Al mijn instellingen staan in het Nederlands, toch krijg ik facturen en mails in het Frans, waarom en hoe dit voorkomen?
Dag
Dank u. Vriendelijke groeten Phil
Hallo, ik heb nog geen nieuwe factuur gekregen maar wel een promo SMS natuurlijk in het Frans. Zelf ben ind. eng. en programmeur analist ABAP. Dat een bedrijf als Proximus de taal voorkeur van zijn klanten niet onder controle kan houden in hun databank is op zijn minst bedroevend te noemen. Mvg Phil
Beste,
intern staat hier alles op Nederlands ingesteld.
we gaan horen bij externe kantoren die promo verzenden. Excuses.
Groeten
Tina
Ik heb zojuist mijn My Proximus account vernieuw , ik krijg 2 mails in Nederlands en 1 in Frans! Het zit nog altijd niet goed.
Vandaag een sms’je van Proximus, in het Frans !?
Het is op het nummer dat in mijn profiel staat! Mvg Phil
Uw collega heeft 14 dagen geleden reeds gecontroleerd en toen stond ook alles in het Nederlands, 14 dagen later krijg ik nog berichten in het Frans. Het is niet het feit dat de boodschappen in het Frans zijn die mij ergeren het is eerder dat Proximus mijn gegevens deelt met derden en zowel hun eigen data als die van derden niet meer onder controle heeft! Mvg Phil
Al mijn instellingen staan in het Nederlands, toch krijg ik facturen en mails in het Frans, waarom en hoe dit voorkomen?
inderdaad, dat heb ik ook. ze hebben het aangepast zeggen ze en de volgende mail is inderdaad terug in het frans, wat een prutsers, hoe moeilijk kan het zijn.
Beste,
Ik kom juist hetzelfde tegen : instellingen Nederlands, inlogbladzijde in het Frans!!
Wat te doen?
Groetjes,
Herman Piqueur.
De taal van de inlogblz kan je zelf instellen. Wanneer je nog moet inloggen weet de toepassing toch nog niet wie je bent en welke taal je spreekt?
Dag
Dag HeidiE,
Dit is toch wel heel merkwaardig! Ik krijg al 20 jaar mails via proximus en slechts een paar jaar geleden werd de beginpagina in het Frans gezet. Toch niet normaal. Krijgen de Walen en de Brusselaars dan hun pagina in het Nederlands? In een tijd van informatica en digitalisering is het toch vanzelfsprekend dat elke klant eens en voor altijd de taalkeuze moet kunnen maken en niet elke keer opnieuw bij het inloggen….
Groetjes.
over welk type mails heb je het?
persoonlijke mails met aanrekening?
algemene reclame?
Dat maakt wel een verschil om uit te zoeken waar het rechtgezet moet/kan worden.
groeten
Tina
Dag Tina,
Ik heb het niet over de mails zelf maar over de pagina ervoor die vraagt “connexion….” enz. Die is sedert geruime tijd in ‘t Frans en daar wet ik niet wat ik er kan aan doen. Vroeger was het in ieder geval niet zo.
Groetjes,
Herman.
kan je daar rechtsboven niet kiezen voor “NL” in je browser?
Rechtsboven kan je NL instellen, dan is je probleem opgelost.
Minstens voor die sessie want hoe sluit je browser af? Ingesteld op cookies bewaren of wissen?
Als cookies bij afsluiten worden gewist kan het wel zijn dat je iedere keer opnieuw NL moet instellen.
Bij mij exact hetzelfde probleem als bij
Alvast bedankt!
k heb achterliggend nog 1 taal aangepast van Frans naar Nederlands…
Kijk je eens of het nu opgelost is? (misschien is nachtje doorstroming wel nodig… )
groeten
Tina
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.