Skip to main content
Vraag

email melding - Uw factuur wacht op betaling -

• July 9, 2025
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Ik ontving een email-melding met onderwerp “Herinnering - Uw factuur wacht op betaling”.

Openstaande Betaling

Beste klant,

We hebben gemerkt dat de betaling voor uw recente factuur nog niet volledig is ontvangen. Om extra kosten, zoals aanmaningskosten, te vermijden, vragen wij u om het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen.

Klik hier om uw betaling te voldoen

Indien de betaling uitblijft na herhaalde herinneringen, kunnen uw diensten (telefoon, televisie en internet) tijdelijk worden onderbroken. Na een formele ingebrekestelling kan een definitieve afsluiting volgen.

Met vriendelijke groet,

Het Proximus-team

De link “Klik hier …. “ verwijst naar een koppeling het adres https://arnogo.net/px

Ik heb mijn betalingen gecontroleerd in MyProximus, en alle is perfect betaald.

Dus ik beschouw deze email als frauduleus.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

• Apprentice
  • July 9, 2025

Ik heb dezelfde mail ontvangen. Denk ook dat het phishing is. Wie kan dit bevestigen?

• Auteur
  • Apprentice
  • July 9, 2025

Ik heb het doorgestuurd naar Proximus Customer Care en deze heeft bevestigd dat dit inderdaad een frauduleuze email is.  

Mutlie
  • July 9, 2025

Dank dat jullie het hier laten weten, maar het is overduidelijk een frauduleuze mail!
Waarom dan zoveel onzekerheid?
Het arnogo.net adres zegt toch alles, of niet soms ?
Best zulke mails altijd doorsturen naar safeonweb (verdacht@safeonweb.be)

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 9, 2025

Dag allemaal,

ik herhaal graag deze belangrijke tips: 

• vertrouw enkel e-mails die afkomstig zijn van een officieel Proximus e-mailadres (bijvoorbeeld eindigend op @proximus.com),
  • klik nooit op links in verdachte e-mails en vul geen persoonlijke gegevens in,
  • als je twijfelt over een e-mail, kan je deze doorsturen naar verdacht@safeonweb.be voor controle of naar abuse@proximus.com,
  • Proximus zal nooit via e-mail om gevoelige informatie zoals wachtwoorden of bankgegevens vragen.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 9, 2025

Het email adres van de afzender was cloudservice@proximus.be

Voor mij was het duidelijk door de “.be” dat hier een reukje aan zat, daarom het toch eerst al doorgestuurd naar safeonweb.be (maar die site geeft geen bevestiging) én naar proximus.customer.care@proximus.com die prompt bevestigde.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 4, 2025

link gaat naar deze url vandaag ook een gekregen lijkt identiek op proximus  http://freeurlredirect.com/apcb0

Martin
  • August 4, 2025

FYI: best als veiligheid niet op de bovenstaande link van alainhome klikken