Vraag

Sony DVP-SR760H met USB aansluiting.

  • 20 April 2024
  • 19 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 227 reacties

Mijn oude DVD speler liet het afweten. Nieuwe gekocht DVP-SR760H met USB aansluiting.

Ik tracht nu opgenomen films via deze speler op TV af te speler. Maar er zijn problemen. De USB stick moet in FAT geformatteerd zijn. Dat is geen probleem. Anderzijds kan de speler enkel USB Mass Storage Class aan. Dat is een ander probleem. Hoe kan ik veilig om pijn PC deze optie activeren, als het al mogelijk moest zijn? Mocht het met USB niet lukken kan ik wel normaal mijn DVD’s afspelen. Toch zou het via USB veel handiger zijn. Weet iemand raad?


19 reacties

is dit mss je probleem? → How To Fix A USB Mass Storage Device Problem [Tutorial] (youtube.com)

Enable or Disable Access to All Removable Storage Devices in Windows | Tutorials (tenforums.com)

To enable USB Mass Storage on your PC, follow these steps:

  1. Using Device Manager:

    • Connect the USB storage device to your computer.
    • Right-click on the Start button and select Device Manager.
    • In the Device Manager window, expand the entry for Universal Serial BUS Controllers.
    • Right-click on the USB Drive Controller (or any similar entry related to USB storage) and choose Enable.
  2. Using Registry Editor:

    • Press Win + R to open the Run box.
    • Type regedit and hit Enter.
    • Navigate to the following key:
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR
    • Double-click on the Start value under USBSTOR.
    • Change the Value Data to 3 and click OK.
    • Restart your system and reconnect the USB device.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

  1. Via Apparaatbeheer:

    • Sluit het USB-opslagapparaat aan op uw computer.
    • Klik met de rechtermuisknop op de Start-knop en selecteer Apparaatbeheer.
    • In het venster Apparaatbeheer vouwt u de sectie Universal Serial BUS-controllers uit.
    • Klik met de rechtermuisknop op de USB Drive Controller (of een vergelijkbare vermelding met betrekking tot USB-opslag) en kies Inschakelen.
  2. Via het register:

    • Druk op Win + R om het Uitvoeren-venster te openen.
    • Typ regedit en druk op Enter.
    • Navigeer naar de volgende sleutel:
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR
    • Dubbelklik op de waarde Start onder USBSTOR.
    • Wijzig de Waardegegevens in 3 en klik op OK.
    • Herstart uw systeem en sluit het USB-apparaat opnieuw aan.
Reputatie 6
Badge +2

Mijn oude DVD speler liet het afweten. Nieuwe gekocht DVP-SR760H met USB aansluiting.

Ik tracht nu opgenomen films via deze speler op TV af te speler.

 

Als jouw opgenomen films op een USB stick staan, is het dan niet eenvoudiger om deze direct in je TV toestel te steken, en gebruik maken van de mediaplayer mogelijkheden van je TV?

Reputatie 3
Badge

Martin: de USB’s staan allen op “ingeschakeld”. In het register ga ik niet wijzigen.

philippe: TV is een oudere Sony KDL-40X3500 uit 2007 en hiermee lukt het ook niet. Hoe weet ik of

de films op mijn USB stick “USB Mass Storage Class” al dan niet aankunnen, want dat is blijkbaar een vereiste voor mijn DVD speler?

 

Als je er film opzet en probeert via je dvd speler lukt het dan niet?

Reputatie 3
Badge

Neen dat lukt niet. Een gebrande dvd af spelen is geen enkel probleem maar via een USB lukt het dus niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp dat u een usb stick op us sony dvd-player aansluit en deze player via hdmi aansluit op uw sony tv, correct?

Vraag: 

Indien u deze usb-stick aansluit op een laptop (via usb-poort) kunt u de betrokken video zien op uw laptop? Ja/Neen

 

Ik vermoed dat de “usb mass storage class” vereiste mogelijks niet het probleem is 

45663351M.pdf (sony.com) p.10 - 11

usb-mode actief?

video formaat?

grootte videobestand?

&

HDMI HDCP beveiliging actief?

 

 

Reputatie 3
Badge

De sony dvd-player is wel niet aangesloten via een hdmi maar via een scart. Maar dat werkt naar behoren en kan m.i. niet het probleem zijn. De USB stick met opgenomen films spelen perfect af op mijn PC. Ze zijn allen kleiner dan 1GB. 

Ik weet niet  in welke vorm je films opgeslagen zijn op je stick. Als je dvd speler de usb stick enkel ziet als opslag(mass storage) dan herkent hij waarschijnlijk de folders / films niet die er op staan.

Sommige USB sticks werken niet altijd met dvd spelers. Dus best eens proberen met verschillende sticks.

Mvg 

Artie

Reputatie 3
Badge

Films meestal opgeslagen in mp4 soms avi uitzonderlijk mkv.

Ik ga testen met verschillende USB sticks.

Bedankt Artie.

Reputatie 3
Badge

USB stick van 32GB geformatteerd op FAT32. Nu herkende de Sony player de USB stick. Ik las

het woord ROOTS en na klikken zag ik de opgenomen films. Ik probeerde een avi en een mp4 film maar spijtig genoeg herkende de Player deze niet. Ik sta dus al wat verder maar niet ver genoeg. 😏

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Solved: DVP-SR760H DVD player... - Sony

Reputatie 3
Badge

Geprobeerd na conversie met Handbrake met instellingen: mp4 codec mpeg-4 audio mp3, echter weer zonder gunstig resultaat.

Hij herkent wel in die ROOT de mp4 video-file maar kan ze toch niet afspelen.

Reputatie 3
Badge

Conversie met VideoProc (gekocht) is gelukt. Instellingen: codec mpeg, frame 29.97, 720x480, audio mp2, quality iets beneden default. 

Kan je proberen met MKV ?

Meestal worden die ook herkend door  dvd spelers.

Mvg Artie

 

Reputatie 3
Badge

Als ik met VideoProc mkv profiel kies kan ik de codec mpeg2 niet gebruiken (is niet voorzien). Ik zal dan moet dan testen met codec h.264 of xvid of hevc en tussen quality default of iets lager. Waarom  zou ik de moeite doen om die testen uit te voeren. Ik ben nu tevreden met het mpg profiel en de code mpeg2. Zou het mkv profiel me meer waarde geven?

Je kan steeds zien of er betere kwaliteit mee te behalen is.

En of je dvd speler die herkent(normaal wel).

Mvg Artie

Reputatie 3
Badge

Lukt dus niet omdat de codec mpeg2 niet aanvaard wordt. Toch bedankt voor uw hulp Artie.

Reputatie 3
Badge

De conversie naar mpg lukt dus perfect maar de ondertitels worden enkel weergegeven als de srt-file samen met het converteren samen in de film “ingebakken” wordt.  Afzonderlijk film+srt leest wel de film maar niet de srt ondertiteling.

Reputatie 3
Badge

Plots heeft  mijn oude TV Sony Bravia KDL-40X3500 (2007) de geest gegeven na 16 jaar trouwe dienst.

Hiermee kon ik echter geen USB video mee afspelen. Nu een Sony UHD OLED XR48A90K gekocht en hiermee kan ik de films via de USB stick wel spelen. Dit even ter informatie.😀

Reageer