Skip to main content
Vraag

Daily roaming pass geactiveerd op meer dan 20 km van Zwitserland

• August 4, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Tijdens een wandeling in de buurt van Baveno in Italië werd een daily roaming pass voor Zwitserland geactiveerd. In vogelvlucht zijn we nooit dichter dan 20 km van Zwitserland  geweest. Dit lijkt me een vergissing. Ik heb geprobeerd via de chatbox dit probleem aan te kaarten maar dit bleek onbegonnen werk te zijn. Systeem is duidelijk niet getraind om dit soort van problemen op te lossen. Hoe kan ik deze klacht dan wel melden?

Ben

2 reacties

Martin
  • August 4, 2026

@BenLauwens 

Tip:
Proximus-medewerker zullen uw gegevens zeker nodig hebben om uw klantenfiche te kunnen raadplegen.
Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 4, 2026

Dag ​@BenLauwens een gsm kiest standaard automatisch het netwerk met het beste ontvangstsignaal. Daardoor kan het toestel soms verbinding maken met een andere operator, bijvoorbeeld in een grensgebied. Daarom raden we aan om in dergelijke situaties de netwerkkeuze manueel vast te zetten in plaats van automatisch. Uit commercieel standpunt corrigeer ik éénmalig deze aanrekening. Groetjes, Heidi