Vraag

8 euro van de rekening

  • 12 January 2024
  • 36 reacties
  • 410 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

ja als dit echt op de regel van de decoder staat aangegeven, maar als het op een andere regel als korting wordt aangegeven dan kan dit getrouwheidskorting zijn,  trouwens waarom zouden ze anders 11 euro aanrekenen voor de decoder en dan 3 euro aftrekken als korting voor de decoder ??
Zelfs al zouden ze per abuis voor een 3de decoder aangerekend hebben dan zou er € 8 - € 2 =€  6 moeten staan!

Soit, zoals je zegt zal een PX forummedewerker wel de juiste uitleg kunnen geven morgen.

Euh, 11 - 3 = 8
Dat staat er toch op factuur? Er wordt 11 euro aangerekend en 3 euro korting verleend, dus 8 euro.
De vraag is natuurlijk: heeft hij een pack en zo ja, welk?

@Antoon1
Normaal gesproken - PX medewerkers zullen dit wel bevestigen (of niet 😆) - blijft de situatie op factuur zoals ze is mits je verplicht de overstap doet na defect of uitfasering. Voor een gevraagde en vrijwillige overstap zal dat m.i. ook zo zijn, maar kan de vervanging worden aangerekend.

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

@Antoon1 Als die 3€ trouwe klanten korting is (wat je voor één jaar , maandelijks zou gekregen hebben), dan klopt die 11€ niet, want de eerste decoder is in het flex pack inbegrepen en voor de tweede decoder wordt dan 8€ aangerekend.

Reputatie 7
Badge +4

 

De huur van een 2e Proximus decoder (v5c/v7 of v7c)  is 8 euro/maand cfr

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

@Luc.M Heb een vraag. Op de afrekening die ik krijg staat voor de 2 de decoder, V5C, €11 met een korting van €3. Wat maakt €8. Staat er al lang op maar nooit opgevallen tot nu. Houdt dit in dat PX als we moeten overstappen naar een v7 en v7c we daar €11 voor moeten gaan betalen ? 🤔 Dit is na mijn mening nooit gecommuniceerd met ons of vergis ik mij 🤔 alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85  Het spijt me, maar op dat klantnummer heeft geen dominicielering actief gestaan en is er ook geen 8 euro geind.? We hebben ook geen digicorders trouwens? Wij hebben decoders v5c-v6-v7en v7c. Best toch eens aan de bank vragen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Amanda85 kun je meer details doorgeven? Datum (en tijdstip) van betaling, de mededeling en naar welk rekeningnummer? Dan laten we dit verder nakijken. Groetjes, Heidi

Reputatie 2

Beste,

Bedankt voor jullie antwoord.

De domiciliering was nieuw en ik heb hiervoor nooit toestemming gegeven. Dus onmiddellijk geblokkeerd. Als ik contact opneem met Proximus kunnen ze me niet helpen. Voor hen is er blijkbaar geen 8 euro aangerekend omdat er geen factuur van is. En als ik het afschrift toon, dan moet ik met de bank contact opnemen. Maar de bank heeft hier toch niets mee te maken? 
Zou het misschien te maken hebben dat we half november ons kabel hebben opgezegd? Want blijkbaar is huur digicorder 8 euro.

 

Alvadt bedankt

 
 

@Amanda85 

Ter info: Als het geen correcte afhaling is zal PX dit zeker corrigeren, om die reden zet daarom best in je →  ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden indien je dit nodig acht of wenst. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 4
Badge +1

Als je nooit via domiciliering betaalt of betaald hebt, is dat waarschijnlijk een ten onrecht afhaling. Banken zijn daar soms veel te laks in , om dat te weigeren aan de aanvrager. Je kan trouwens in je bank-app, of via web-banking zelf nagaan wie er allemaal op de toegestane lijst vandomicillie  staat bij je bank.

Weet dat je gedomicilieerde betalingen achteraf ( nog een redelijke tijd)  zelf kan annuleren !!, doen als je zeker bent dat het geen gewettigde afhaling is )

Reputatie 2

Iemand een idee?

Reageer