombudsdienst voor telecommunicatie :

 

Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 26/02/2024, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht
is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de
Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Scarlet Telecom.
De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te
nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst
worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat
alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

 

dus ik denk dat ik bekomen heb wat ik eigenlijk wou, dat de zaak even on hold gezet wordt en ik geen deurwaarder over de vloer zal krijgen één dezer dagen, enfin, dat hoop ik toch… en dan ook in afwachting welk standpunt  PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM zal innemen en ook wat het politieonderzoek evt zal opleveren

 

alvast bedankt, ik hou jullie op de hoogte, hopelijk niet tot in de rechtbank

 

mvg,
het goddelijk monster

 


Dag @het goddelijk monster verdere communicatie zal, conform de procedures, via Scarlet naar de Ombudsdienst verlopen. Mvg, Heidi


beste

 

ok, bedankt voor de reactie…

 

 ik hou jullie op de hoogte, hopelijk met goed nieuws

 

mvg,
het goddelijk monster


beste

 

ik kreeg onderstaand reactie van Ombudsdienst voor telecommunicatie

 

Brussel, 28/02/2024

 

              Geachte mevrouw

 

              Scarlet meldt het volgende:

 

              "Naar aanleiding van uw schrijven willen wij u meedelen dat dit dossier naar de desbetreffende dienst werd gestuurd en

              gevraagd om het dossier bij het incassobureau te laten afsluiten en de dossierkosten te laten annuleren."

 

              De Ombudsdienst volgt uw dossier verder op.

 

              Met de meeste hoogachting,

              Ombudsman

 

‘t belangrijkste doel lijkt bereikt, ik zal niks moeten betalen (op te volgen uiteraard), het politieonderzoek moet blijven lopen aangezien er sprake is van een misdrijf….

 

 ik hou jullie op de hoogte

 

mvg,
het goddelijk monster


beste

 

zonet eindelijk een update van de ombudsman gekregen

 

              Brussel, 07/05/2024

 

Geachte mevrouw XXXXXXX,

 

 

              Het bedrijf heeft mij zijn standpunt medegedeeld in het kader van uw dossier. Mag ik u vragen hiervan kennis te

              nemen ?

 

              Standpunt van Scarlet Telecom:

 

              Terugkerend op uw schrijven willen wij u meedelen dat het incasso bureau dit dossier verder gaat

              behandelen. We hebben een bevestiging van hen ontvangen dat dit dossier zal afgesloten worden en de

              dossierkosten zullen geannuleerd worden.

              Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.

 

              Ik veronderstel dat dit standpunt voldoet aan uw verwachtingen en dat uw klacht op basis hiervan kan worden

              afgesloten.

 

              Zonder tegenbericht voor 17/05/2024 zal ik uw klacht afsluiten met een minnelijke schikking.

 

           

            Ombudsman

 

dus ja, ik kan weer gerust slapen, er zal geen deurwaarder langskomen om beslag te komen leggen..

 

wat het politieonderzoek betreft, ik vernam dat ze zaak is overmaakt aan het Parket, ik weet niet of ik daar ooit iets zal van horen? 

 

bedankt aan de Ombudsman voor de interventie

 

mvg,
het goddelijk monster

 


Gerechtsdeurwaarders, dat zijn dan ook naast de advocaten de notarissen, griffiers en noem maar op, de beroepen die de dag vandaag nog het meeste verdienen en die zeker geen last hebben van geldcrisis. De gewone bediende mag al tevreden zijn als hij elke maand rond komt met wat hij krijgt, hij dient er maar tevreden mee te zijn, de ene keer is het wat meer dan de andere keer.

Timm CN


Reageer