Vraag

Verschil user en wifi code

  • 11 January 2023
  • 10 reacties
  • 253 Bekeken

Beste,

 

wat is het verschil tussen de wifi code en user code? Graag even verduidelijking hieromtrent.

Blijkbaar stond de user code niet ingesteld op de modem.

Een technieker zou gezegd hebben dat hierdoor de beveiliging niet in orde is. Klopt dit? Welke gevolgen heeft het dat een user code niet was ingesteld?

En kan het zijn dat het niet instellen van de user code problemen geeft indien met vanuit het Proximus hoofdkantoor vanop afstand contact wil maken met mijn Wifi netwerk?

Kan het ook zijn dat het niet ingesteld hebben van de user code problemen geeft met de Wifi verbinding? Meer specifiek de foutmelding P130 bij opstarten van televisie?

 

hartelijk dank

Ben


10 reacties

@BenVm Heb je het over de bbox3 of over de bbox4=Internet box ?

voor de wifi code zie → Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

en → Wachtwoord van je b-box en van je internetverbinding | Proximus

Bij de bbox3 kan je inloggen op de bbox zijn interface via http://192.168.1.1 als User en bijhorende Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.

Met de bbox4 moet alles (instellingen enz.) gebeuren via myproximus 

Ik vermoed bbox 4 (aangekocht 2 jaar geleden).

Maar non-stop problemen.

Was zelf niet bij het onderhoud, dus probeer daarom via deze weg meer info te bekomen over mijn vragen.

Kan het dus zijn dat problemen met P130 gelinkt zijn aan het niet ingesteld hebben van de user code door een technieker 2 jaar geleden?

bedankt

Ben

@BenVm nee de foutcode P130 komt nog wel eens voor bij de klanten met een v7 decoder.

het zal een bbox3 zijn die je hebt kun je gewoon controleren als er een stickr op staat waar de User code (wachtwoord) en wifi codes op vermeld staan dan heb je een bbox3 en zou je ook moeten kunnen inloggen op de bbox zijn interface via http://192.168.1.1 als User en bijhorende Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.

je kunt proberen of de foutcode 130 betert door in deze volgorde eens te rebooten

zet decoder (TV box) stroomloos
zet bbox (Internet box) 10 sec stroomloos 
wacht nu tot je opnieuw kunt surfen
Zet nu de V7 decoder (TV box) terug onder spanning

NB: het is ook altijd best als de decoder rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox (wat niet altijd mogelijk is indien de bbox ver verwijderd staat van de decoder en dan staan er draadloze oplossingen tussen) 

hier zie je hoe bbox3 en bbox4 (internet box) er uitziet :
Internet Box, b-box 3V+ of b-box 3 | Proximus

Ok, ondertussen weer tijdelijk opgelost. Thanks voor de extra tips.

Aansluiten met kabel zou idd beter moeten gaan, maar levert hier ook nog de P130 foutcode op

 

Is het dan belangrijk voor beveiliging dat die user code is ingesteld zoals de technieker zou gezegd hebben?

 

 

Staat ze dan niet ingesteld want als je bbox3 hebt en je kunt inloggen op de bbox zijn interface via http://192.168.1.1 als User en bijhorende Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat dan staat die ingesteld. Of bedoel je dat je kunt inloggen zonder User wachtwoord mss?

direct kan dit geen kwaad want ze moeten nog eerst vanbuiten kunnen inloggen op je bbox.

 

Geen idee over de details, maar blijkbaar had technieker vermeld dat user code inderdaad niet was ingesteld en dat dit een probleem zou kunnen geven met de beveiliging. Alleen personen met toegang tot wifi code konden voordien inloggen, maar bvb. proximus vanop afstand kon niet inloggen.

Of de technieker al dan niet heeft vermeld dat door user code opnieuw in te stellen, het P130 probleem en probleem met wifi booster opgelost zouden zijn, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik vermoed dat die inderdaad ook losstaan van elkaar.

Maar het feit dat P130 ongeveer gemiddeld 6 keer per maand voorkomt lijkt me ook niet echt efficiënt, beter een meer stabiel netwerk vinden bij andere provider lijkt me?

In hoeverre dit euvel volledig opgelost is of zal opgelost zijn,  zou iemand van Proximus zelf (moderator) hier , eens moeten opvragen bij de achterliggende diensten die hier verantwoordelijk voor zijn.

User code heeft in ieder geval niks te maken met je P130 foutmelding die je af en toe krijgt.

Thanks alvast Martin,

 

hopelijk inderdaad volledig opgelost, want reeds 5x een technieker langs gekregen.

Reputatie 7
Badge +5

@BenVm Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reageer