Skip to main content
Antwoord

aanmaningsbrief met fout klantennummer

• May 15, 2025
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Hallo,

Ik heb een aanmaningsbrief gekregen met de uitleg dat ik geen factuur zou hebben betaald en ik nu €15 euro moet betalen, met op deze brief: een verkeerde klantennummer (mijn klantennummer is anders op mijn facturen in de app) en verder is er in de brief ook geen info waarover de aanmaning gaat: bijv. over welke factuur het gaat enz. 

De app toont aan dat ik alle vorige maanden heb betaald, en ik kan dit ook bewijzen in mijn bank app.

De brief en enveloppe ziet er verder realistisch uit, of zou dit toch eerder over phishing gaan of is er eerder iets fout gelopen bij Proximus?

Beste antwoord door TessaHalle1993

Hey, ondertussen telefonisch afgehandeld met een medewerker. Het was een oudz factuur van 2023 die fout is gelopen bij mijn werkgever.

Groetjes, Tessa

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Mutlie
  • May 15, 2025

Om mee te beginnen : ik ben GEEN Proximus medewerker, die zijn hier alleen aanwezig tijdens de kantooruren. M.a.w. momenteel kan niemand iets concreet vertellen over je situatie en de brief..
Tweedens: je hebt het nog niet gedaan, maar post zeker GEEN  private gegevens  in je berichten!
Toch moet je meer info geven over wie je bent, want  een medewerker zou om je te kunnen helpen, klantengegevens moeten hebben van jou. Daarom zorg ervoor dat  je → ForumProfiel  bijgewerkt is. Vul zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in - je eigenlijke/echte gegevens dus. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden zoals het klantennummer en andere identificatiegegevens in de brief. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Laat het ook weten dat  dit gebeurd is.
En dan is het afwachten tot morgen.

Patrick, ik ben er mij van bewust dat ze rond dit uur niet meer werken. Mijn profiel is ook reeds ingevuld voor dat ik deze topic ben opgestart, bedankt voor deze opmerking.

Martin
  • May 15, 2025

Dit is inderdaad een beetje het probleem dat forumleden die niet van Proximus zijn die u willen verder helpen, niet kunnen je forumprofiel inkijken om vast te stellen of alles reeds ingevuld is. 

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 16, 2025

@TessaHalle1993  Het klantnummer wat je opgeeft bestaat niet voor ons. Opletten dus.

• Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Hey, ondertussen telefonisch afgehandeld met een medewerker. Het was een oudz factuur van 2023 die fout is gelopen bij mijn werkgever.

Groetjes, Tessa

Mutlie
  • May 16, 2025

Afgaande op de vorige berichten is dit eveneens een phishing poging. Ze vragen zeker om op een link te klikken? NIET DOEN ! De mail ook doorsturen naar verdacht@safeonweb.

Dat je de facturen niet kan zien kan een tijdelijk probleem zijn. Je kan toch inloggen en je ziet een boodschap vanwege Proximus?
Een moderator kan dit mogelijks verder uitklaren.