Skip to main content
Vraag

factuur na opzegging internet

  • 26 november 2024
  • 16 reacties
  • 174 Bekeken

Ik heb mijn internet geannuleerd en volledig stopgezet, en ben dus al bijna een maand bij een andere provider.
 

Ik heb op 20/09 geannuleerd, en werd zelfs op 28/10 via het nummer  +32 2 235 40 06 gebeld over het internet, met bevestiging dat het geannuleerd zou zijn.

 

Ik heb dan alsnog een factuur voor de maand november ontvangen, desondanks dat ik heel duidelijk op tijd heb geanuleerd en zelfs niet meer in die woning woon! Ik ben er sinds 31/10 uit en kan dit met contract bewijzen. En nogmaals, er was telefonisch bevestigd dat het correct was opgezegd.

 

 

Ik heb dan op 22/11 gebeld naar de klantendienst om 9:55, toen zou ik worden doorverbonden en werd er gewoon opgehangen, dan heb ik om 10:11 dezelfde dag nog eens gebeld met een ZEER onbeleefde man (luister de opname maar eens na) die me dan uiteindelijk wel beloofde dat hij het goed had geannuleerd en dat ik dus niet die foute factuur van de maand november (nogmaals, lees de opname na, het wordt nadrukkelijk bevestigd)  zou moeten betalen.

 

Nu keek ik het na en de factuur staat er alsnog op, met zelfs extra kosten omdat het te laat betaald zou zijn. Ik ben heel vriendelijk gebleven maar dit is erover, ik snap dat jullie via de klantendienst er ook niet (altijd) iets aan kunnen doen maar ik  betaal deze rekening NIET, en ik wil dat dit METEEN wordt afgehandeld.
 

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, jullie trekken me anders maar voor het gerecht voor die factuur maar dan zal ik, met alle bewijzen die ik heb, om een schadevergoeding vragen want dit is belachelijk. Alvast excuses voor de persoon van de klantendienst die dit leest, het is niet persoonlijk maar na al zo vaak contact te hebben gehad en gerustgesteld te worden, wil ik ECHT resultaat. Alsnog met vriendelijke groeten, E.

16 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 27 november 2024

Dag ​@Evevinehhh blijkbaar botste de aanvraag tot opzeg op een ouder order van 25/03/2024 - dit laat ik rechtzetten door onze IT-dienst. Negatieve aanrekening 7493459403 werd opgemaakt. Je hoeft dus november niet meer te betalen en krijgt een terugbetaling tot 20/09/2024. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 27 november 2024

Dankuwel Heidi. 
 

daarbuitenom heb ik nu ook een mail ontvangen met vraag tot terugsturen van de bbox - hier had ik vor gebeld met de klantendienst en die zeiden dat ik deze niet moet terugsturen + o heb ik niet op tijd een bericht gekregen dat ik deze moest terugsturen - eindstand heb ik deze dus al naar het recyclagepark gebeld, aangezien we al wel verder dan een maand zijn, 

 

ik zal dus door interne fout alsnog 99 euro moeten betalen terwijl er mij niet op een redelijk termijn (EN niet via de klantendienst!!! Telefoon op 28/10.) mij werd verteld om deze retour te sturen? Heel straf. 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 28 november 2024

@Evevinehhh ik noteer dat het toestel werd binnengebracht, er zal dus geen reminder meer volgen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 december 2024

Ontzettend bedankt Heid, je bent een held. 
 

zou ik mogen vragen wanneer het geld terug op mijn rekening zal staan? Tot op heden staat het er nog niet op, en het is in de factuur voor mij niet meteen duidelijk wat hierop de termijn is. 
 

alvast bedankt, 

E


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 9 december 2024

@Evevinehhh  Ik heb vandaag opdracht gegeven om dit terug te storten.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 18 december 2024
Luc.M schreef:

@Evevinehhh  Ik heb vandaag opdracht gegeven om dit terug te storten.

Dag, 

Ik heb tot op heden niks ontvangen. Het is toch het juiste rekeningnummer, eindigend op 7125? 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 18 december 2024

Dag ​@Evevinehhh ik vraag even na bij onze financiële dienst!


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 24 december 2024
HeidiE schreef:

Dag ​@Evevinehhh ik vraag even na bij onze financiële dienst!

Dag, is er al een update? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 27 december 2024


dag, 

Wil natuurlijk niet ongeduldig zijn, 

maar we zijn nu al 8 dagen verder nadat de terugbetaling ging worden nagekeken en ik heb nog steeds niets gehoord. Maak ik best een nieuw topic aan? 


Martin
  • 32894 reacties
  • 27 december 2024

@Evevinehhh 

Het is nu ​@Luc.M  die actief is voor het ogenblik op het forum, dus ik zou afwachten tot hij reageert en je meer info kan geven omtrent de stand van zaken.

NB: het is niet altijd beter of gaat daarom niet vlugger door een nieuw topic aan te maken. 

HeidiE schreef:

8dagen geleden: Dag ​@Evevinehhh ik vraag even na bij onze financiële dienst!

Luc.M schreef:

​​​​​18 dagen geleden ​@Evevinehhh Ik heb vandaag opdracht gegeven om dit terug te storten.

 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 2 januari 2025

Dag ​@Evevinehhh ik kreeg nog geen feedback, ik stuur hen een herinnering!


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 2 januari 2025

@Evevinehhh feedback ontvangen: ‘Refund staat klaar, tegen 07/01/2025 zou het in orde moeten zijn.’ Groetjes, Heidi


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 15 januari 2025

Vind het eigenlijk vervelend om er nog eens achter te vragen, 

het geld staat nog altijd niet op de rekening eindigend op 7125. Ik heb meer dan 5 werkdagen na 7/01 gewacht voor de zekerheid. Langer kan een overschrijving wettelijk niet duren, natuurlijk. 
 

alvast bedankt aan de klantendienst voor de moeite, weet dat jullie ook maar jullie best doen. 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 15 januari 2025

Dag ​@Evevinehhh kun je het juiste rekeningnummer volledig invullen in je klantprofiel? Vermoedelijk loopt daar iets mis...


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 16 januari 2025

Ik heb gezocht maar kon niet meteen ergens vinden om het correcte rekeningnummer in te geven, dus heb ik het in ‘ticket’ geschreven. Kan U daar iets mee? 

 

 

mvg, 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2471 reacties
  • 16 januari 2025

@Evevinehhh Gevonden! En daar bleek een foutje in te zitten. Terugbetaling naar het juiste rekeningnummer werd uitgevoerd!