Skip to main content
Antwoord

Data-roaming - sms te laat => kosten

• September 15, 2025
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Ik krijg sms-berichten wanneer ik mijn mobile data overschreden is.

Echter komen deze pas te laat, én in foute volgorde !!

Hierdoor kan ik mijn mobile data niet tijdig uitschakelen en lopen de kosten soms hoog op. 

Ik was vorige maand in Nederland. Op een bepaald moment werkt mijn data-verbinding niet meer.

Dan krijg ik 3sms-en tezelfdertijd (in 1 keer dus).

in deze volgorde (en in het frans om een of andere reden):

1. U heeft uw 12 GB verbruikt en kosten zullen aangerekend worden per MB.
  2. U heeft uw limiet van 60€ bereikt
  3. u heeft bijna uw limiet van 60€ bereikt. 

Mijn werkgever (via wie ik dit abonnement heb)  heeft contact opgenomen met proximus en proximus meldt me dat ze de sms’en in de correcte volgorde en met de correcte tussentijd (1u) verzonden hebben, en dat ze er bijgevolg niets aan kunnen doen…

Als ik data kan verbruiken, dan moet ik toch de sms’en ook kunnen ontvangen, niet?

Mocht ik de sms’en op het correcte tijdstip ontvangen hebben had ik het internetverkeer effectief kunnen uitschakelen, en kosten kunnen vermijden.

Bij wie kan ik zelf terecht om dit aan te kaarten?

Beste antwoord door Martin

@zoem Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn:
PX-moderatoren kunnen dit beter/vlotter verder onderzoeken, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag (bv. over welk gsmnummer het gaat enz...). Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • Antwoord
  • September 15, 2025

@zoem Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn:
PX-moderatoren kunnen dit beter/vlotter verder onderzoeken, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag (bv. over welk gsmnummer het gaat enz...). Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 15, 2025

@zoem 

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Beste,

wil je aub in je forumprofiel het betrokken gsm nr noteren?

we kijken dan na wat er precies is gebeurd.

mvg,

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • September 15, 2025

Profiel is aangevuld met het nummer waarover het gaat…

Ik heb ook een prinsscreen van de sms’en die op hetzelfde moment en in de foute volgorde aankwamen,  toen het al te laat was… :-(

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 15, 2025

@zoem 

ik laat het nakijken

groeten

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • September 15, 2025

Beste

Dank!

Ik heb in het profiel ook een link geplaatst naar een foto van mijn telefoon met de meldingen erop zoals ik ze aankreeg...

• Auteur
  • Apprentice
  • October 8, 2025

Beste
Zou u nieuws hebben voor me?

Heb intussen nog geen factuur ontvangen van Proximus dus heb geen enkel idee hoe het staat met dus dossier/mijn abonnement (via mijn werkgever)...

dank