Skip to main content
Vraag

Betaalverzoek via 8999 --> legitiem?

• September 13, 2025
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Ik krijg een betaalverzoek via 8999 met jullie rekeningnummer erin. Ik heb echter op geen enkel van mijn telefoonnummers een openstaande betaling staan: het ene is prepaid en het ander is volledig via het werk, dus dat zou voor elk van deze nummers abnormaal zijn. Ik vind de referentie die in de sms staat ook nergens terug dus ik kan niet nakijken waar dit op slaat. Het nr. van de aanrekening is 7593343544 maar dat kan ik dus nergens anders vinden dan in die sms. Is dit frauduleus?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • September 13, 2025

@CStijn proximus gebruikt dit nummer maar lees ook het volgende 

Welke nummers worden door Proximus gebruikt om sms’en te versturen? 

• Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn:
    PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen (indien je met bovenstaande uitleg niet geholpen werd), als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
    → Meld het hier zodra dit gebeurd is.

PS: PX moderatoren komen niet langs op het forum tijdens het weekend.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 13, 2025

Het kan Proximus zijn of een fraudeur. Ik had onlangs iets gelijkaardigs afkomstig van 8128

Om zeker te zijn zou ik bellen naar de gratis helpdesk van Proximus  080022800 . Geduld is meestal een mooie deugd. Is er een openstaande factuur? Was er een sms van Proximus?  

Indien er een link staat in de sms zeker niet op klikken.

Sommigen vinden het raar dat een fraudeur vraagt om aan Proximus te betalen : dat is wel een truc om uw bankrekening en uw code te onderscheppen. 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 15, 2025

@CStijn 

het opgegeven factuurnr kan ik ook niet dadelijk terugvinden.

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Als je profiel is ingevuld, kunnen we dit persoonlijk nakijken.

Via je my proximus kan je je aanrekeningen ook nakijken.

mvg

Tina