Skip to main content
Antwoord

Geen toegang tot facturen en geen kans om MyProximus aan te maken

• September 14, 2025
  • 13 reacties
  • 128 Bekeken

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner

Zoals reeds eerder gemeld heeft onze 92-jarige (!!!) mama onze vaste produkten zoals tv, vaste telefoon en internet overgenomen op haar particuliere adres. Tot daar werkt alles goed.

Zij is niet in het bezit van een gsm, maar wel van een emailadres. Nu krijg is via sms op mijn gsm dat haar eerste aanrekening klaar is, maar die kunnen wij nergens (MAAR DAN OOK NERGENS) raadplegen omdat Proximus geen toegang verleent zonder gebruik van een gsm.

Bestaat er nu echt geen enkele manier om je vaste (!!) produkten te raadplegen en je facturen af te printen ???? Hoe kan dat nu. 

Hierdoor kan zij dan ook haar eerste factuur NIET BETALEN en dat buiten haar wil.

Graag een oplossing hiervoor aangeboden aub of tips.

En NEEN, mijn gsmnr. en dat  van mijn echtgenote mogen niet gebruikt worden voor de app want die beheren al onze abonnementen en kunnen dit niet voor ons mama.

Nogmaals : zij kan dus haar factuur niet betalen, want via sms willen wij dat niet doen !!

Alvast dank voor een reactie en een oplossing

En “by the way” de tijdelijke login en paswoord van Proximus werken ook nog steeds niet en vervallen morgen.

Haar klantnummer kan ik via privaébericht doorsturen naar een medewerker, maar niet hier openbaar.

Beste antwoord door HeidiE

Dag ​@jhl haar maandelijkse aanrekening wordt vanaf nu per post verzonden. Groetjes, Heidi

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Mutlie
  • September 14, 2025

[...]

Haar klantnummer kan ik via privébericht doorsturen naar een medewerker, maar niet hier openbaar.

OF:
Je zorgt er voor dat  je → ForumProfiel.  is bijgewerkt zodat de medewerkers je gegevens kunnen terugvinden. In het item “Ticket” kan je allerlei info kwijt, zoals het klantnr van ja mama.
Enkel de proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Sla de wijzigingen op (onderaan links klikken) en meld ook even dat het is gebeurd.

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 14, 2025

[...]

Haar klantnummer kan ik via privébericht doorsturen naar een medewerker, maar niet hier openbaar.

OF:
Je zorgt er voor dat  je → ForumProfiel.  is bijgewerkt zodat de medewerkers je gegevens kunnen terugvinden. In het item “Ticket” kan je allerlei info kwijt, zoals het klantnr van ja mama.
Enkel de proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Sla de wijzigingen op (onderaan links klikken) en meld ook even dat het is gebeurd.

Als je GEEN profiel kan aanmaken op haar naam, lees de post aub....

Mutlie
  • September 14, 2025

Volg je eigen raad eens op en lees eens woord per woord wat ik schreef !
Er is een duidelijk onderscheid tussen het woordje “je” (of “jouw”) wat ik heb geschreven en het woordje “haar” wat jij hebt gelezen of hebt begrepen.
Jij hebt  toch een forumprofiel ? Anders kan jij niet posten en in dat profiel kan jij haar gegevens gemakkelijk toevoegen.
Nog een  prettige avond verder!

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 14, 2025

Volg je eigen raad eens op en lees eens woord per woord wat ik schreef !
Er is een duidelijk onderscheid tussen het woordje “je” (of “jouw”) wat ik heb geschreven en het woordje “haar” wat jij hebt gelezen of hebt begrepen.
Jij hebt  toch een forumprofiel ? Anders kan jij niet posten en in dat profiel kan jij haar gegevens gemakkelijk toevoegen.
Nog een  prettige avond verder!

T is hier precies Facebook met je reactie. Man man man. Ik heb het over een profiel op naam v mijn mama. Niet  om het mijne aan te passen. Ze kan zowiezo haar factuur niet betalen door die kronkel bij Proximus

Mutlie
  • September 14, 2025

Jij moet toch echt eens leren om te begrijpen wat je leest. 🙄

Zij hoeft geen profiel, jouw profiel kan juist dienen om haar gegevens door te spelen! Nu duidelijker ? 

Als je dat echt niet begrijpen kan (of wil?) ligt het heus niet aan mij. 😎

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 14, 2025

Ik zou gewoon eens bellen naar de helpdesk van Proximus, de situatie uitleggen en vragen de factuur op te sturen. Per post naar haar particulier adres, per mail .....  Ik betaal enkel als ik een factuur opgestuurd krijg, niet als die al te bekijken is op de site van Proximus. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 15, 2025

Inderdaad zonder een GSM gaat het althans bij Proximus (tot nader order) niet meer om toegang te krijgen tot het klantenportaal (MyProximus)

Maar zoals aangeduid door Mutie kunnen Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum er normalerwijze wel voor zorgen dat de Proximus facturen per post (Bpost) bezorgd worden op voorwaarde dat u in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel het klantnr (of tf-nr) van uw moeder invult

Uiteraard kan zoals aangestipt door Cvanloon uw moeder eventueel ook naar Proximus bellen om de Proximus facturen per post te krijgen (vermits zij geen geen GSM heeft en derhalve geen toegang tot MyProximus)

P.S.

Een eerste herinnering bij een laattijdige betaling is gratis conform de bestaande wetgeving

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 15, 2025

@jhl 

het spijt me dat je problemen ervaart met facturatie.

In het veld ticket van jouw forumprofiel kan je het klantennummer van je mama intikken.

Deze info is enkel zichtbaar voor de forummedewerkers.

Als we haar klantennummer hebben kunnen we de facturatie voortaan via de post laten komen, de betalingsinfo doorsturen etc…

mvg

Tina

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@jhl 

het spijt me dat je problemen ervaart met facturatie.

In het veld ticket van jouw forumprofiel kan je het klantennummer van je mama intikken.

Deze info is enkel zichtbaar voor de forummedewerkers.

Als we haar klantennummer hebben kunnen we de facturatie voortaan via de post laten komen, de betalingsinfo doorsturen etc…

mvg

Tina

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Tina, in ticket heb ik haar nieuwe klantennummer ingevuld.

Check je even of het nu ok is aub?

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

Tot nu toe al dank voor alle tips.

Mutlie
  • September 15, 2025

Tot nu toe al dank voor alle tips.

😎

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Dag ​@jhl haar maandelijkse aanrekening wordt vanaf nu per post verzonden. Groetjes, Heidi

jhl
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 16, 2025

@HeidE, opnieuw dikke dank u voor de hulp.

Waarschijnlijk nemen we binnen afzienbare tijd opnieuw contact op want we zijn al haar administratie aan het regelen en in de toekomst zal ze waarschijnlijk een eigen emailadres hebben.