Skip to main content
Vraag

communicatie taal

  • November 9, 2022
  • 22 reacties
  • 579 Bekeken

Al mijn instellingen staan in het Nederlands, toch krijg ik facturen en mails in het Frans, waarom en hoe dit voorkomen?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

22 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 10, 2022

Dag @Phil_018 ik heb je voorkeurstaal aangepast naar Nederlands. Laat je bij de volgende factuur even weten of het in orde is? Groetjes, Heidi


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 10, 2022

Dank u. Vriendelijke groeten Phil


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 15, 2022

Hallo, ik heb nog geen nieuwe factuur gekregen maar wel een promo SMS natuurlijk in het Frans. Zelf ben ind. eng. en programmeur analist ABAP. Dat een bedrijf als Proximus de taal voorkeur van zijn klanten niet onder controle kan houden in hun databank is op zijn minst bedroevend te noemen. Mvg Phil


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 21, 2022

@Phil_018 

Beste,

intern staat hier alles op Nederlands ingesteld.

we gaan horen bij externe kantoren die promo verzenden. Excuses.

Groeten

Tina


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 23, 2022

Ik heb zojuist mijn My Proximus account vernieuw  , ik krijg 2 mails in Nederlands en 1 in Frans! Het zit nog altijd niet goed.

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 24, 2022

Vandaag een sms’je van Proximus, in het Frans !?

 


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 25, 2022

@Phil_018 Op welk gsm-nummer heeft u de sms ontvangen in het Frans.Is dat deze wat in uw profile staat of op een ander nummer.Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2022

Het is op het nummer dat in mijn profiel staat! Mvg Phil


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 25, 2022

@Phil_018 Het rare is dat alles nu in het Nederlands staat(officiële als communicatietaal). Het kan zijn dat de aanpassing/verwerking in de systemen mekaar nog gekruist heeft waardoor deze nog in het Frans was toegekomen.Vanaf nu zou het zeker niet meer mogen gebeuren.Anders ons zeker verwittigen dan moet het verder onderzocht worden.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2022

Uw collega heeft 14 dagen geleden reeds gecontroleerd en toen stond ook alles in het Nederlands, 14 dagen later krijg ik nog berichten in het Frans. Het is niet het feit dat de boodschappen in het Frans zijn die mij ergeren het is eerder dat Proximus mijn gegevens deelt met derden en zowel hun eigen data als die van derden niet meer onder controle heeft! Mvg Phil


  • Apprentice
  • December 6, 2022

Al mijn instellingen staan in het Nederlands, toch krijg ik facturen en mails in het Frans, waarom en hoe dit voorkomen?

inderdaad, dat heb ik ook. ze hebben het aangepast zeggen ze en de volgende mail is inderdaad terug in het frans, wat een prutsers, hoe moeilijk kan het zijn.


  • Apprentice
  • April 3, 2024

Beste,

Ik kom juist hetzelfde tegen : instellingen Nederlands,  inlogbladzijde in het Frans!!

Wat te doen?

Groetjes,

Herman Piqueur.


Mutlie
  • April 3, 2024

De taal van de inlogblz kan je zelf instellen. Wanneer je nog moet inloggen weet de toepassing toch nog niet wie je bent en welke taal je spreekt?


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 3, 2024

Dag @pikeurtje al je instellingen staan op ‘Nederlands’. Maar om aan te melden op een website moet je idd soms je voorkeurstaal nog zelf kiezen. Groetjes, Heidi


  • Apprentice
  • April 10, 2024

Dag HeidiE,

 

Dit is toch wel heel merkwaardig! Ik krijg al 20 jaar mails via proximus en slechts een paar jaar geleden werd de beginpagina in het Frans gezet. Toch niet normaal. Krijgen de Walen en de Brusselaars dan hun pagina in het Nederlands? In een tijd van informatica en digitalisering is het toch vanzelfsprekend dat elke klant eens en voor altijd de taalkeuze moet kunnen maken en niet elke keer opnieuw bij het inloggen….

Groetjes.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • April 15, 2024

@pikeurtje 

over welk type mails heb je het? 

persoonlijke mails met aanrekening?

algemene reclame?

Dat maakt wel een verschil om uit te zoeken waar het rechtgezet moet/kan worden.

groeten

Tina


  • Apprentice
  • April 18, 2024

Dag Tina,

 

Ik heb het niet over de mails zelf maar over de pagina ervoor die vraagt “connexion….”  enz. Die is sedert geruime tijd in ‘t Frans en daar wet ik niet wat ik er kan aan doen. Vroeger was het in ieder geval niet zo.

 

Groetjes,

Herman.


  • Apprentice
  • April 18, 2024
Dag Tina,
Deze afbeelding bedoel ik.
Groetjes,
Herman.

 


Martin
  • April 18, 2024

kan je daar rechtsboven niet kiezen voor “NL” in je browser?


Mutlie
  • April 18, 2024

Rechtsboven kan je NL instellen, dan is je probleem opgelost.
Minstens voor die sessie want hoe sluit je browser af? Ingesteld op cookies bewaren of wissen?
Als cookies bij afsluiten worden gewist kan het wel zijn dat je iedere keer opnieuw NL moet instellen.


  • Apprentice
  • November 4, 2024

Bij mij exact hetzelfde probleem als bij @Phil_018 . Ook al het nodige gedaan, maar nog steeds in het Frans. Kan hier naar gekeken worden aub. U kan mij terugvinden in jullie systeem met het emailadres verbonden aan dit account. Ook mijn gsm nummer zou zo teruggevonden moeten worden.

 

Alvast bedankt!


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 4, 2024

@Elias_B 

k heb achterliggend nog 1 taal aangepast van Frans naar Nederlands… 

Kijk je eens of het nu opgelost is?  (misschien is nachtje doorstroming wel nodig… )

groeten

Tina