Beste, enkele maanden geleden kregen wij bezoek van Annabelle van Proximus: zij kon ons overtuigen om (opnieuw) een abonnement te nemen bij Proximus. Met de mededeling dat wij in de toekomst ook een internet aansluiting zouden kunnen krijgen op onze woon-en werkplaats (appartement & boot) waar nu geen aansluiting is voor Proximus, maar in 2026 komen die aansluitingen er wel. We namen een abonnement met minimale Mobiele gegevens voor onze gsm: een mentale keuze: om onderweg bewust offline te blijven, behalve bij noodgevallen. Dat werkt! Maar in mei gebruikte ik 5 min mijn hotspot om een Word-document te openen & die bepaalde pc begon up te daten. In 5 min tijd ging de rekening naar 60 euro & werd mijn 4G afgesloten. Ik moest 10 dagen verder zonder Mobiele data. Als ik belde met medewerkers om dit aan te klagen kreeg ik een uiteenzetting van de werking van mobiele data & de opmerking dat we te weinig data namen & met een overbodige uitleg dat zij met deze data slecht 1 dag rondkomen: ons bedrijf is geen groot bedrijf: een acteur & een auteur. Zoals je kan nagaan hebben wij normaal gezien data over. Als wij dit bedrag moeten betalen, dan zijn wij genoodzaakt om terug naar een andere provider over te gaan & zijn we niet meer bereid om te wachten op internet aansluiting bij onze woon-en werkplaats om een totaal abonnement te nemen. Alvast bedankt om dit alsnog te herbekijken: 60 euro voor mobiele data & de extra data die ik bestelde & nooit heb kunnen gebruiken lijkt mij heel oneerlijk. Ik heb screenshots genomen, en deze situatie dus bewijzen, indien nodig.

