Tot hier toe heb ik nog nooit problemen gehad met de betaling. Tot nu. Normaal ontvang ik mijn factuur per mail begin van de maand en betaal eind van de maand via de My Proximus app. Tot en met de factuur van april 2026 ging dit normaal. April factuur werd einde van april betaald. En zo stond het ook in My Proximus.
Dus begin mei ontvang ik de factuur van mei 2026. En eind mei 2026 betaal ik deze factuur. Dit gebeurt wel pas na de vervaldatum. Ik ontvang een eerste herinnering einde mei, maar omdat de factuur reeds betaald is, en het tot 3 dagen kan duren voor dat bevestigd wordt, negeer ik die eerste herinnering. Maar nu krijg ik ineens een e-mail die dreigt met mij af te sluiten omdat ik de laatste factuur die van mei 2026 al 20 dagen niet betaald heb.
Via de chat leg ik dus uit dat de factuur van mei 2026 begin mei ontvangen en eind mei betaald volgens hen 20 dagen over tijd is. Maar dat dat deze factuur van mei betaald is volgens mijn bankafschrift. Die medewerker vraagt mijn rekeningnummeren zegt dat de betaling gekoppeld is aan de factuur van april? Maar de factuur van april was probleemloos betaald eind april (heb geen herinneringen of afsluitdreiging gehad toen).
De medewerker zegt dat de factuur van mei niet betaald is. Maar ik herhaal - tot vervelens toe - dat de factuur die ik begin mei ontvangen heb, einde mei betaald is geweest. Ik krijg steeds als antwoord dat dit voor de factuur van april is en de betaling daaraan is gekoppeld? Maar april is eind april zonder problemen en opmerkingen betaald. En hij houdt vol dat de factuur van mei niet betaald is.
Ik kan dus niet volgen. Wat bedoelt de medewerker nu? Dat mijn laatste betaling die van mei aan de factuur van april werd gekoppeld? Maar april was betaald (en geen opmerkingen gehad). Hij blijft zeggen dat de factuur van mei niet betaald is, maar die is wel van mijn rekening gegaan en betaald en einde mei. Dus mei is betaald. Maar Proximus zegt van niet. En gaat me nu afsluiten.
De medewerker zegt dat hij de openstaande factuur - die betaald is - nog eens doorstuurt. Maar heb nog altijd niets ontvangen. En die factuur die hij doorgeeft heeft het rerentienummer van de laatste factuur die ik in mei ontvangen heb, en einde mei betaald heb. Wat mis ik nu hier in dit hele gesprek. En wat betekent dat hij mijn betaling aan april gekoppeld heeft? Terwijl april al eind april betaald was?