Vraag

8 euro van de rekening

  • 12 January 2024
  • 36 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Vorige maand is er zomaar 8 euro van de rekening gehaald van Proximus. Geen factuur of e-mail met informatie gekregen.

Bij de klantendienst Proximus weten ze het ook niet, er is geen factuur dus weten ze het niet.

Iemand een idee waarvoor die 8 euro zou zijn? Ik betaal altijd mijn rekeningen zelf, dus nooit met domiciliëring, maar die 8 euro is met domiciliëring afgeschreven. Dat vind ik ook raar. 
 

Alvast bedankt


36 reacties

Reputatie 2

Iemand een idee?

Reputatie 4
Badge +1

Als je nooit via domiciliering betaalt of betaald hebt, is dat waarschijnlijk een ten onrecht afhaling. Banken zijn daar soms veel te laks in , om dat te weigeren aan de aanvrager. Je kan trouwens in je bank-app, of via web-banking zelf nagaan wie er allemaal op de toegestane lijst vandomicillie  staat bij je bank.

Weet dat je gedomicilieerde betalingen achteraf ( nog een redelijke tijd)  zelf kan annuleren !!, doen als je zeker bent dat het geen gewettigde afhaling is )

@Amanda85 

Ter info: Als het geen correcte afhaling is zal PX dit zeker corrigeren, om die reden zet daarom best in je →  ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden indien je dit nodig acht of wenst. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 2

Beste,

Bedankt voor jullie antwoord.

De domiciliering was nieuw en ik heb hiervoor nooit toestemming gegeven. Dus onmiddellijk geblokkeerd. Als ik contact opneem met Proximus kunnen ze me niet helpen. Voor hen is er blijkbaar geen 8 euro aangerekend omdat er geen factuur van is. En als ik het afschrift toon, dan moet ik met de bank contact opnemen. Maar de bank heeft hier toch niets mee te maken? 
Zou het misschien te maken hebben dat we half november ons kabel hebben opgezegd? Want blijkbaar is huur digicorder 8 euro.

 

Alvadt bedankt

 
 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Amanda85 kun je meer details doorgeven? Datum (en tijdstip) van betaling, de mededeling en naar welk rekeningnummer? Dan laten we dit verder nakijken. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

Reputatie 7
Badge +1

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

Reputatie 7
Badge +4

 

De huur van een 2e Proximus decoder (v5c/v7 of v7c)  is 8 euro/maand cfr

 

 

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

@Antoon1 Als die 3€ trouwe klanten korting is (wat je voor één jaar , maandelijks zou gekregen hebben), dan klopt die 11€ niet, want de eerste decoder is in het flex pack inbegrepen en voor de tweede decoder wordt dan 8€ aangerekend.

Euh, 11 - 3 = 8
Dat staat er toch op factuur? Er wordt 11 euro aangerekend en 3 euro korting verleend, dus 8 euro.
De vraag is natuurlijk: heeft hij een pack en zo ja, welk?

@Antoon1
Normaal gesproken - PX medewerkers zullen dit wel bevestigen (of niet 😆) - blijft de situatie op factuur zoals ze is mits je verplicht de overstap doet na defect of uitfasering. Voor een gevraagde en vrijwillige overstap zal dat m.i. ook zo zijn, maar kan de vervanging worden aangerekend.

ja als dit echt op de regel van de decoder staat aangegeven, maar als het op een andere regel als korting wordt aangegeven dan kan dit getrouwheidskorting zijn,  trouwens waarom zouden ze anders 11 euro aanrekenen voor de decoder en dan 3 euro aftrekken als korting voor de decoder ??
Zelfs al zouden ze per abuis voor een 3de decoder aangerekend hebben dan zou er € 8 - € 2 =€  6 moeten staan!

Soit, zoals je zegt zal een PX forummedewerker wel de juiste uitleg kunnen geven morgen.

Reputatie 7
Badge +1

ja als dit echt op de regel van de decoder staat aangegeven, maar als het op een andere regel als korting wordt aangegeven dan kan dit getrouwheidskorting zijn,  trouwens waarom zouden ze anders 11 euro aanrekenen voor de decoder en dan 3 euro aftrekken als korting voor de decoder ??
Zelfs al zouden ze per abuis voor een 3de decoder aangerekend hebben dan zou er € 8 - € 2 =€  6 moeten staan!

Soit, zoals je zegt zal een PX forummedewerker wel de juiste uitleg kunnen geven morgen.

@Martin. Dit is op de afrekening van Juli begonnen. TV Box , €11. TV Box voordeel - €3. Waarom weet ik niet. Zal wel uitleg krijgen 🤔😉

Reputatie 2

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.


Ik begrijp het ook niet. Nooit betaalt met domiciliering en nu gaat er 8 euro af van Proximus. Nu staat er weer een betaling gepland van 8 euro op 25 januari. Ik heb na de eerste 8 euro de domiciliering onmiddellijk geblokkeerd. Hopelijk gaat er niet weer 8 euro af. 

Reputatie 2

Dag @Amanda85 kun je meer details doorgeven? Datum (en tijdstip) van betaling, de mededeling en naar welk rekeningnummer? Dan laten we dit verder nakijken. Groetjes, Heidi

Ik heb mijn gegevens doorgestuurd via berichten. Hopelijk weet u iets meer, want er staat terug een betaling gepland van 8 euro op mijn rekening.

Alvast bedankt

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +1

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

@Luc.M Hallo Luc. Heb naar bovenstaande al kunnen kijken waarom dit zo op mijn afrekening staat. Alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

Reputatie 7
Badge +1

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

@Luc.M Hallo Luc. Heb naar bovenstaande al kunnen kijken waarom dit zo op mijn afrekening staat. Alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

We zijn weer een dag verder. Is er iemand van de PX medewerkers die mij een antwoord hierop kan geven. Alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 Ik vraag het na aan de commerciële dienst.Van zodra ik antwoord ontvang laat ik u dit weten.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik vraag het na aan de commerciële dienst.Van zodra ik antwoord ontvang laat ik u dit weten.Groetjes,Joel

@Joel M Bedankt voor het antwoord. Hoor het wel in het zonnige Spanje 😉☀️🚐

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 Bij deze stuur ik u de feedback van de commerciële dienst door naar het zonnige Spanje 😀  .De prijs van de coder is 3EUR duurder geworden.U krijgt nu wel een korting van 3EUR.Groetjes,Joel.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Bij deze stuur ik u de feedback van de commerciële dienst door naar het zonnige Spanje 😀  .De prijs van de coder is 3EUR duurder geworden.U krijgt nu wel een korting van 3EUR.Groetjes,Joel.

@Joel M Bedankt voor het antwoord. Dit is dus voor de 2 de TV Box.Vreemd op de website, zie in dit topic, staat huur 2 de TV box €8. En dit is een 2 de TV box. Dit is nooit op mijn afrekening van juni gezet dat deze prijs in juli omhoog zou gaan. Met de mededeling indien niet akkoord dat ik het abo kan opzeggen. Dus dan wordt de website aangepast en dit geldt dan voor alle PX klanten. Dus iedereen met een 2 de decoder heeft dit op de afrekening staan. Heel vreemde zaak 🤔 Graag verdere uitleg. Prettig weekend. Groetjes, Antoon ☀️🚐

dit staat op PX site

 

Reputatie 6
Badge +2

@Amanda85

 Nu staat er weer een betaling gepland van 8 euro op 25 januari. Ik heb na de eerste 8 euro de domiciliering onmiddellijk geblokkeerd. Hopelijk gaat er niet weer 8 euro af. 

@Amanda85 

Met het blokkeren van de domiciliëring vermijd je dat er in de toekomst nieuwe afhoudingen gebeuren 

De 8€ die je reeds betaalde kan je eenvoudig via jouw bank app ten laatste binnen de 8 weken na de verrichting annuleren.

Dan staat die 8€ onmiddellijk terug op je rekening.

 

Is dit voor alle banken het zelfde, Ik lees bij Belfius bv  het volgende:

  • U hebt 8 weken tijd, te rekenen vanaf de debitering om uw schuldeiser te verzoeken om terugbetaling van het gedebiteerde bedrag (indien de volmacht niet geldig is, bedraagt de periode 13 maanden).
  • Uw leverancier moet binnen 10 werkdagen na uw terugvordering:
    • ofwel de verrichting terugbetalen
    • ofwel zijn weigering om terug te betalen, rechtvaardigen

Reageer