Vraag

8 euro van de rekening

  • 12 January 2024
  • 36 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Vorige maand is er zomaar 8 euro van de rekening gehaald van Proximus. Geen factuur of e-mail met informatie gekregen.

Bij de klantendienst Proximus weten ze het ook niet, er is geen factuur dus weten ze het niet.

Iemand een idee waarvoor die 8 euro zou zijn? Ik betaal altijd mijn rekeningen zelf, dus nooit met domiciliëring, maar die 8 euro is met domiciliëring afgeschreven. Dat vind ik ook raar. 
 

Alvast bedankt


36 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85  Dag, zou je onder je profiel ( ticket) meer gegevens willen posten bvb van wel rekeningsnummer naar welk van ons en welke referentie er eventueel bijstaat? Dank je wel. Ik zie dat je een dossier lopende hebt bij de klantendienst. De beheerder ervan heeft je dit gevraagd maar wacht nog op respons. 

Reputatie 6
Badge +2

Is dit voor alle banken het zelfde, Ik lees bij Belfius bv  het volgende:

  • U hebt 8 weken tijd, te rekenen vanaf de debitering om uw schuldeiser te verzoeken om terugbetaling van het gedebiteerde bedrag (indien de volmacht niet geldig is, bedraagt de periode 13 maanden).
  • Uw leverancier moet binnen 10 werkdagen na uw terugvordering:
    • ofwel de verrichting terugbetalen
    • ofwel zijn weigering om terug te betalen, rechtvaardigen

Bellfius neemt hiermee een loopje met de Europese SEPA-domicilërings regels

  • dat je bij een betwisting eerst jouw leverancier contacteert en probeert een oplossing te vinden is natuurlijk altijd het eerste wat je als klant doet.
  • maar ongeacht of een domiciliëring terecht is of niet, bestaat er een Europese regel voor de bescherming van de consument. Als consument heb je altijd het recht om - zonder enige opgave van reden - binnen de 8 weken het bedrag terug te vorderen. Uw bank is verplicht om dit bedrag (binnen de 24 uur) terug te storten en vordert dat bedrag dan terug van de bank van uw leverancier
  • vanzelfsprekend valt je schuld niet weg als je een domiciliëring terugvordert …

Bij het faillissement van de energieleverancier VEL heb ik op die manier 2 maanden voorschot teruggevorderd. Terugvorderen binnen de 8 weken is een recht.

Bedankt voor deze uitleg @philippe_d  en zeker goed om weten 👍

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Bij deze stuur ik u de feedback van de commerciële dienst door naar het zonnige Spanje 😀  .De prijs van de coder is 3EUR duurder geworden.U krijgt nu wel een korting van 3EUR.Groetjes,Joel.

@Joel M Bedankt voor het antwoord. Dit is dus voor de 2 de TV Box.Vreemd op de website, zie in dit topic, staat huur 2 de TV box €8. En dit is een 2 de TV box. Dit is nooit op mijn afrekening van juni gezet dat deze prijs in juli omhoog zou gaan. Met de mededeling indien niet akkoord dat ik het abo kan opzeggen. Dus dan wordt de website aangepast en dit geldt dan voor alle PX klanten. Dus iedereen met een 2 de decoder heeft dit op de afrekening staan. Heel vreemde zaak 🤔 Graag verdere uitleg. Prettig weekend. Groetjes, Antoon ☀️🚐

Beste PX medewerkers. Zie antwoord Joel.M en mijn antwoord. Hoe zit het nu in mekaar. Is de 2 TV box in prijs verhoogd naar €11 zoals de commerciële dienst van PX zegt  met een korting van €3 op mijn factuur 🤔 of klopt de prijs op de website van PX namelijk €8. Zo ja website kan dan mijn factuur aangepast worden en als de commerciële dienst gelijk heeft. Kan dan de website aangepast worden naar €11. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Antoon 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

ik vraag verder na wat de bedoeling is.

Want zo is het idd wel verwarrend…

Groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

een 1e decoder in het pack kost 11 euro , maar zit ingecalculeerd in de packprijs…en is idd verhoogd

de 2de decoder is aan huurprijs 8 euro en dit staat al minimum een jaar zo op de aanrekening maar mocht niet stijgen, dus de 11 euro van de verhoogde packprijs, wordt niet doorgerekend aan de 2de decoder.

Op de website kan men wel dadelijk de correcte prijs vermelden voor de huur ve 2de decoder… 

mvg

Tina

De prijs van de inbegrepen 1ste decoder wordt inderdaad niet vermeld op de PX site

 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

een 1e decoder in het pack kost 11 euro , maar zit ingecalculeerd in de packprijs…en is idd verhoogd

de 2de decoder is aan huurprijs 8 euro en dit staat al minimum een jaar zo op de aanrekening maar mocht niet stijgen, dus de 11 euro van de verhoogde packprijs, wordt niet doorgerekend aan de 2de decoder.

Op de website kan men wel dadelijk de correcte prijs vermelden voor de huur ve 2de decoder… 

mvg

Tina

@tina.b Bedankt en sorry voor de late reactie maar zit op dit moment voor een tijdje in Spanje 🚐 Het is duidelijk maar de eerste TV box is in begrepen, ingecalculeerd in mijn Flex pack. Of deze nu €11 of straks €14 gaat kosten. Op mijn aanrekening staat mijn 2de TV box voor €11. Website staat ook €8. Lijkt zo dat ik van PX een extra korting krijg van €3. Maar dat is niet. Dit houdt in dat iedere PX klant met een 2de TV box dit op dezelfde manier op de aanrekening is vermeld sinds 1 juli 2023 🤔 Heb al een 2 de TV box ik weet niet hoe lang. Neem aan dat de eerste TV box al een keer verhoogd is in het Flex pack. Toen is er ook geen aanpassing op mijn aanrekening gebeurd.

@Mutlie @Martin Vraag aan jullie beide of meerder PX klanten. Hebben jullie ook een 2de TV box en staat op jullie afrekening sinds juli 2023 ook €11 met een korting van €3. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Antoon

@Antoon1

 

@Mutlie @Martin Vraag aan jullie beide of meerder PX klanten. Hebben jullie ook een 2de TV box en staat op jullie afrekening sinds juli 2023 ook €11 met een korting van €3. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Antoon

@Antoon1 

Daar kan ik niet op antwoorden aangezien het maar gaat om één decoder bij mij.

Sorry, hier ook maar 1 decoder.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Amanda85 ik stuurde je een privébericht, heb je dat gelezen?

Reageer