Skip to main content
Vraag

Daily Roaming Pass

• August 4, 2026
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Ook wij hebben een rekening gekregen voor de roaming pass. We hadden nochtans allebei, mijn echtgenote en ik, onze roaming uitgezet. En toch wordt de nummer van mijn echtgenote gezien als zijnde gebruik gemaakt te hebben van het Zwitserse netwerk. Mijn nummer dus niet. Toch stonden beide telefoons identiek ingesteld. Ik wil dit niet betalen. We wisten dat er een risico was, vandaar dat we de roaming uitgeschakeld hebben. Maar nee hoor, het heeft niet geholpen. Zoals ik zei, ik wil dat niet betalen en als PX daar niets aan doet, is het voor mij duidelijk: ander en beter!!!!

4 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 4, 2026

Dag ​@Ivoke je vrouw haar toestel had al verbinding met een Zwitserse mast toen ze de roaming uitschakelde. Best zet je de ‘netwerkselectie’ in het buitenland op manueel ipv automatisch zodat je ook hierover meer controle hebt. Uit commercieel standpunt corrigeer ik éénmalig deze aanrekening. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Nee hoor, ze had al van de dag ervoor de roaming uitgeschakeld.  We deden dit samen op de beide telefoons. Hoe dat dan nog kan, begrijp ik niet. 

Martin
  • August 4, 2026

Een bedenking:

Zou het dan iets kunnen te maken hebben dat je een oproep ontvangen hebt van een speciaal nummer, aangezien dit niet inbegrepen is?

• Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Kan je dan die nummers ontvangen ook al staat de roaming uit? Lijkt me al helemaal onveilig dan! We hebben geen enkele oproep noch bericht ontvangen, ook niet zo een verwelkomingsbericht  van PX. Dus is het een zeer vreemd gegeven, zelfs met uitgeschakelde roaming.